פריטי אמל"ח שנמצאו בהרצליה, צילום דוברות העירייה
פריטי אמל"ח שנמצאו בהרצליה, צילום דוברות העירייה

כולם יכולים לראות אותם: רימונים ואמצעי לחימה נוספים שהתגלו בהרצליה מוצגים בבית קינן

חבלני משטרה הוזעקו בעיצומן של עבודות עפר שבוצעו באתר בנייה ברחוב אפרים קישון בהרצליה הירוקה המערבית. בעומק האדמה התגלה סליק של אמצעי לחימה. עתה הם מוצגים לציבור הרחב

פורסם בתאריך: 11.6.23 18:53

אמצעי הלחימה של ארגון "ההגנה" מוצגים לקהל הרחב: עשרות פריטי אמל"ח שהתגלו באקראי, במהלך עבודות עפר, נחשפו רשמית בטקס מיוחד שנערך בבית קינן.
פריטי האמל"ח נמצאו בחודש פברואר 2021. בעיצומן של עבודות עפר שבוצעו באתר בנייה ברחוב אפרים קישון בהרצליה הירוקה המערבית, בין הרחובות הנדיב ואלתרמן, הוזעקו חבלני משטרה וזאת לאחר שבמקום התגלו עשרות רימוני יד ואמצעי לחימה נוספים שהיו קבורים בעומק רב מתחת לפני הקרקע.

רימוני היד התגלו במסגרת עבודות קידוח בעומק רב. שוטרי תחנת גלילות הגיעו למקום ומצאו סליק של רימונים וכדורים ישנים ולפיכך חבלני המשטרה החלו לסרוק את המקום, תוך שימוש באמצעים טכנולוגים שונים וחשפו מצבור של עשרות רימונים וכדורים שאובחנו מתקופת קום המדינה.

 

 

 

 

בדיקה מעמיקה גילתה כי מדובר בסליק ששימש את ארגון "ההגנה" בתקופת המנדט הבריטי. הסליק שימש את חברי ארגון ההגנה והכיל אמצעי לחימה רבים, ובהם עשרות רימונים מסוגים שונים, מטעני השלכה ותחמושת. הסריקה של אמצעי החבלה נעשתה תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים שנועדו לשמר את הפריטים ההיסטוריים ובד בבד שלא לסכן את הנחשפים להם.

נציגי המשטרה עם ראש העירייה משה פדלון בהצגת פריטי האמל"ח צילום דוברות העירייה

נציגי המשטרה עם ראש העירייה משה פדלון בהצגת פריטי האמל"ח צילום דוברות העירייה

הפריטים נוטרלו, נוקו והוצגו לראווה בבית קינן, השוכן בסמוך למקום הימצאם, ומשמש מוקד לקהילות המקדמות את השיח החברתי-סביבתי בעיר. בטקס שהתקיים לאחרונה נכחו צוות הפיקוד המשטרתי שניצח על נטרול אמצעי הלחימה בעת חשיפתם וראש העירייה, משה פדלון. קציני המשטרה תיארו את הרגישות שבה טופל האירוע לנוכח ההכרה בערך ההיסטורי של הממצאים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר