משתתפי קורס הכרת הטבע העירוני בסיור. צילום פרטי
משתתפי קורס הכרת הטבע העירוני בסיור. צילום פרטי

קורס חדש בהרצליה להכרות עם הטבע העירוני והצלת בעלי חיים במרחב

את הקורס יזם ארגון "קהילה למען הטבע", המאגד מתנדבים ואנשי מקצוע מהראשונים בארץ שחילצו בעלי חיים מאתרי התחדשות עירונית. מאיה ראם: "הקורס מתאים לכל מי שאוהבים טבע ורוצים לדעת איך לשמור עליו"

פורסם בתאריך: 6.6.23 08:27

רוצים להכיר את הטבע המדהים שנמצא ממש מעבר לדלת הבית? מוזמנים להצטרף לקורס שיכיר לכם את הטבע העירוני ודרכים לשמור עליו. בחודש שעבר נפתח המחזור הראשון של הקורס שנושא את השם המחייב "קורס הכרות, שמירה והצלת בעלי חיים עירוניים" והמונה 22 משתתפים. הקורס הנוכחי בנוי מ-4 מפגשים בכיתה ועוד 4 סיורי שטח.

את הקורס יזם ארגון "קהילה למען הטבע", המאגד מתנדבים ואנשי מקצוע שהיו מהראשונים בארץ בחילוץ בעלי חיים מאתרי התחדשות עירונית כבר לפני כ-3 שנים. מאיה ראם, רכזת המתנדבים בקהילה למען הטבע ויוזמת הקורס, אמרה השבוע: "בפרויקט הראשון שהקהילה הובילה בפרויקט פינוי בינוי ברחוב בר כוכבא בשכונת נווה ישראל פונו מעל 80 קיפודים ועשרות חתולים משטח שבו נהרסו 9 בניינים בני 60 שנה למען הקמת שכונה חדשה. בשיכון ויצמן יצרנו שיתוף פעולה עם החברה היזמית שביצעה סקר הימצאות מיני בעלי חיים וציפורים ולאחר פינוי התושבים שצפוי בסתיו 2023 נפעל להוצאת בעלי החיים".

משתתפי הקורס להכרת הטבע העירוני, צילום פרטי

משתתפי הקורס להכרת הטבע העירוני, צילום פרטי

על הקורס מספרת מאיה: "בין שלל הנושאים שנלמדים בקורס, הסבירה לנו המומחית לציפורים שלומית ליפשיץ על המערכת האקולוגית ועל מיני ציפורים ואיך לזהות אותן. הזואולוג וחבר המועצה דרור בן עמי המשיך עם האקולוגיה העירונית, בעלי החיים בעיר ובשטחי טבע, וחשיבות המאבק הציבורי על שמירת הטבע בהרצליה ובעולם. עו"ד יוסי וולפסון לימד על חוק צער בעלי חיים וחוקים להגנה ושמירה על בעלי חיים וטבע ועל יישומם בשטח, וחבר המועצה איל פביאן, החבר בוועדת תכנון ובניה, הסביר על שלבי תכנון, קבלת היתרי בניה ושיתוף הציבור בקבלת ההחלטות. בשבוע הבא נצא לסיור מקצועי בבית החולים לחיות בר בספארי ועוד".

 

משתתפי הקורס לא חוסכים בתגובות מחמיאות לקורס שהם שעוברים. יהודית טיטלמן, מומחית בתחום הפיננסים: "מדובר בקורס מעניין מאוד, מעשיר בידע רב ומגוון בתחום החיות, צמחים וקיימות. הקורס עונה על הציפיות, אני מצפה לקבל עוד הרבה ידע תאורטי ומעשי בסיורי השטח". יעל גולן מוסיפה: "הקורס עוזר לי להאמין שיש בעיר שלי, הרצליה, אנשים טובים ואכפתיים, שכמוני, חרדים לגורל הטבע, העצים ובעלי החיים. בקורס אנחנו לומדים יחד את מדיניות העירייה ואיך ניתן לשנות אותה בדרכים חוקיות. אני מצפה מהקורס שיוביל לשיתופי פעולה ואקטיביזם חברתי וינער את מקבלי ההחלטות כדי שיבינו ששמירה על טבע עירוני היא החשיבות עליונה". ארדיט ביטמן, מציינת: "קורס ההיכרות פותח צוהר למרחבי חשיבה על הטבע העירוני שסביבנו. זהו קורס שמפגיש עם אלמנטים מגוונים ועם אנשי מקצוע מומחים שמגיעים מהשטח החם. בחמש מילים, הזדמנות שנותנת כלים מעשיים לפעולה".

מאיה, למי מיועד הקורס?

"זהו המחזור הראשון וכבר יש לנו רשימת המתנה למחזור הבא שכנראה יתחיל בעוד כמה חודשים. הקורס מתאים לכל מי שאוהבים טבע ורוצים להכיר ולדעת איך לשמור עליו. בנוסף, השאיפה שלנו היא לעניין גם אנשי מקצוע בארגונים וברשויות שבאים במגע עם הטבע העירוני, כמו למשל מחלקת גינון ופיתוח נוף שהרבה פעמים פוגעים בקיפודים או גוזלים במהלך העבודה שלהם, או מתכננים, אדריכלי נוף, ואנשי תכנון עירוני כדי שידעו אילו תנאים צריכים עצים, בעלי חיים וציפורים כדי להתקיים בשכונות שהם מתכננים ובונים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר