יהודה בן עזרא ( מימין, צילום פרטי) ומשה פדלון (צילום עזרא לוי)
יהודה בן עזרא ( מימין, צילום פרטי) ומשה פדלון (צילום עזרא לוי)

אף מועמד עדיין לא הכריז: האם יהודה בן עזרא יתמודד בבחירות הקרובות נגד משה פדלון?

בניגוד לערים השכנות אף מועמד עדיין לא הכריז רשמית על התמודדות בבחירות לראשות העירייה, אבל מאחורי הקלעים נערכות שיחות ובדיקות ורשימת השמות כוללת חמישה, בהם גם אחד מפתיע. כל הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 13.6.23 08:30

מערכת הבחירות בהרצליה עדיין רדומה, לפחות כלפי חוץ: בעוד שבערים השכנות, מערכת הבחירות כבר תפסה תאוצה, בהרצליה העסק מתנהל בעצלתיים ונכון להיום, אין אף מועמד שהכריז באופן רשמי על התמודדותו מול ראש העירייה המכהן, משה פדלון, שינסה להיבחר לקדנציה שלישית.

רק לשם השוואה: ברעננה, פרט לראש העירייה חיים ברוידא, שיתמודד לקדנציה נוספת, הודיעו כבר שניים נוספים, חבר המועצה ניר קריסטל ועו"ד אבי יוסף על מועמדותם לראשות העירייה. בכפר סבא, פרט לראש העירייה, רפי סער, שיתמודד פעם נוספת, הודיעו עוד ארבעה על מועמדותם – חברות המועצה הדר לביא, אסנת ספורטה, עדי לוי סקופ, ורון קוגמן, מנכ"ל העירייה לשעבר. ואילו ברמת השרון, הודיע איציק רוכברגר, ראש העירייה לשעבר, על התמודדות מול ראש העירייה המכהן, אבי גרובר.

בבחירות 2018 התמודדו בהרצליה ארבעה מועמדים על ראשות העירייה: משה פדלון שקיבל 50.2% ונבחר לקדנציה שניה, חברת המועצה מאיה כץ שקיבלה 35.9%, חבר המועצה איל פביאן שקיבל 8.3% ומישל מורג שקיבל 5.5% מקולות הבוחרים ולא הצליח להיכנס למועצת העיר.

מאיה כץ צילום עזרא לוי

מאיה כץ צילום עזרא לוי

לאורך מרבית הקדנציה הנוכחית נדמה היה כי כץ, שכיהנה כיו"ר האופוזיציה ולא חסכה בביקורת כלפי פדלון וניהולו את העיר תנסה לנצח את פדלון בבחירות הקרובות, אבל בחודש דצמבר האחרון חברה לפדלון, נכנסה עם סיעתה "קהילה צעירים וסביבה נטו" לקואליציה וקיבלה את תפקיד סגנית ומ"מ ראש העירייה. השאלה המסקרנת כעת היא האם כץ תחבור לסיעה משותפת עם פדלון או שהשניים ירוצו בבחירות בסיעות נפרדות למועצת העיר ויחזרו לשתף פעולה לאחר הבחירות אם פדלון ייבחר לקדנציה שלישית, שבה כץ תמשיך לכהן כסגניתו וכממלאת מקומו.

כץ אמרה השבוע לצומת השרון בהקשר זה: "כמ"מ וסגנית ראש העירייה אני עסוקה בשלב הזה אך ורק בעשייה מסביב לשעון למען תושבי הרצליה, בקידום פרויקטים ותהליכים קהילתיים. עדיין מוקדם לדבר על הבחירות".

אז מי בכל זאת ינסה להתמודד מול פדלון בבחירות שיתקיימו ב-31 אוקטובר? כמו שכבר ציינו, כלפי חוץ באופן פומבי הזירה עדיין רדומה, אבל בשבועות האחרונים נערכות שיחות ובדיקות בין מועמדים שונים ששוקלים התמודדות. נכון להיום, אפשר לציין חמישה כאלו: יהודה בן עזרא, מנכ"ל העירייה לשעבר, וחברי המועצה יריב פישר, איל פביאן, דנה אורן ינאי ועופר לוי, סגן ראש העירייה לשעבר. סביר להניח כי בשבועות הקרובים דברים יתבהרו ונדע מי מהם, אחד או יותר, יעמיד את מועמדותו מול פדלון.

 

יהודה בן עזרא אמר בתגובה: "העיר הרצליה חשובה ויקרה ללבי כמו גם העירייה ועובדיה. 52 שנים מחיי הקדשתי לעיר הזאת. בניתי ונבניתי בה. אני מרגיש מחויבות רבה לעתידה. כידוע, ישנן וקיימות פניות רבות אליי לרוץ לראשות העיר כמעט מכל הגוונים הפוליטיים וגם עמך ישראל תושבי העיר ואנשים לא פוליטיים. אני מנהל מזה זמן בדיקות שיחות דיונים ומו"מ עם רבים וטובים, מי פחות ומי יותר, אבל הנושא עדין ומורכב עם משמעויות רבות ומאתגרות שיש לתת עליהן את הדעת ברגישות ובתבונה ולכן טרם קיבלתי החלטה סופית".

איל פביאן, צילום דני שביט

איל פביאן, צילום דני שביט

חבר המועצה יריב פישר, יו״ר יש עתיד הרצליה, אמר: "המחנה הדמוקרטי ליברלי בעיר יציב אלטרנטיבה בבחירות הקרובות למשה פדלון ולשותפיו השמרנים בקואליציה. אנחנו בוחנים את הדרך הטובה ביותר יחד עם שותפינו. נציע לבוחרינו אלטרנטיבה ראויה שתצעיד את הרצליה ותושביה קדימה, תהפוך את הרצליה לעיר מצטיינת ותשמור עליה כעיר פתוחה, דמוקרטית וחופשית".

חבר המועצה איל פביאן: "מזה שני עשורים שאני משקיע בעיר הרצליה ועושה את מה שצריך להצעיד אותה קדימה. אני מקבל המון פרגון תמיכה ואהדה מתושבי העיר כולל קריאות להתמודד על ראשות העיר. אני ערוך להתמודדות על ראשות העיר, בזמן הקרוב אודיע רשמית על כוונותיי ופעולותיי. הדבר היחיד שמנחה אותי בשיקול דעתי הוא טובתם של תושבי הרצליה, עתיד העיר, שמירה על צביונה הליברלי וטיפוחה עבורנו ועבור הדורות הבאים".

חברת המועצה דנה אורן ינאי: "הבחירות הקרובות לראשות העיר הן בחירה בין שתי אפשרויות: או מנהיגות ליברלית או קואליציית פדלון, שמורכבת מימין קיצוני, מדתיים משיחיים ושמרנים. הרצליה היא חזקה בזכות התושבים שלה והצוות המקצועי בעירייה. אני אהיה שם, כדי להמשיך לבלום את הניסיונות לשנות את פני העיר הן בנושאים שגורמים לפגיעה בחירויות ובזכויות כל מי שלא בקואליציה ובכלל, הן בנושאי בנייה, חינוך, תחבורה, טיפול בשכונות הוותיקות ועוד. הרצליה צריכה ויכולה לעשות עוד דרך ארוכה בנושאים רבים. הגיעה השעה לבחור ראש/ת עיר חדש/ה, ולא רק בשל מצבה של העיר, אלא בשל הסכנות האורבות לה מקדנציה בה פדלון ירכיב שוב קואליציה של הקיצונים ביותר".
חבר המועצה עופר לוי: "אני בודק ובוחן את האפשרות להגיש את מועמדותי לראשות העיר. הדברים עדיין לא סגורים וכאשר יהיה לי מה למסור לציבור, אמסור זאת".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר