בית הצדף במצוק אפולוניה וניסים כחלון, צילומים דוברות העירייה
בית הצדף במצוק אפולוניה וניסים כחלון, צילומים דוברות העירייה

דרישה לפנות את ניסים איש המערות עוד החודש. העירייה: "ננסה לבטל את רוע הגזירה"

במכתב של המשרד להגנת הסביבה נדרשת גם השבת השטח לקדמותו. לצד זאת אישרה הוועדה המחוזית למתן תוקף תכנית הכוללת הקמת שוברי גלים ברצועת החוף של הרצליה ופיתוח טיילות

פורסם בתאריך: 7.6.23 08:30

האם ניסים כחלון, המוכר בכינויו "איש המערות", יפנה את המערה שבה הוא מתגורר שנים רבות על המצוק בחוף סידני עלי? לאחרונה קיבל כחלון דרישת פינוי מהמשרד להגנת הסביבה וזאת עד לאמצע חודש יוני.

במכתב שהעביר אליו יצחק בן דוד, סמנכ"ל בכיר פיקוח ואכיפה במשרד להגנת הסביבה נדרש כחלון להסיר את "הפגיעה בסביבה החופית ולנקוט בכל האמצעים הדרושים לשיקום הסביבה החופית ולהשיב את השטח לקדמותו (חוף מצוק כורכר) נקיים מפסולת, מטלטלין ומבנים".

המערות במצוק אפולוניה, צילום רמי פלג, המשרד להגנת הסביבה

המערות במצוק אפולוניה, צילום רמי פלג, המשרד להגנת הסביבה

עוד צוין בפנייה כי המבנים, המתקנים המטלטלין והחללים במתחם במצוק הכורכר נמצאים מפוזרים מ"קו החוף" כהגדרתו בחוק ועד כ-50 מטר מזרחה ללא היתר בניה כדין. אי לכך, כל אלה גורמים לפגיעה בסביבה החופית כהגדרתה בחוק בניגוד להוראות סעיף 4.

במכתב שקיבל כחלון צוין עוד: "להזכירך כי בתאריך 17.7.22 נמסרה לך התראה לפי סעיף 7(ג) לחוק על גרימת פגיעה בסביבה החופית ובזכות הציבור למעבר חופשי ובה דרישה לפינוי וסילוק מתחם המבנים והחללים. כמו כן, בשימוע שנערך לך בתאריך 20.11.22 עד למועד הוצאת צו זה וחרף הזמן שניתן והעומד לרשותך, לא הוצגו מסמכים התומכים בחוקיות פעולות הבינוי והחפירה במתחם המצוק והרצועה למרגלותיו".

העירייה התייצבה לצידו של כחלון ומסרה: "אנו נפעל אל מול המשרד להגנת הסביבה והגורמים הממשלתיים השונים על מנת לנסות לבטל את רוע הגזרה".

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


דרישת המשרד להגנת הסביבה באה במקביל לכך שהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות של ערן ניצן, אישרה למתן תוקף את תכנית חזית הים הרצליה. התוכנית, אשר הוגשה על ידי הוועדה המקומית הרצליה והחברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה, הינה תכנית לכל רצועת החוף של העיר הרצליה (ללא מתחם המרינה) שאורכה כ-6 ק"מ. חלק מרכזי בתכנית הוא הקמת שוברי גלים לאורך רצועת החוף של הרצליה.

התכנית מדברת על שיקום והרחבת חופי הרצליה באמצעות מערכת שוברי גלים, טיפול במצוק החופי, פיתוח טיילות, קביעת מוקדי הבינוי ומערכת מוקדי הפעילות למטרות תיירות נופש ופנאי לאורך החוף, ופיתוח הגנים והפארקים לאורך החוף כמחברים ליצירת הקישוריות ההכרחית בין חוף הים לעורף החוף העירוני. התוכנית כוללת בתחומה גם את הגנים הלאומיים סידני עלי ואפולוניה כתחום מתארי וקובעת לגביהם הוראות להכנת תכניות מפורטות תוך התייחסות להנחיות לשימור מבנים בתחום הגן הלאומי סדנא עלי.

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן-אליעזר, מסר: "תכנית חזית הים הינה תכנית חשובה ומשמעותית, המאפשרת את הטיפול הראוי ברצועת חוף מהעמוסות במדינה, מייצרת היצע חופים מגוון וקובעת היקפי בינוי ופיתוח תוך שמירה על רציפות התנועה לאורך החוף, כל זאת תוך חיזוק הקישוריות בין חוף הים לעורף החוף ומתן מענה להיקפי הפיתוח ההולכים וגדלים ולצורך העולה בשימוש במשאב החוף".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הרי

    בואו
    תראו איזו בנייה מטורפת עושים על קו המים
    בחוף ראשון, מפלצות בטון אימתניות
    אם המשרד לאיכות סביבה היה עובד
    מבנים אלה לא היו נבנים או נהרסים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר