חניון העפר ליד תחנת הרכבת בהרצליה, צילום פרטי
חניון העפר ליד תחנת הרכבת בהרצליה, צילום פרטי

"זה הכל עניין של מאמץ". נמשך הבלאגן בחניון העפר ליד תחנת הרכבת, נדחתה הצעה לסדר

שטח החניון אשר מלא בבורות, אבק בקיץ, ושלוליות ובוץ בחורף, אינו שייך לעירייה, אך חבר המועצה אייל פביאן הציע שהעירייה תרכז מאמץ להסדיר את החניון עד תחילת החורף

פורסם בתאריך: 18.5.23 10:01

כל מי שמנסה להחנות את רכבו במגרש החניה הענק ליד תחנת הרכבת מכיר את הסצנה הבאה: מגרש עפר לא מוסדר, מעלה אבק בקיץ, מלא בבבוץ ושלוליות בחורף, תמיד עם בורות רבים, ובקיצור בלאגן גדול שחווים מדי יום תושבים רבים שבסך הכל מנסים להחנות את רכבם בדרכם לתפוס את הרכבת.

תושבים רבים העלו בשנים האחרונות טענות כלפי העירייה ולאחרונה אף עלתה עצומה עם מאות חתימות, שבה נכתב: "אנו, תושבי הרצליה ומשתמשי הרכבת, מבקשים מעיריית הרצליה להסדיר את חניון העפר ליד תחנת הרכבת לטובת תושבי הרצליה המשתמשים ברכבת באופן יומיומי. כרגע החניון לא מסומן ופעמים רבות חסום ולא נגיש. אנו מבקשים מהעירייה להסדיר את החניון ולקבוע בו חניה בכחול-לבן חינם לתושבי העיר".

רבים מהתושבים אינם יודעים כי לא מדובר בשטח ששייך לעיריית הרצליה, אלא בשתי חלקות ששייכות לגורמים פרטיים ולרמ"י (רשות מקרקעי ישראל). מי שמנסה בשנה וחצי האחרונות לטפל בסוגיה הוא חבר המועצה איל פביאן שהעלה השבוע הצעה לסדר למועצת העיר ובה כתב: "עיריית הרצליה וראש העירייה באופן אישי יעניקו עדיפות עליונה להסדרת מגרש החנייה הסמוך לתחנת הרכבת הרצליה וינחו את היועצים המשפטיים של העירייה, מנכ"ל העירייה וכל הגורמים הבכירים הרלוונטיים בעירייה להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשות עיריית הרצליה והשלים את כל הפעולות הדרושות להסדרת מגרש החנייה ולהכשירו בפועל מוקדם ככל האפשר ובכל מקרה לא יאוחר מחודש אוקטובר הקרוב לקראת תחילת עונת החורף הבאה, כך שיהיה, סלול, מסומן ומסודר לכל דבר ועניין לשימוש התושבים ככל חניון ציבורי מסודר אחר".

אהוד לזר, מנכ"ל העירייה, הסביר בישיבת המועצה את הצעדים שעושה העירייה בנושא: "אין חולק שיש צורך בחניונים בעיר. זה דבר חשוב ונכון. חזקת התקינות היא על הרשות המקומית כרשות מנהלית. בפארק הרצליה הליכי ההפקעה נמשכים עשרות שנים כי זה הליך מורכז. הפקעה לא מסתיימת בתוך חצי שנה, לא בשנה וחצי ולא בתוך חמש שנים. כל הקיצורי דרך הם לא מתאימים ולא טובים ולכן נדרשת הסדרה ואנחנו פועלים על פי הדין והדין פה הוא מאוד מורכב. חלקה 43 היא בבעלות פרטית ואת רוב החלקה סיימנו להפקיע. נשארו עוד תתי חלקות שנשאר לא רק לשלם אלא לסיים תהליכים משפטיים מול הבעלים. יש עניינים משפטיים שצריכים להתנהל. כלקח מפרשת הילס (החניון שנסגר לאחרונה בהחלטת בית משפט – ש.י.) נעשה הכל כפי שצריך. החלקה השניה, חלקה 44, היא בבעלות רמ"י ונמצאת בהליכים קנייניים מול רמ"י. ברגע שנסיים להפקיע את החלקה הפרטית יהיה יותר קל לעשות מהלך קנייני שלם עם החלקה של רמ"י. תצטרך להיות עסקת מקרקעין שלמה. בסוף, אנחנו נעשה הכל מהר ככל הניתן, בהתאם לחזקת התקינות".

בשל הרוב שיש לקואליציה, הוסרה הצעתו של פביאן מסדר היום. לאחר הישיבה אמר פביאן ל"צומת השרון": "אני ער ומצר על מצב חניון העפר שליד תחנת רכבת הרצליה כבר מספר שנים וכן על סבל התושבים המשתמשים בו, בהתאם פניתי בעניינו כבר אז. המצב בו קיים חניון עפר לא מוסדר, לא סלול, עם בלאגן ובוץ בחורף הוא בלתי תקין ובלתי סביר. טענת העירייה הייתה כי "מדובר בשטח שהינו שטח פרטי. אין ביכולת העירייה לבצע בו עבודות". בהמשך לכך פניתי לראש העירייה בשאילתה ישירה בנושא ב-9 למרץ 2022, קיבלתי תשובות לא מספקות עד ל-21 למאי 2022 ומאז דממה. פניתי שוב בשאילתה ישירה לראש העירייה ב-22 למרץ 2023 ושוב קיבלתי תשובות לא מספקות, גם השבוע, כאשר דחו את ההצעה שלי לסדר התברר חוסר מתן עדיפות גבוהה לנושא חשוב זה על ידי ראש העירייה והנהלת העיר, בירוקרטיה, סחבת, חוסר מאמץ לפעול בדחיפות בכל האמצעים האפשריים על ידי העירייה, משפטיים וכספיים על מנת להכשיר את מגרש החנייה החשוב הזה לציבור. זה הכל עניין של מאמץ משפטי, ניהולי ותקציב (אשר קיים ברשות העירייה). מנכ"ל העירייה רוצה להמתין לבתי המשפט ולהליכים אשר יימשכו שנים ולא לפעול בהתאם להצעתי. מצער מאוד. תושבי הרצליה ראויים להרבה יותר מזה".

 

בנוסף, התקבלו בישיבת המועצה שתי הצעות לסדר שהוגשו על ידי חברי האופוזיציה. אחת מהן, אותה הוביל חבר המועצה יריב פישר (יש עתיד) בשם כל חברי האופוזיציה, הייתה בעניין התנגדות לקרן הארנונה שאושרה השבוע בוועדת הכספים. כזכור, ראש העירייה, משה פדלון, שותף להתנגדות ואף פנה לראש הממשלה בנושא. בהצעה לסדר נכתב: "הנהלת עיריית הרצליה תתנגד בכל תוקף לקרן הארנונה, בכל נוסחה שמנסה לדחוף האוצר. מועצת העיר הרצליה על כלל חבריה, תבחן את כל האופציות העומדות בפניה ותפעל בכל דרך חוקית כולל השבתת העירייה, עד לעצירת החוק האי שוויוני". ההצעה עברה ברוב קולות כאשר רק חברי המועצה משה ועקנין וירון עולמי נמנעו.

הצעה נוספת הוגשה על ידי חברת המועצה גלילה יבין, גם היא מסיעת יש עתיד, והיא בהמשך לסוגיית האירוע הבית ספרי בהפרדה מגדרית שנמנע בסופו של דבר. בהצעתה כתבה יבין: "מוסדות החינוך הממלכתי בעיר יקדמו את ערך השוויון המגדרי ולא יקיימו ככלל פעילויות חינוך, אירועי תרבות, הקניית ערכים וכיו"ב בהפרדה בין תלמידים ותלמידות כאשר השיקול הניצב מאחרי ההפרדה הינו הדרה, כפייה דתית או כפייה של חוקי צניעות". ההצעה עברה ברוב קולות, כאשר חברי המועצה הדתיים צבי וייס ואלעד צדיקוב לא נכחו בהצבעה ואילו חבר המועצה משה ועקנין (ש"ס) התנגד.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר