אזרחים ותיקים חוצים את הכביש, צילום אור ירוק
אזרחים ותיקים חוצים את הכביש, צילום אור ירוק

עשרות אזרחים ותיקים נפגעו כאן כהולכי רגל. שורה של רעיונות כדי לצמצם את התופעה המדאיגה

בין ההצעות: הנמכת המדרכה לפני מעברי חצייה, שימוש בתמרור גדול ובולט, התאמת תזמוני הרמזורים להולכי רגל במעברי החצייה לחצייה איטית יותר ועוד

פורסם בתאריך: 13.4.23 08:56

624 אזרחים ותיקים (65+) נפגעו בתאונות דרכים בערים ובישובים כהולכי רגל בשנת 2022 – 96% מכלל הולכי הרגל הוותיקים שנפגעו באותה שנה. מתוך הנפגעים, 43 הולכי רגל ותיקים בגילאי 65 ומעלה נהרגו ב-2022 – אחד יותר מאשר בשנת 2021. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. מהנתונים עולה עוד כי 35 מבין האזרחים הוותיקים שנהרגו בתאונות דרכים כשהלכו ברגל, נהרגו בתחום העירוני (81% מכלל ההרוגים מסוג זה).

תל אביב-יפו היא הראשונה ברשימת האזרחים הוותיקים שנפגעו כהולכי רגל. בשנת 2022 נפגעו 67 אזרחים ותיקים בעיר בתאונות דרכים כהולכי רגל בשנת 2022, 34% יותר מאשר בירושלים שנמצאת במקום השני ברשימה ובה נפגעו 50 הולכי רגל ותיקים. בחולון, השלישית ברשימה, נפגעו 41 אזרחים ותיקים כאשר הלכו ברגל, בפתח תקוה, הרביעית ברשימה נפגעו 39 הולכי רגל בשנת 2022 ובעיר שסוגרת רשימת חמשת הערים בהן נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בשנת 2022, חיפה, נפגעו 38 אזרחים ותיקים.

אם מסתכלים על הנתונים המלאים של אור ירוק לגבי הערים בשרון ניתן לראות כי בהרצליה נפגעו בעשור החולף (2022-2013) בתאונות דרכים 105 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 6 נהרגו, אולם למרבה המזל, אף אחד מהם לא בשנים 2021 – 2022. בשנת 2022 נפגעו בעיר בסך הכל 9 אזרחים ותיקים, מהם אחד נפצע קשה וכל השאר נפצעו קל, לעומת שנת 2021 בה היו רק 5 נפגעים וכולם נפצעו קל.

ברעננה נפגעו בעשור החולף (2022-2013) בתאונות דרכים 59 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם, למרבה המזל, לא נהרג אף אחד. בשנת 2022 נפגעו בעיר 9 ותיקים הולכי רגל, שמתוכם שניים נפצעו קשה ו-7 נפצעו קל. לעומת זאת, ב-2021 היו 5 אזרחים ותיקים שנפגעו, מתוכם 1 נפצע קשה ואילו 4 נפצעו קל.

בכפר סבא נפגעו בעשור החולף (2022-2013) בתאונות דרכים 133 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 3 נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בעיר 10 ותיקים הולכי רגל, מתוכם אחד נהרג. זאת לעומת 15 אזרחים ותיקים שנפגעו בשנת 2021 שבה לא נהרג אף אחד למרבה המזל. בשנת 2022 היה פצוע קשה אחד לעומת 5 ב-2021 ו-8 פצועים קל לעומת 10 ב-2021.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רובם הגדול של הולכי הרגל הוותיקים נפגעים בערים ובישובים. אנשים שבנו את המדינה והשתתפו במלחמות אבל לא שרדו את המלחמה שבכביש. האחריות שלנו היא לשמור על ההורים שלנו, על חיי הסבא והסבתא שלנו. זירת ההיפגעות של הוותיקים מאוד ברורה – רובם נפגעים בעיר כהולכי רגל ולכן במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ביחד עם ראשי הערים חייבים להתקין פסי האטה לפני מעברי חציה ליד בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים. ככל שנצליח להאט ולרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים שיש בהם ריבוי של אזרחים ותיקים נוכל לצמצם באופן משמעותי את היפגעותם של האנשים היקרים לנו ולהציל חיים".

בעמותת אור ירוק טוענים כי על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות להתאים את סביבת מעברי החצייה להולכי הרגל הוותיקים באמצעים פשוטים וזולים כמו הנמכת המדרכה לפני מעברי חצייה, סימון המדרכה הסמוכה למעבר החצייה, שימוש בתמרור גדול ובולט והתאמת תזמוני הרמזורים להולכי רגל במעברי החצייה כך שיתאימו לחצייה איטית יותר. ניתן לשפר את בטיחותם של הולכי הרגל באמצעות שיפור הנראות ושדה הראייה (הן של הולכי הרגל המבוגרים והן של משתמשי דרך אחרים) בתחומי מעברי חצייה, ובאמצעות טיפול במפגעים כגון בורות פעורים או חפצים מסוכנים על המדרכה.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר