האנדרטה בגן בן שפר לזכר בני העיר שנפלו במערכות ישראל. צילום דוברות עיריית הרצליה
האנדרטה בגן בן שפר לזכר בני העיר שנפלו במערכות ישראל. צילום דוברות עיריית הרצליה

הרצליה מתייחדת עם הנופלים: אלו הטקסים והאירועים

עצרת הזיכרון המרכזית תתקיים הערב (שני), ב-20:00, באנדרטת הנופלים בגן בן שפר. תלמידי תיכון היובל יניחו בבתי העלמין ויחלקו במרכז העיר ולמשפחות השכולות נרות נשמה עם שמות החללים

פורסם בתאריך: 24.4.23 08:21

 

זוכרים את כולם: הרצליה מציינת את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה במספר טקסים ואירועים שיתקיימו ברחבי העיר.

מספר חללי צה"ל בהרצליה עומד כיום על 280, ומספר חללי פעולות איבה עומד על 28. עצרת הזיכרון המרכזית תתקיים הערב (שני), ב-20:00, כמדי כל שנה באנדרטת הנופלים בגן בן שפר. בטקס ישתתפו משפחות שכולות, אנשי ונבחרי ציבור, תושבים, נציגי קהילה, נוער וכוחות הביטחון. הטקס ישודר בשידור ישיר בדף הפייסבוק העירוני. בנוסף, יתקיימו טקסי זיכרון במקומות שונים ברחבי העיר, במתנ"סים ובבתי ספר.

בשעה 20:45 יתקיים בהיכל בעיר ברחוב בן גוריון אירוע "שרים וזוכרים בהרצליה". הזמר והיוצר ניב דמירל בשירי זיכרון. "בדרכי נועם" – ברק עוקבי, ראש מכינת מעוז וחברו הקרוב של נעם רז, לוחם הימ"מ הי"ד ישרטט קווים לדמותו של גיבור ישראל.

ברחבת אשכול הפיס בחט"ב זאב יתקיים בשעה 21:00 ערב שירה בציבור של שירי לוחמים. שירה והנחיה: טל שובל. קלידים: בועז קראוזר. זמרת אורחת: אוריה קומורניק. הכניסה ללא תשלום.

בבניין העירייה מוצגת תערוכה שנקראת "אוקטובר 73 נוכֵח דומם". תערוכת צילום חפצי נופלים, ממלחמת יום הכיפורים לציון 50 שנה לפרוץ המלחמה. התערוכה תוצג עד ה-30 באפריל.

במרכז התרבות "תאו" יתקיים הערב (שני, 18:15) האירוע השנתי של מיזם "ובחרת בחיים" שמבקש להציע דרך שונה, נוגעת, מחזקת ומעוררת מחשבה להתייחדות עם זיכרון הנופלים, עם מורשתם ועם סיפור חייהם. האירוע מתקיים בשיתוף "עמותת קולות" שפועלת לקידום חברה ישראלית ערכית דרך עיסוק בטקסטים מארון הספרים היהודי והישראלי. הכניסה ללא תשלום, יש להירשם מראש באתר העירוני.

 

לכבוד יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, עיריית הרצליה יזמה פרויקט ייחודי ומרגש – טקסי הנצחה אישיים בכ-50 גינות ציבוריות ברחבי העיר. מאתמול (ראשון ועד מחר (שלישי) התקיימו ויתקיימו בגינות בעיר טקסים לזכר נופלי העיר. הציבור מוזמן להגיע לגינה הקרובה לביתו ולקחת חלק בטקס הנצחה מרגש ואישי. למועדי ומיקומי הטקסים, ניתן להיכנס לאתר העירוני.

כמדי שנה יתקיים פרויקט "חיים בלבבות", כאשר תלמידי תיכון היובל מדפיסים את שמותיהם של החללים מהעיר על נרות נשמה. התלמידים יחלקו לתושבים את הנרות במרכז העיר ובבתי העלמין, יחלקו למשפחות השכולות, ויניחו נרות על קברי החללים.

זרי אבל יונחו על קברי החללים בבתי העלמין בהרצליה ומחוץ לה. גלגלי אבל בשם עיריית הרצליה יונחו ע"י נציגי הנהלת העיר בבית העלמין הצבאי בקריית שאול, בתיכון חדש, בתיכון הראשונים, בביה"ס ברנדיס, בתיכון היובל ובבית העלמין פינסקר. כמו כן, תתקיים חלוקת עציץ ואגרת למשפחות שכולות. העירייה תציב מוקדי חלוקה ברחבי העיר שבהם מתנדבים יחלקו אגרת, עציץ ונרות.

אירועי יום הזיכרון נפתחו בערב שירי לוחמים שהתקיים במוצאי שבת בפארק הרצליה, כאשר להקת "על הבמה" אירחה את יובל דיין לערב של שירה בשילוב הצגת סרטים על בני ובנות העיר שנפלו וקטעי קריאה. אתמול (ראשון) התקיים ב"אנזו" אירוע לנצח אחי – סיפורו של סרן עמרי שחר ז"ל. סיפור אמיתי וטהור, של אהבה בין אחים, כאב וגעגוע. ערב אינטימי עם לוטם שחר, אחותו של עמרי.

ראש העירייה, משה פדלון, אמר: "אנחנו מרכינים את ראשנו בעצב גדול, בהוקרה ובאהבה לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. לנצח נזכור אותם ואת מסירותם, נשמור על מורשתם ונשאב מהערכים שהניעו אותם בחייהם הקצרים. אנחנו מלאי הערכה למשפחות השכולות על העוצמה האישית והחוסן הפנימי בהתמודדות היומיומית שלהן עם האובדן הנורא".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר