בתים סמוך לכביש החוף, דרישה לקיר אקוסטי, צילום פרטי
בתים סמוך לכביש החוף, דרישה לקיר אקוסטי, צילום פרטי

המאבק על הקיר האקוסטי בכביש 2 עולה מדרגה: תושבים פנו לבית המשפט

עשרה תושבים ממספר רחובות בהרצליה הגישו תביעה לבית המשפט, בדרישה לחייב את המדינה לבנות את הקיר נוכח מפגעי הרעש העצומים מהם הם סובלים

פורסם בתאריך: 29.5.23 08:17

המאבק נגד מפגע הרעש בכביש החוף עולה מדרגה ומגיע לפתחו של בית המשפט: תושבים מהרצליה פיתוח ומשכונת הרצליה ב' הגישו לאחרונה תביעה לבית המשפט השלום בהרצליה, ובה ביקשו לחייב את המדינה לבנות קיר אקוסטי לאורך כביש מספר 2 הגובל בבתיהם. דיון נקבע ל-9.7.

את התביעה הגישו 10 תושבים מהרחובות יותם, מונטיפיורי ועוזיהו המלך בהרצליה פיתוח, מצידו המערבי של הכביש, ומרחוב המדרון בשכונת הרצליה ב', מצידו המזרחי של הכביש, ובסך הכל 8 מהרצליה פיתוח ו-2 מהרצליה ב'. התביעה הוגשה נגד המדינה, המשרד להגנת הסביבה, משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל. כזכור, לפני כחודשיים פרסמנו ב"צומת השרון" את טענותיו של חבר המועצה איל פביאן על כך שהעירייה לא עושה מספיק בנדון. פביאן העלה את הנושא כשאילתא בישיבת מועצת העיר.

בתביעה ציינו התושבים כי כביש מס' 2 המוליך מתל אביב לחיפה הוא אחד מהכבישים הסואנים ביותר בישראל, הכולל 6 מסלולים, 3 בכל כיוון. כמעט בכל שעות היממה חולפות בכביש עשרות אלפי מכוניות בכל יום. הם הדגישו כי בתיהם סמוכים לכביש משני צדדיו ונמצאים במרחק שבין 8-30 מטר מגבולו החיצוני של הכביש.
בעתירה, שהוגשה על ידי עו"ד יהודה רסלר, טוענים התושבים כי כביש 2 נסלל לפני שנים במתכונת צרה מכפי שהינו כיום ועם חלוף הזמן הורחב מפעם לפעם כדי לאפשר את זרימת תנועת הרכבים העצומה הנזקקת לו בשעות היממה ואשר הולכת וגדלה מידי יום. לטענתם, במשך כל שעות היממה, כמעט ללא הפסקה, חולפים אלפי רכבים פרטיים, אופנועים, משאיות כבדות ורכבים ציבוריים בכביש מול בתיהם של התובעים וגורמים לרעש בלתי נסבל הנשמע בבתי התובעים ובחצרותיהם בכל שעות היממה. "המצב הגיע לכך שלא ניתן לשבת בבתי התובעים כאשר חלונותיהם פתוחים לא ניתן לנהל שיחה רגילה בנסיבות אלה, לא בתוך הבתים ולא בחצרותיהם, הרעש הוא בלתי נסבל", נכתב. חוות דעת של מומחה למדידות רעש קבעה כי "הרעש העולה מהכביש כתוצאה מתנועת הרכבים בו עולה על התקן ומהווה מטרד בלתי נסבל והמנוגד לדין".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אחת הטענות של התובעים היא כי הנתבעים מודעים לקיומו של מטרד רעש לאורך כביש 2 ולכן במקומות שונים לאורכו הוקמו קירות מיסוך במקטעים שונים ואף במקומות אשר בתי המגורים נמצאים ממרחק גדול יותר מהכביש מאשר בתיהם, כמו למשל באזור שפיים, רשפון, חדרה, אור עקיבא, גבעת אולגה ועוד.
בנוסף, גורסים התושבים כי חברת נתיבי ישראל הודתה במפורש במכתב שהעבירה בעבר לתושבים כי רמת הרעש הנשמעת בבתי התובעים היא חריגה, כפי שנקבע גם בחות הדעת של המומחה.

יחד עם זאת, בתביעה צוין כי בחודש אוגוסט 2022 התקבלה תשובה מחברת נתיבי ישראל לתושבים כי בתכנון הפרויקט לא נכלל בניית קיר כמבוקש לאורך הכביש, מה עוד שרמת הרעש הקיימת ממצבו הנוכחי של הכביש, אינו עונה על דרישות להוספת מיגון אקוסטי באופן המחייב את בנייתו של קיר אקוסטי. בסיום התביעה צוין: " לאור זאת ובלית ברירה הוגשה תביעה זו. אשר על כן מתבקש ביהמ"ש הנכבד ליתן צו המורה לנתבעים כולם או מקצתם לבנות קיר אקוסטי מול בתי התובעים ולחייב הנתבעים בהוצאות המשפט ושכ"ט עו"ד".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "העתירה התקבלה במשרד התחבורה והיא תיענה בבית המשפט, כמקובל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אורי זילבר

    אם הם משתתפים בהפגנות התומכות בניסיון לגנוב את המדינה שוב, הם גם יצליחו בבית המשפט.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר