כביש החוף. מתי יוקם קיר אקוסטי? צילום שרון יונתן
כביש החוף. מתי יוקם קיר אקוסטי? צילום שרון יונתן

מוקד הרעש: למה תושבי הרצליה ב' ופיתוח מחכים שנים לקיר אקוסטי בכביש החוף?

תושבי שתי השכונות סובלים מהרעש העצום של התנועה בכביש החוף ומחכים כבר שנים לקיר אקוסטי. אייל פביאן תוהה מה עושה העירייה כדי לקדם את זה

פורסם בתאריך: 23.3.23 08:18

מתי ייבנה הקיר האקוסטי בין כביש החוף להרצליה פיתוח והרצליה ב' לו מחכים התושבים כבר שנים? שאלה טובה שכרגע אין עליה תשובה.

התכנית להקמת הקיר האקוסטי היא דבר שמלווה את התושבים והעירייה כבר שנים רבות, כאשר בעירייה שמעו לאורך השנים כי הקיר ייבנה לאחר שתושלם סלילת הנת"צים (נתיב תחבורה ציבורית) בכביש החוף בשני הכיוונים. לפני מספר חודשים החלו העבודות לסלילת הנת"צ בכיוון הנסיעה דרומה, בקטע שבין מחלף כפר שמריהו להרצליה פיתוח, אבל מועד הקמתו של הקיר האקוסטי, אם בכלל, עדיין לא ידוע. נכון להיום, מתוכננת הקמת קיר אקוסטי לאורך כביש החוף הגובל עם הרצליה ב' וזאת לאורך של 300 מטר בלבד, דרומית למחלף כפר שמריהו.

כביש החוף. מתי יוקם קיר אקוסטי? צילום שרון יונתן

כביש החוף. מתי יוקם קיר אקוסטי? צילום שרון יונתן

בשל כך, הגיש בשבוע שעבר חבר המועצה איל פביאן, שאילתא בישיבת המועצה ובה ציין: "שנים שכביש החוף מייצר רעש בלתי נסבל לתושבי הרצליה ב' והרצליה פיתוח הגרים בסמוך לכביש החוף ותושבי השכונות הללו מבקשים שיוקם קיר אקוסטי שיאפשר איכות חיים סבירה. הדברים אף החמירו בשנים האחרונות עקב הגידול בעומסי התנועה ופתיחת צירי תנועה נוספים. כעת אנו עוסקים בביצוע עבודות של נת"צ בכביש החוף".

פביאן טוען כי העירייה לא עושה מספיק מול משרד התחבורה כדי להוציא את התכנית לפועל: "בישיבת וועדת משנה לתכנון ובנייה שהתקיימה ב-8.6.2022 עלה הנושא לדיון וראש העירייה דיווח על כך שהיו אמורים להקים קיר אקוסטי באורך של 2 ק"מ ובפועל כעת מתכוונים להקים קיר באורך של 300 מטר בלבד לאורך כביש החוף בתחומי הרצליה. לדברי ראש העירייה מדובר בעלות של 85 מיליון שקלים שהגורמים הממשלתיים היו אמורים לממן והם מתחמקים מכך. באותה ישיבה הצעתי שיקום מטה מקצועי בנושא בתוך העירייה אשר ירכז את כל המאמצים המשפטיים, הציבוריים, התקשורתיים והכלכליים שיכולה עיריית הרצליה להפעיל מול הממשלה וזרועותיה על מנת להביא להקמת הקיר האקוסטי באורך המלא הדרוש לרווחת תושבי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

פביאן שאל את העירייה: "האם הוקם מטה כזה ומה הוא עשה ועושה מאז הקמתו? ככל שלא הוקם או במקביל לפעילותו – מה עושה בכלל עיריית הרצליה על מנת שיקום קיר אקוסטי באורך מלא כפי שתוכנן? מה בכוונת העירייה לעשות בנושא זה בתקופה הקרובה על מנת להביא לתוצאה הרצויה לתושבי העיר ולעיר עצמה תוך יצירת הצלחה מול הממשלה בנושא?"

בתשובת העירייה לשאילתא נכתב כי העירייה דרשה מנתיבי ישראל להכין אומדן לקיר אקוסטי מלא כפי שהובטח בעבר לבצע. נתיבי ישראל הגישו את האומדן הנאמד בכ- 100 מילון שקלים למשרד התחבורה על מנת שהפרויקט יתוקצב. ראש העירייה והמנכ"ל העלו את הצורך בתקצוב הפרויקט בפגישה מקצועית שנערכה עם שרת התחבורה הקודמת, ח"כ מרב מיכאלי, אך הפרויקט טרם תוקצב. לאחר הפגישה עם השרה נערכה פגישה בראשות המנכ"ל על מנת לגבש אסטרטגיית פעולה להמשך טיפול. כמו כן, העיריה נפגשה עם עו"ד רסלר שמייצג את התושבים בעתירה שהגישו בנושא.

בעירייה ציינו כי בכוונתם להעלות את הצורך בתקצוב הפרויקט בפגישה בפני שרת התחבורה החדשה, ח"כ מירי רגב, שמתוכננת להתקיים בקרוב. במקביל, מציינים בעירייה, מקדמים מדידת רעש עדכנית לצורך התוואי ושתתקבלנה תוצאותיה וככל שהקיר לא יתוקצב, ייבחן הנושא משפטית.

עוד ציינו בעירייה כי הצוות המקצועי שעוסק בנושא מורכב מגורמי מקצוע שונים מהיחידה לאיכות הסביבה, מחלקת תכנון בר קיימא, אגף תשתיות ותנועה בליווי הייעוץ המשפטי וכמובן לשכת ראש העירייה והמנכ"ל מול משרד התחבורה ונתיבי ישראל.

תגובת משרד התחבורה תובא כאן כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר