חיים נאור ז"ל. מדריך טיולים אהוב. צילום פרטי
חיים נאור ז"ל. מדריך טיולים אהוב. צילום פרטי

במהלך טיול בדובאי: מת במפתיע חיים נאור ז"ל, מדריך הטיולים האהוב מהרצליה

"בשלוש בלילה הוא התקשר לקבלה במלון ואמר שאינו מרגיש טוב. האמבולנס הגיע בשלוש וחצי ולא נותר להם אלא לקבוע את מותו", סיפרה בכאב אלמנתו כרמית. "הוא אהב אותי כמו שאי אפשר לאהוב. הוא העריץ את המשפחה"

פורסם בתאריך: 29.3.23 09:36

"איבדנו אדם ערכי שכולם אהבו", כך אמרה השבוע כרמית נאור על בעלה חיים נאור ז"ל מהרצליה, מדריך טיולים ותיק שנפטר בשבוע שעבר בעת שהדריך קבוצת מטיילים בדובאי.

חיים ז"ל, בן 67 במותו, הותיר אחריו גם חמישה ילדים: שלושה מנישואיו הראשונים (דנה, גל ויובל) ושניים מנישואיו עם כרמית (רוני ובן). מעבר לכך, הוא הותיר אחריו חברים רבים, גם בקהילת מדריכי הטיולים, והמון מטיילים שנהנו מהדרכותיו ברחבי העולם במהלך 32 השנים האחרונות.

חיים וכרמית. "היה צריך את החיבוק שלי". צילום פרטי

חיים וכרמית. "היה צריך את החיבוק שלי". צילום פרטי

השבוע סיפרה כרמית על נסיבות מותו: "חיים שהה בדובאי לשם הדרכת שתי קבוצות מטיילים מטעם חברת 'קשרי תעופה'. במוצ"ש שעבר סיים את הטיול הראשון ולמחרת החל את הטיול השני. זה קרה בלילה שבין שני לשלישי בשבוע שעבר, כאשר בשעה שלוש בלילה הוא התקשר לקבלה במלון ואמר שאינו מרגיש טוב. האמבולנס הגיע בשלוש וחצי ולא נותר להם אלא לקבוע את מותו, כאשר הסיבה הרשמית שקיבלנו היא דום לב. חשוב לי לציין שלא היה לו עבר קודם בנוגע ללב. מטיילים מהטיול הראשון סיפרו לנו שהוא נגע בליבו מספר פעמים בטיול ונראה קצת עייף אבל אחרי שבוע טיול זה נראה טבעי".

את הבשורה על מותו קיבלה כרמית ביום שלישי בבוקר ומאז החל מרתון להטסת הגופה לארץ. העניין התעכב במספר ימים והגופה הגיעה ארצה ביום שישי בבוקר. לאחר מספר שעות ליוו מאות חברים, בני משפחה ומכרים את חיים למנוחות בבית העלמין החדש בהרצליה.

כרמית סיפרה על הבעל האהוב שאיבדה: "חיים היה מנטור להרבה מדריכים, הוא היה מומחה בעיקר לאיטליה, הוא ידע שבע שפות. חיים היה צעיר ברוחו וגם במראה שלו, בקושי היה לו שיער לבן. איש מלא הומור צעיר, אוהב את השפה העברית, היה מחקה את כל העדות, אהב חידודי לשון, היה מאוד ציני ואהב הומור שחור שעבר לכל חמשה ילדיו".

כרמית ממשיכה ומספרת בכאב: "חיים היה מאוד חכם עם ידע מקצועי עצום. אהב היסטוריה וזאת הייתה ממש אהבה שלו. חיים היה בן אדם של שחור או לבן. אם לא באת לו טוב בעין ידעת את זה אבל אם הוא אהב זה היה עד הסוף. היה ערכי והלך בדרכו. הוא ביקש שבהלוויה שלו ינוגן השיר "עשיתי זאת בדרכי" וזה השיר שנוגן לבקשתו. בקורונה ניתנה לו הזדמנות להגשים חלום ישן שלו והוא השלים קורס של מורה דרך בארץ ובזה עסק בתקופה הקורונה והוא מאוד שמח על כך".

בטח שמעת הרבה סיפורים עליו בימי השבעה.

"וואו, שמעתי המון דברים על חיים. הגיעו אלינו אפילו מטיילים מהטיול האחרון שלא האמינו שהוא נפטר. קיבלנו המון דברי הוקרה ממטיילים שהחמיאו לו על ההדרכה וזה מאוד ריגש אותנו. אמנון פאר, איש הרדיו לשעבר וכיום מדריך טיולים, שחיים היה המנטור שלו, אמר בהלוויה שלאיש המדהים והעוצמתי הזה מגיעות מחיאות כפיים וכל מאות האנשים מחאו כפיים וזה היה רגע מרגש מאוד".

חיים, כרמית וילדיהם רוני ובן. איש משפחה למופת. צילום פרטי

חיים, כרמית וילדיהם רוני ובן. איש משפחה למופת. צילום פרטי

באופן אישי, מדובר בוודאי באובדן קשה מאוד.

"בהחלט. ייקח לי זמן לעכל את העובדה שהוא לא כאן איתנו יותר. הוא אהב אותי כמו שאי אפשר לאהוב. הוא העריץ את המשפחה. אמר שהוא זכה בפיס ושכרמית מחכה לו בבית. לפעמים, בין טיולים, היה מגיע רק ליום אחד אבל תמיד אמר לי שחייב לקבל את החיבוק שלי. תמיד אמר לי כמה הוא נהנה להצחיק אותי גם אחרי 27 שנים. הוא היה איש משפחה למופת, הכי רגיש ואוהב".

 

כיצד תרצו להנציח אותו?

"האמת שזה מרגיש לי עוד מוקדם כי אני צריכה לאסוף את המחשבות. בטח יהיה משהו עם קריצה הומוריסטית כמו שהוא היה. חיים היה אוהד שרוף של מכבי תל אביב בכדורגל ובכדורסל ואנחנו מקווים שהמועדון יידע להזכיר אותו באחת ההזדמנויות".

זהר אשכר, מדריך הטיולים הוותיק מהרצליה וחברו הטוב של חיים, ספד לו בהלוויה: "חיים, שמך מעיד עליך – חי את החיים. חיים מהירים, חדים, מדויקים, ללא מורא, ללא משוא פנים, בלי חארטות ובלי סיפורים מיותרים, נוהג בחכמה ובשום שכל, בוחן ובודק ביד אמן את הדברים, בכל תחומי החיים. כן, היו הרבה "חיים": חיים המשפחתי – מגונן על כרמית ועל הגוזלים שלך מכל משמר, חיים החבר – מקשיב, שואל, מנחה, מבין, מכיל ובסוף נותן את ה- INPUT המדויק, הקצר וחד, הכי "חיים" שאפשר. אתה חבר שעוזב הכל בכל שעה. ידעתי. לא משנה היכן אהיה, אתה איתי. חבר אמת. חיים המקצועי – המקצועני. עשית כל משימה, כל הדרכה באופן הכי מיטבי, ללא הנחות או קיצורי דרך. חיים המדריך – מקצוען, חייכן ורציני, ציני ומצחיק, מנהיג שהולכים אחריו עד קצה העולם. ארגון מדריכי הטיולים לחו"ל עלה לראשונה אצלך בסלון. בחיי היום יום – איש של אמת. אמרת את דעתך, גם אם ידעת שיהיה מחיר. מה שלא מצא חן בעיניך, שלחת אל מדפי הארכיב המסודר כל כך טוב. אין לי מושג, איך מדברים עליך בלשון עבר, מה פתאום מסכמים, לא הגיוני. איך נמשיך בלי הציניות המבעבעת, בלי המילים החדות והברורות שלך, בלי המבט החד, שחודר דרך כל שריון. מיליון פעם אמרת לי "כשאמות, אל תבוא ללוויה שלי. לא אחזיר לך את הג'סטה". לא חבר. הפעם לא לוקח את עצתך. אני בטוח שרוחך תמשיך להשגיח על כרמית, על ילדיך שאיבדו אבא מדהים. אם יהיה לך זמן שם למעלה, תן מבט גם עלי. אשתדל לעזור בצוות הקרקע. לך לשלום חיים אוהב החיים. לך לשלום חבר אמת שלי".

יהי זכרו ברוך.

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דורון - מכר וקולגה

    איש יקר, מדריך משכמו ומעלה, איש משפחה למופת. הלכת בטרם עת. הייה בטוח שהשארת מאחורייך מורשת. היית משמעותי להמון אנשים ובינהם אנוכי. יהי זכרך ברוך. נוח על משכבך בשלום.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר