מפגינים בהרצליה. צילום: באדיבות מטה המאבק הדמוקרטי הרצליה
מפגינים בהרצליה. צילום: באדיבות מטה המאבק הדמוקרטי הרצליה

אחרי לילה סוער של מחאות: ראשי רשויות, בהם פדלון וסער, הודיעו על שביתת רעב

משה פדלון אמר בערוץ 12: "לקחת את גלנט, איש אמיץ מלח הארץ ולרסק אותו ולהוציא אותו מהמערכת? מה פתאום. יש לנו לוחמים וטייסים מעולים. לומר להם לכו לעזאזל ונמושות?! ראש הממשלה צריך לחשב מסלול מחדש"

פורסם בתאריך: 27.3.23 09:55

לאחר לילה קשה מאוד של המשך המאבק במהפכה המשפטית, שהתעצם לאחר פיטורי שר הביטחון יואב גלנט, וכשברקע הידיעות הבוקר על אפשרות לעצירת החקיקה, הודיעו עשרות ראשי רשויות מכל קצוות הקשת הפוליטית על מחאה לא שגרתית ושביתת רעב בירושלים מול משרד ראש הממשלה  החל מהבוקר. זאת בדרישה לעצור את המשבר העצום והאסון שישראל דוהרת אליו, למנוע את הפגיעה בביטחון המדינה ובשלמות ואחדות העם.

משה פדלון צילום עזרא לוי

משה פדלון צילום עזרא לוי

ראשי הרשויות קוראים לעצור את מרוץ החקיקה, לקיים הליך הידברות ולאפשר למדינה להתמודד מול האתגרים הביטחוניים האדירים הניצבים מולה. "אנו דורשים מהממשלה, ערב חג הפסח והימים הלאומיים, למנוע את הפגיעה בביטחון המדינה ובשלמות ואחדות העם", אמרו ראשי הרשויות, עליהם נמנים גם משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, רפי סער, ראש עיריית כפר סבא, אושרת גני גונן, ראש המועצה האזורית דרום השרון, ואמיר כוכבי ראש עיריית הוד השרון.

פדלון אמר הבוקר בערוץ 12: "זהו יום עצוב למדינת ישראל. שרתתי בצבא 30 שנים ותמיד אחרי קרבות קשים היינו מאוחדים. קמנו הבוקר למדינה משוסעת, מדממת כואבת ומרוסקת. אנחנו מתחילים שביתת רעב עד שייצא עשן לבן. ראש הממשלה צריך לעשות חישוב מסלול מחדש ולקבוע יעדים מרכזיים למדינה. יש הרבה בעיות במדינה ובמה אנחנו מתעסקים? לקחת את גלנט, איש אמיץ מלח הארץ ואמיץ ולרסק אותו ולהוציא אותו מהמערכת? מה פתאום. יש לנו לוחמים וטייסים מעולים. לומר להם לכו לעזאזל ונמושות? מה קרה לנו? ראש הממשלה צריך לתת ברקס אחד גדול כי אנחנו מתרסקים. אני קורא לראש הממשלה לעצור את החקיקה. כמו שהצלחנו להוביל את משבר הקורונה גם כאן אנחנו נצליח ונעמוד על כך. אני ארים טלפון לראשי רשויות כדי שיצטרפו למאבק שלנו כי מדובר במצב חירום".

 

מנכ"ל עיריית הרצליה, עו"ד אהוד לזר, כתב למנהלי העירייה הבוקר: "כחברה ישראלית חווינו ערב קשה ומלא יצר שבא אחרי תקופה בה הערכים שלנו עמדו בפני מבחן. מבלי לנקוט עמדה פוליטית בעד או נגד הרפורמה, אירועי היומיים האחרונים היו לנו תמרור אזהרה חריג כחברה אזרחית. אזרחי המדינה על כל גווני הקשת הפוליטית זעקו את קולם בטון גבוה- הבטחון, הזהות הלאומית, הלכידות והאחווה- הם לא כלים פוליטיים. אי אפשר להמשיך בשגרת חיינו כאילו דבר לא קרה. שעת המבחן הקשה הזו היא גם הזדמנות גדולה לשיח – ואסור לנו לפספס אותה. אני מעודד אתכם לקיים דיאלוג עם העובדים בכל היחידות והאגפים כדי לתת ביטוי לתחושות המורכבות שמלוות אותנו. זה אינו שיח בעד או נגד הממשלה, זה שיח בעדנו- בעד הישראלים, בעד חברה ועם חסונים ומלוכדים".

כמו במקומות שונים בארץ, גם בהרצליה אלפי תושבי העיר יצאו במהלך הלילה לרחובות באופן ספונטני לאור פיטורי השר גלנט בשל עמדתו על הצורך בעצירת הרפורמה המשפטית. בשעה 23:00 לערך הגיעו אלפי תושבי הרצליה לרחבת בניין העירייה. בתחילה חסמו לחצי שעה את צומת כדורי, לאחר מכן חסמו וצעדו לאורך הרב קוק ושדרות שבעת הכוכבים. לרחבת קניון שבעת הכוכבים הגיעו כ- 3,000 אנשים, כאשר אחד מהם נעצר והובא לתחנת גלילות. לקראת חצות ירדו המפגינים למחלף הסירה וחסמו את כביש החוף למשך כשעתיים. החסימה הייתה מעל גשר הסירה לשני הצדדים, במהלך האירוע הודלקה על ידי המפגינים מדורה גדולה בכביש לכיוון דרום.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר