טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בהרצליה, צילום דוברות העירייה
טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בהרצליה, צילום דוברות העירייה

הטקס המרכזי של יום הזיכרון לשואה ולגבורה יתקיים הערב בהיכל אמנויות הבמה

האירוע המרכזי נושא את השם "בעיניים דומעות". היום ומחר יתקיימו אירועים רבים של "זיכרון בסלון" ברחבי העיר. משה פדלון: "שורדי השואה מהווים עבורנו מקור השראה בלתי פוסק"

פורסם בתאריך: 17.4.23 08:36

עיריית הרצליה מציינת גם השנה את אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה במבחר טקסים ופעילויות, כאשר הטקס המרכזי יתקיים הערב (שני) בהיכל אמנויות הבמה ויועבר בשידור ישיר בדף הפייסבוק של העירייה. הכניסה חופשית אך צריך להירשם מראש. האירוע המרכזי נושא את השם "בעיניים דומעות" וכמדי שנה, להקת "על הבמה" תפסע בעקבות עדויות של ניצולים שהיו וחוו את הנורא מכל.

בימים שני ושלישי יתקיימו אירועים רבים של "זיכרון בסלון" – מפגשים בסלון עם שורדי שואה או בני הדור השני והשלישי. מדובר בערב עוצמתי ומרגש הכולל שיח, שיתוף ודיונים. האירועים יתקיימו ברחבי העיר: בית קינן, אנזו – המקום לצעירים הרצליה, סינמטק הרצליה, מתנ"ס נחלת עדה – גן רש"ל, קהילת יוחנני, מתנ"ס נווה עמל, מתנ"ס יד התשעה, מתנ"ס נווה ישראל ואמירים, קהילת גליל ים, קהילת שז"ר, קהילת ירוק בעיר, הבית בסירקין. הכניסה חופשית, אך צריך להירשם מראש באתר העירוני.

בנוסף, יתקיים אירוע אמנותי במרכז התרבות "תאו" ברחוב וינגייט הערב בשעה 20:00. "ימים מחוץ לזמן – אמן פוגש עדות" הוא פרויקט איסוף עדויות מתמשך שמשמר ומספר את סיפור השואה דרך מפגש בין דורי שמביא דווקא את החוויה האנושית האוניברסלית, ומתרגם אותה לחוויה אמנותית ואינטימית. מדובר במפגש עם יוצרי ומשתתפי הפרויקט הייחודי שייצרו האמנים מאיה וגל רווה בשיתוף עם בית טרזין. הפרויקט, שמפגיש שורדי גטו טרזיינשטאט עם אמנים צעירים – דור שלישי לשואה, הוצג לראשונה ביום השואה הבינלאומי בשנת 2022 ומאז הוא נודד ברחבי הארץ ומחוצה לה. לאורך המפגש יוצגו חלק מהסרטים ועבודות הווידאו המוצגות בפרויקט ויתקיים שיח בשיתוף האמנים מאיה וגל רווה, שחר סיון – צייר ופסל ומורן זילברברג רקדנית וכוריאוגרפית. הכניסה חופשית, אך יש להירשם מראש באתר העירוני.

 

 

 

 

רגע לפני ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה נחשף מספרם של ניצולי השואה המתגוררים בהרצליה: לפי נתוני משרד הרווחה, בפברואר 2023 ישנם כ-2,300 ניצולי שואה בעיר, מהם כ-880 מטופלים במחלקה לרווחת האוכלוסייה המבוגרת. לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה, מציינת עיריית הרצליה את מגוון השירותים והפעילויות אותם היא מציעה לניצולי השואה לאורך כל השנה: יוניפר – מועדון חברתי לקידום אורח חיים בריא ופעיל, דרך מסך הטלוויזיה. שבת מתוקה – פרויקט במסגרתו מגיעים מתנדבים לניצולי שואה מידי יום שישי ומעניקים להם מארז עם חלות שבת, ומוצרי מזון נוספים. תכנית לאוריינות דיגיטאלית בסיוע הקרן לנפגעי שואה. תיאטרון עדות – מפגש בין דורי בתהליך חינוכי טיפולי בו מוצגים סיפורי השורדים באמצעות התלמידים בהצגת תיאטרון. קהילה תומכת לניצולי שואה – קהילה בה נהנים הניצולים משירותים של לחצן מצוקה, אב קהילה, רכזת חברתית ושירותי רפואה. מועדון מופ"ת ניצולי שואה – מועדון חברתי מועשר לשורדי שואה. מפגשים 3 פעמים בשבוע כולל ארוחות והסעות. מועדון בית מורשת – מועדון חברתי לניצולי שואה. תכנית סל"ב ניצולי שואה – תכנית למרותקי בית במסגרתה מורים לפעילות גופנית ומלאכת יד מגיעים לבית השורד ומפעילים אותם. סיוע חומרי לניצולי שואה בקהילה ובבתי אבות. סיוע בעבודות שיפוץ בבתים, בשיתוף עם עמותת לתת והנגשת דירות לסיעודיים. עכשיו זה הזמן – התנדבות עם ניצולי שואה בעיר בשיתוף עם עמותת מט"ב.

ראש העירייה, משה פדלון, אמר: "שורדי השואה מהווים עבורנו מקור השראה בלתי פוסק. הודות לרוח הגבורה, הנחישות וכוח הרצון העילאי שלהם, הם הצליחו להגיע לארץ, וכאן ליצור ולהקים מדינה וחברה שכולנו גאים בה. העיר הרצליה פועלת מתוך מחויבות עמוקה לעזור לשורדי השואה החיים בה ולהקל עליהם ככל האפשר. אני מבקש להביע את הערכתנו והוקרתנו לשורדים, ולהבטיח שלעולם לא נשכח את מה שהיה, ותמיד נעשה כל שנוכל כדי לעזור להם ולעמוד לצדם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר