המרינה בהרצליה, צילום עידו מאירוביץ, באדיבות דוברות העירייה
המרינה בהרצליה, צילום עידו מאירוביץ, באדיבות דוברות העירייה

שני חופים בהרצליה והמרינה זכו בתו הדגל הכחול

מדובר בתו איכות בינלאומי הבודק בין היתר קריטריונים כמו איכות מי הרחצה, ניהול והפרדת פסולת, ניקיון ותחזוקת החוף, נגישות קלה לציבור ולאנשים עם מוגבלות, ועוד. השנה הוכרזו בישראל 56 חופים ושלוש מרינות כאתרי דגל כחול

פורסם בתאריך: 28.4.23 08:28

שני חופים בהרצליה, חופי הים אכדיה צפון ואכדיה מרכז, ונמל המרינה בהרצליה, זכו בתו האיכות הבינלאומי "הדגל הכחול". סך הכל הוכרזו השנה בישראל 56 חופים ושלוש מרינות כאתרי "דגל כחול". מדובר באחד מתווי האיכות המוכרים והמוערכים ביותר בעולם בתחום איכות הסביבה, המוענק לחופים, מרינות ולמפעילי סירות תיירותיות בנות קיימא. החופים הזוכים לקבל את התו, נדרשים לעמוד מידי שנה בקריטריונים בינלאומיים מחמירים השמים דגש על נושאים כגון איכות מי הרחצה, ניהול והפרדת פסולת, ניקיון ותחזוקת החוף, נגישות קלה לציבור ולאנשים עם מוגבלות, פעילויות חינוך סביבתי, בטיחות, נגישות וניהול סביבתי.

חוף אכדיה צילום דוברות עיריית הרצליה

חוף אכדיה צילום דוברות עיריית הרצליה

מטרת התכנית, הינה לעודד מודעות סביבתית ולקיחת אחריות על שמירת הסביבה החופית והימית בקרב משתמשי החופים, הקהילות המתגוררות בסביבתם ובקרב הרשויות והארגונים העוסקים בניהול החופים. תו הדגל הכחול מעניק חותמת רשמית לכך שהחוף או המרינה הינם ידידותיים לסביבה.

 

תכנית הדגל הכחול פועלת בכ-50 מדינות בעולם. עמותת אקואושן (EcoOcean) הפועלת לשימור והגנה על הסביבה הימית של ישראל, מפעילה את התוכנית מטעם ארגון Fee העולמי – the foundation for environmental education.

עיריית הרצליה תארח את טקס הענקת "דגל כחול" לכל הרשויות המקומיות עבור החופים והמרינות שזכו השנה. האירוע יתקיים ביום שני, 8.5, במרינה הרצליה בהשתתפות ראש העירייה, משה פדלון, מנכ"ל עמותת אקואושן, אריק רוזנבלום, ראשי ונציגי הרשויות.

פדלון אמר: "עיריית הרצליה מקצה משאבים רבים לשמירה על ניקיון וטיפוח העיר, ואנו חלוצים בקידום חוק העזר העירוני האוסר על מכירה וכניסה של כלים חד פעמיים לחופי הים. אני שמח שבכל פעם מחדש אנחנו מקבלים את הדירוג הגבוה ביותר, ואני מזמין את כולם להגיע אלינו לחופי הים היפים, הנקיים, הידידותיים והסביבתיים ביותר בארץ".

יניב בלייכר, מנהל המחלקה לניהול סביבתי בעמותת אקואושן, אמר: "אקואושן מברכת את עיריית הרצליה על קבלת תו הדגל הכחול שנה נוספת. חופי אכדיה צפון ומרכז והמרינה של הרצליה ניצבים בשורה אחת עם למעלה מ-5000 אתרי דגל כחול בכ-50 מדינות, המנוהלים בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ובהם שמירה על הסביבה ואחריות חברתית. אקואושן מודה לעיריית הרצליה על השותפות ומאחלת עונת דגל כחול מוצלחת".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר