אלפי המפגינים בהרצליה. צילום גיא משיח
אלפי המפגינים בהרצליה. צילום גיא משיח

כ-20 אלף איש הפגינו בהרצליה. ילדים הקריאו את חוקי המהפכה המשפטית (צפו בהם)

המחאה נגד המהפכה המשפטית ממשיכה להתרחב. בין הנואמים היו ח"כים, סטודנטית לממשל ומפכ"ל לשעבר. ילדים הקריאו 141 חוקים (צפו בסרטון)

פורסם בתאריך: 26.3.23 10:00

שבת נוספת של מחאה באזור השרון: מספר המפגינים השבועי נגד המהפכה המשפטית שוב גדל אמש, כאשר בהרצליה, כפר סבא ורעננה יצאו להפגין קרוב ל-60 אלף איש, כך על פי הערכות מובילי המאבק.

בהרצליה, שם המאבק מובל על ידי מטה המאבק הדמוקרטי, הגיעו כ-20 אלף איש להפגנה ברחבת בניין העירייה. לפני ההפגנה המרכזית התקיימה הפגנת הילדים במהלכה, במשך שעה ארוכה, קראו עשרות ילדים וילדות את 141 חוקי ההפיכה השלטונית שמקדמת הקואליציה. (היכנסו כאן וצפו בסרטון של מחאת הילדים).

רונן הלפרין, מיוזמי ההפגנה, אמר: "אחד אחד עלו הילדים שלנו לבמה וקראו את שמות החוקים ומשמעותם. מחוקים המעניקים כוח בלתי מוגבל לממשלה, דרך כאלו המאפשרים שחיתות שלטונית ועד להדרת נשים, כפייה דתית וסירוס האקדמיה".

זאב ינאי, שיזם איתו את הטקס, אמר: "מעט האור בזמנים הקשים הללו, מגיע מהילדים, שהופכים לדור מיודע, אקטיביסטי ומעורב. הם חווים את מאבק האיתנים הזה על הדמוקרטיה איתנו, ולומדים בזה את השיעורים החשובים של חייהם. כהורים אנחנו מוצאים אור בהזדמנות להפוך משבר להזדמנות למידה".

לאחר מכן נאמו בהפגנה: יאיר גולן – ח"כ וסגן הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ יואב להב הרצנו (יש עתיד), גיא משיח – פעיל חברתי, גיל לוי – סטודנטית לממשל, אמיר השכל – תא"ל במילואים, רוני אלשיך – המפכ"ל לשעבר, יעל גלברד – מחנכת ומורה לאזרחות בתיכון הראשונים, חברת המועצה דנה אורן ינאי – ממובילות המחאה בהרצליה, שני הרפז – מוזיקאית ואשת חינוך.

יאיר גולן אמר: "אנחנו ניצבים בפני מאבק מר וממושך, ואסור לוותר – לעולם לא נוותר. בסוף המאבק הזה ישראל תהיה דמוקרטיה יציבה יותר ומדינה טובה יותר. אנחנו ניצבים בפני תקופה מעצבת ואנחנו ננצח, הדמוקרטיה תנצח, ישראל תנצח". רוני אלשיך אמר: "אני פונה לחברי הממשלה ותחילה למתפכחים שבתוכה – דוממו את הרכבת לפני ההתנגשות. הניעו תהליך עומק של חוזה מחודש בהסכמה רחבה, שום מהלך אחר לא יעצור את מחאת הציבור. ולכם המוחים – אל תתפתו לקיטוב. להיפך, חברו עוד ועוד מעגלים שאכפת להם מאחדות ישראל. הזכירו להם כי 'ביום שאחרי' ישאל אותם הבן או הנכד, באיזה צד היית כאשר ישראל נאבקה על עצמאותה?".

בכפר סבא השתתפו בהפגנה כ-22 אלף איש, זה השבוע השמיני ברציפות. ההפגנה החלה בצעדה של אלפי בני נוער מהיכל התרבות לכיכר העיר, כאשר את הצעדה ארגנו בני הנוער עצמם. הצעדה התקיימה לאורך נתיב תחבורה על כביש ויצמן שנחסם מבעוד מועד. בסיום הצעדה הצטרפו הצועדים לאלפי המשתתפים שנכחו בכיכר העיר. בתחילת הערב עלו לנאום נציגי בני הנוער בר לוין ומתן לוי. אחריהם עלתה לנאום שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן. אחריה עלו ח"כ שרון ניר, אסף נגל מנכ"ל אנלוגי אסטרטגיה, הרבה הקונסרבטיבית שרון בראוס ואלעד הוכמן ממגמה ירוקה. את הקהל הלהיבו בשירתם אוליב וגילי מאיר מלהקת רוקווייל. את ההפגנה חתמה בשירת התקווה אליענה.

צעדת המחאה של בני הנוער בכפר סבא. צילום איציק מנהיימר

צעדת המחאה של בני הנוער בכפר סבא. צילום איציק מנהיימר

הנערה והנער בר ומתן תיארו לקהל את המציאות שתהיה בישראל בשנת 2040. "אנחנו הילדים של חורף 23", אמר מתן. אחריו המשיכה בר ואמרה: "בישראל של 2040 תותר פגיעה של נשים, נשים ישבו מאחור באוטובוס. יציאה מהבית תהיה בלבוש צנוע. לא יהיה דבר כזה, גברים אלימים ואנחנו הנשים נצטרך להתנצל על עצם קיומנו. כששואלים אותי מהו החלום שלי? אני תמיד עונה שאני רוצה להיות חברת כנסת. האם אתם חושבים שבישראל של 2040 אני אוכל להיות חברת כנסת?".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


יעל גרמן אמרה: "אנחנו כאן כי מנסים לגזול מאיתנו באלימות את מה ששלנו כבר 75 שנים. לקחת מאיתנו את עקרונות מגילת העצמאות ועימן את חופש הדת, המצפון, הלשון החינוך והתרבות. מתייחסים אלינו כאל נבערים חסרי דעת, רק השבוע החלו לחוקק את חוק המתנות המאפשר שחיתות חוקית ללא עונש ובושה".

ברעננה העריכו מארגני המחאה את מספר המפגינים ב-15 אלף, הגבוה ביותר מתחילת ההפגנות. כמו כל ההפגנות האחרות, גם ההפגנה אמש נערכה ברחבת יד לבנים בעיר. האירוע החל ב-19:30 עם התכנסות ליד בניין העירייה. לאחר מכן הייתה צעדה לאורך אחוזה עד לבית יד לבנים. הצעדה הייתה מלווה בתיפוף תופים ובקריאות "דמוקרטיה". ב-20:00 התחילה עצרת המחאה עצמה בחניון היובל מול בית יד לבנים. הנואמים אתמול היו רחל עזריה – מנכ"לית תנועת דרכנו, פרופ' חגי לוין – יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל מטעם החלוקים הלבנים, סופר הילדים ינץ לוי (הדוד אריה), ד"ר מאזן אבו סיאם חבר מועצת העיר רהט, יעל שני קליין שהיא רכזת שכבה, מחנכת ומורה בתיכון ברעננה וכן האמנים סי היימן ואלעד שודלר שציינו באותה הזדמנות גם 35 שנה לשיר "גיבור גדול".

צעדת המחאה ברעננה. צילום עדן פרנקל

צעדת המחאה ברעננה. צילום עדן פרנקל

רחבת יד לבנים כבר קושטה לקראת יום העצמאות וזה הוסיף לאווירה החגיגית משהו של ההפגנה והנאומים, ולרגעים היה נדמה שמדובר בהפנינג יותר מאשר במחאה. יחד עם זאת, תוכן הנאומים לא השאיר מקום לספק. על הבמה עלה גם אדם כשעל פניו מסכה של ראש הממשלה בנימין נתניהו כשהוא לבוש במדי אסיר כתומים. בין השלטים שנשאו בהפגנה היו כיתובים כמו "נאשם בפלילים ממנה את השופטים". כמו בהפגנה הקודמת, ניתן היה לראות קהל רב של בני נוער בין המפגינים והמפגינים היו בני כל הגילאים והסקטורים.

ביום שישי הפגינו מאות אנשים במשך כמה שעות מול ביתו של ח"כ דני דנון מהליכוד ברחוב חטיבת הראל ברעננה, גם זאת במסגרת פעולות המחאה נגד המהפכה המשפטית. המפגינים הצטיידו בדגלים, שלטים, צופרים, תופים, סירים, משרוקיות ועוד. שוטרים, שנמצאו אף הם במקום, הדפו את המפגינים בכוח אל צדו השני של הרחוב על מנת להרחיקם מהבית עצמו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר