פרויקט מרינה וילג'. פסיקת בג"צ לא נאכפת. צילום: שרון יונתן
פרויקט מרינה וילג'. פסיקת בג"צ לא נאכפת. צילום: שרון יונתן

טענות קשות של פישר כלפי פדלון על אי יישום החלטת בג"צ בנושא הדירות במרינה

כבר ב-2019 ניתנה החלטה לפיה מאות דירות ישמשו כדירות נופש וישווקו על ידי חברת ניהול במשך רוב השנה, אך ההחלטה לא יושמה. פישר מותח ביקורת קשה על פדלון, על רקע הסרת הצעה לסדר שהעלה בנושא. העירייה: הטיפול מורכב

פורסם בתאריך: 22.3.23 08:26

חבר המועצה יריב פישר (יש עתיד) מעלה טענות קשות כלפי ראש העירייה, משה פדלון, על רקע אי יישום פסיקת בג"צ תקדימית בנושא דירות הנופש במרינה הרצליה. אתמול (שלישי) פנה פישר לאיריס האן, מנכ"לית החברה להגנת הטבע, וזאת לאחר שהצעה לסדר שהעלה בנושא בישיבת המועצה ביום שלישי שעבר הוסרה על ידי פדלון ולא התקיים בה כל דיון.

כזכור, עתירת החברה להגנת הטבע כנגד היתרי בנייה במרינה שהוציאה הוועדה המקומית לתכנון ובניה של הרצליה התגלגלה בערעורים רבים עד לקבלת ההחלטה הסופית, החשובה והתקדימית של בג"צ בשנת 2019, בה פסקה השופטת אסתר חיות להחזיר את הים לתושבים ושלא לאפשר כל הליך נוסף. פישר מציין כי על פי המתווה, יוקמו חברות ניהול, אליהן יעבירו בעלי הנכסים את דירות הנופש ועל כל יחידת נופש שנרכשה לראשונה לאחר דצמבר 1999 לעמוד זמינה להשכרה מלונאית לציבור הרחב למשך 9 חודשים לפחות במצטבר מדי שנה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

פישר כתב במכתבו: "המתווה קבע, בין היתר, כי בתקופת השימוש הציבורי תהא לחברת הניהול החזקה בלעדית בדירות. חברת הניהול היא שתהיה אחראית באופן בלעדי לשיווקן, לקביעת תעריפי ההשכרה המלונאית, התקשרות עם אורחים, גביית התשלום והשכרתן המלונאית של הדירות, בעוד לרוכשי הדירות לא תהא זכות התערבות בהיבטים אלה. בהתאם להחלטת בג"צ והמתווה שסוכם, הוקמו חברות ניהול, שבפועל נשארו בכוונת מכוון ללא דירות לנהל".

פישר גורס כי נמנה על צוות המתווה, אך ממעקב שהוא עורך בנושא כיו"ר ועדת הביקורת של עיריית הרצליה וכחבר מועצה, עולה כי על אף הניצחון החשוב של הציבור ולמרות הצהרותיו של פדלון, בפועל העירייה אינה מקדמת את המתווה: "לא נערכו ישיבות מהותיות בנושא בשנים האחרונות ובפועל, להוציא מכ-30 דירות של מלון אוקיינוס שפעלו גם לפני המתווה כדירות נופש, אף אחת מכ-400 הדירות הנוספות לא הועברו עד כה לניהול חברת הניהול וזאת ללא שום תגובה אקטיבית מעיריית הרצליה", מציין פישר במכתבו לאיריס האן ומוסיף: "מדובר בביזוי של החלטת בג"צ ולטעמי עלינו לפעול במשותף ובדחיפות לכך שעיריית הרצליה, תפעל על פי המתווה אליו התחייבה. העליתי את הנושא בשבוע שעבר לדיון במועצת העיר, אך לצערי ראש העירייה בחר שוב שלא להגיב לגופו של עניין ולהסיר את הנושא מסדר היום".

את מכתבו סיים פישר: "אנחנו נמצאים בשלב קריטי של שיהוי וביזוי החלטת בית המשפט העליון, לכן אבקש את עזרתך בנושא מול ראש עיריית הרצליה. לטעמי במידה ומר פדלון לא יטפל בנושא במיידי יש לנקוט בהליכים משפטיים".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: אכיפת נושא המגורים בדירות הנופש במרינה מטופלת על ידי עיריית הרצליה, באמצעות אגף הפיקוח על הבנייה ובליווי התביעה העירונית. הטיפול המורכב מתעכב נוכח קשיים טכניים, בעניינם התבקשה מעורבות פרקליטות המדינה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר