מיצג המחאה בשדרות חן בהרצליה. צילום באדיבות חופש לבעלי חיים
מיצג המחאה בשדרות חן בהרצליה. צילום באדיבות חופש לבעלי חיים

חילקו לתושבים "כוסות דם": מחאה נגד תעשיית החלב בהרצליה

נציגי שלושה ארגונים קיימו מחאה במרכז העיר נגד תעשיית החלב אותה כינו "אכזרית ואלימה". אחד ממארגני המחאה והמיצג: "פרה לא נותנת חלב, הוא נגזל ממנה"

פורסם בתאריך: 28.3.23 09:23

לצד המחאה הגדולה נגד המהפכה המשפטית, התקיימה בימים האחרונים בהרצליה מחאה נוספת, קטנה בהרבה: פעילי זכויות בעלי חיים ממספר ארגונים קיימו ביום שישי האחרון אירוע מחאה בשדרות ח"ן בהרצליה כנגד תעשיית החלב. נציגי שלושה ארגונים למען בעלי חיים – 'חופש לבעלי חיים', 'זב"ח בשרון' ו-'Israel Animal Save', קיימו מיצג מחאתי ובמהלכו חילקו לעוברי האורח כוסות "דם" המדמות את תעשיית החלב לצד דוכן הסברה של מוצרים מן הצומח המשמשים מוצרים תחליפיים למוצרי החלב.

לדברי הנציגים במחאה הם יוצאים נגד מה שהם מכנים האכזריות הרבה שבתעשיית החלב וחושפים לקהל כי החלב המגיע לציבור הוא תוצר של אלימות רבה, אכזריות וסכנה קשה לסביבה. לטענתם, בתעשיית החלב מופרות הפרות שוב ושוב בדרכים אלימות, נכנסות להריון ומיד עם המלטת העגל הוא נחטף, כאשר מכונות ענק קרות שואבות מהן את החלב מספר פעמים ביום בצורה השוחקת ביותר את גופן. לטענתם דבריהם, פרה לא נותנת חלב, הוא נגזל ממנה. הם טוענים גם כי פרה בתעשיית החלב נשחטת כבר בגיל 5-6 שנים כאשר היא יכולה למעשה להגיע לגיל 20. עוד טוענים כי רבות מהפרות בתעשייה מגיעות לשלב השחיטה כאשר אינן יכולות עוד לעמוד לאחר שגופן קרס מרוב המלטות ושאיבת חלב.

 

 

לצד הביקורת הקשה שמושמעת כיום מרופאים מובילים בעולם לגבי הסכנות שבצריכת חלב, מספרים משתתפי המחאה על תחליפי החלב הרבים שישנם היום בשוק, כגון חלב סויה, אורז, שקדים, שיבולת שועל ועוד, שלא רק שמוסריים יותר כלפי בעלי החיים, אלא גם בריאים יותר לבני האדם ולכדור הארץ. כחלק מפעילותם מחתימים פעילי המחאה רבים על אמנת התזונה מהצומח, אמנה הקוראת לממשלות העולם וגם לרשויות מקומיות לעודד תזונה צמחית כפתרון חירום למשבר האקלים.

יונתן לייק, פעיל 'חופש לבעלי חיים' וממארגני המיצג, אמר: "תעשיית החלב פוגעת בצורה משמעותית בסביבה. חודש לפני היום הבין-לאומי לכדור הארץ, אנחנו קוראים לעיריית הרצליה להצטרף לעוד ערים גדולות בעולם כמו לוס אנג'לס, אדינבורג או בואנוס איירס ולקדם את אמנת התזונה מהצומח. זאת הדרך הטובה ביותר כדי להפוך את הרצליה לעיר ירוקה וידידותית יותר לחיות".

אנדריאה פליידר-קוטלר, פעילה ב-'זב"ח בשרון' וממארגני המיצג: "החלטנו להרים את האירוע כי הרבה אנשים לא מודעים לאכזריות הקשה של תעשיית החלב, המחאה יחד עם המיצג זאת דרך טובה להביע זאת וחשוב גם להציג לציבור אלטרנטיבות מהמוח למוצרים המוכרים. בחרנו במיצג המדמה חלב לדם כי כל תהליך ייצור החלב מגואל בדם: החל מליבן המדמם של האימהות האבלות אשר תינוקותיהן נקרעו מהן, דרך שחיטת העגלים הרכים ולבסוף השחיטה של האימהות. מה שרבים אינם מבינים זה שתעשיית החלב אינה נפרדת מתעשיית הבשר, היא חלק ממנה. צריכת חלב משמעה תמיכה ישירה בתעשיית הבשר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר