שטח פארק גליל ים עליו אמור לעבור הכביש לקרית שחקים. צילום קטיה אפריאט
שטח פארק גליל ים עליו אמור לעבור הכביש לקרית שחקים. צילום קטיה אפריאט

חשש מקטסטרופה תחבורתית בשכונת גליל ים נוכח תכנית קריית שחקים

1,200 מתושבי גליל ים כבר חתמו על עצומה וקוראים להתאים את תכניות הפיתוח משנת 2018 למצב הקיים ולבטל את הכניסה המתוכננת לקריית שחקים דרך השכונה

פורסם בתאריך: 15.6.23 07:54

מאבק תושבים חדש: תושבי שכונת גליל ים יצאו למאבק בתוכניות ענק שהעירייה מקדמת במרחב השכונה ובאזור הסמוך לה. קבוצת הפעילים "תחבורה בת קיימא בגליל ים", הפועלת כבר מעל לשנה, יוצאת בקריאה לעירייה לפעול בנחישות למען עדכון תכניות הפיתוח במרחב השכונה, הנחשבת לאחת היוקרתיות בהרצליה והתפתחה מאוד בשנים האחרונות.

הקבוצה, אשר בשנה האחרונה ערכה פעולות הסברה נרחבות בשכונה הכוללות בין היתר עצומות שזכו לתמיכה של מאות מתושבי השכונה בקריאה לשדרוג תשתיות ההליכה, הרכיבה והתחבורה הציבורית במרחב השכונה, יוצאת כעת בקריאה לעיריית הרצליה לחשב מסלול מחדש לגבי תכניות הפיתוח המתוכננות בשכונה אשר עתידות לטענתם לגרום לקטסטרופה תחבורתית במרחב השכונה לרבות הכניסה לעיר הנמצאת בסמוך.

במסגרת תכנית הבנייה הגדולה "קריית שחקים", הצפויה להיבנות בשטח המשולש שבין תחנת הרכבת, קניון שבעת הכוכבים ודרך שבעת הכוכבים, מתוכננת להיבנות מערכת כבישים שתשרת את באי הקומפלקס החדש. הכניסה הראשית למתחם החדש מתוכננת, נכון לעכשיו, להיות דרך שכונת גליל ים, על שטח הפארק שבשכונה, ובאופן כזה שלמעשה ינתק את השכונה מהמתחם החדש, מתחנת הרכבת הקיימת, קניון שבעת הכוכבים והחלק הצפוני של הפארק. בתוכנית מדובר על כביש כניסה לחניון תת קרקעי, שיעבור מדרך שבעת הכוכבים ובתוואי של שביל האופניים הסמוך למתקנים ומתחת לדרך שבעת הכוכבים מול בית הקפה המתוכנן.

פקקים ביציאה מגליל ים בבוקר, צילום פרטי

פקקים ביציאה מגליל ים בבוקר, צילום פרטי

במסגרת העצומה האחרונה שעלתה תחת השם: "מצילים את שכונת גליל ים מאסון תחבורתי", עליה חתמו למעלה מ- 1,200 מתושבי השכונה, הם קוראים להתאים את תכניות הפיתוח משנת 2018 למצב הקיים ולבטל את הכניסה המתוכננת לקריית שחקים דרך השכונה. לטענתם, לולאת הכניסה לקריית שחקים צפויה לא רק לפגוע בפארק, אשר בפיתוחו ובהקמתו הושקעו עשרות מיליוני שקלים בסמוך לגינת "הפיראטים" ולקטע את השכונה, אלא גם עלולה לגרום לקריסה תחבורתית של השכונה, מרחוב הרב קוק והכניסה המערבית להרצליה.

לאחר מאבק ממושך, לרבות הצעה לסדר שהוגשה על ידי חבר המועצה איל פביאן, התקיים לאחרונה שיתוף ציבור ראשון, אשר תושבי השכונה מקווים שיהווה נקודת מפנה, שכן לטענתם עד היום העירייה התעלמה מדרישות התושבים אשר מסתמכים על אנשי מקצוע מובילים, חלקם תושבי השכונה.

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


נציגי העירייה הבטיחו בשיתוף הציבור שמעתה והלאה יתקיימו פגישות מסודרות ויעשו מאמצים לבחון את הדברים תוך כדי שיתוף פעולה, אך מאידך הם מציינים שעד כה לא נשמע ראש העירייה מתייחס בקולו למשבר התחבורתי בכניסה לעיר אשר מחייב דיון ציבורי עמוק בהשפעה של הפרויקטים המדוברים: קריית שחקים וכביש העוקף המערבי של רמת השרון.

מובילי המאבק אמרו השבוע: "התושבים מצפים שבעקבות השינוי, ייצא ראש העיר בהצהרה ברורה בקשר לתוכניות הנ"ל, אשר במידה רבה יעצבו את הכניסה העתידית לעיר וישפיעו באופן דרמטי על כל תושביה ובאיה. אנחנו מוחים גם נגד העדרו של הממד הציבורי והערכי של הדיון. לא מדובר רק במובנים "טכניים" של איך ליישם תכנית לביצוע הנגזרת מתוכנית אב כזו או אחרת אלא בהשפעה הדרמטית על צביונה של העיר, עיצוב הכניסה הראשית לעיר ולמעשה בדמותה. נכון להיום הפגיעה המתוכננת בשכונה לרבות הרס מבואת הפארק, והקפתה וביתורה של שכונת גליל ים בכבישים מהירים, נראית בלתי סבירה, כל זאת בעוד שישנן חלופות סבירות ומנומקות לתכנון הקיים, אשר גם הוצגו במפגש, אך טרם קיבלו התייחסות מקצועית".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר