ראובן צוק מקבל את הפרס, באדיבות וירטוס ישראל
ראובן צוק מקבל את הפרס, באדיבות וירטוס ישראל

כבוד: ראובן צוק מהרצליה נבחר למתנדב השנה בארגון וירטוס העולמי

ארגון וירטוס מקדם את העיסוק בספורט תחרותי הישגי בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית, אוטיזם ותסמונת דאון. צוק: "מודה לכל הספורטאים והספורטאיות המיוחדים שנותנים לי את הדרייב"

פורסם בתאריך: 20.6.23 08:39

הישג מכובד ומרשים: ראובן צוק מהרצליה קיבל את פרס מתנדב השנה בארגון וירטוס העולמי, במהלך טקס נעילת משחקי העולם של הארגון, שהתקיימו לאחרונה בצרפת.

מדובר בארגון ספורט בינלאומי אשר מקדם את העיסוק בספורט תחרותי הישגי בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית, אוטיזם ותסמונת דאון, באמצעות ארגון פעילויות ספורט ותחרויות בענפי ספורט שונים. העמותה בישראל נוסדה בשנת 1987 ומונה כיום כ-4,000 ספורטאים וספורטאיות עם מוגבלות שכלית, אוטיזם ותסמונת דאון.

בהענקת הפרס נאמר על ראובן: "ראובן צוק מישראל הקדיש יותר מ-30 שנות חיים להתנדבות ולקידום ספורטאים עם צרכים מיוחדים. מימיו הראשונים כעובד ועד ועד היום כגמלאי היה מעורב באופן פעיל בהכשרה ותמיכה בספורטאי וירטוס ישראל. הוא הקים קבוצות כדורסל וכדורשת, תוך שימת דגש על שילוב קהילתי ושוויון. המחויבות, ההדרכה והאהבה ללא תנאי של ראובן השפיעו עמוקות על הספורטאים שבהם הוא תומך, חיזקו את הביטחון העצמי שלהם והובילו אותם להצלחה והישגים. ראובן המכונה בחיבה "אבא" על ידי הספורטאים מעניק להם מכל הלב תמיכה וטיפול מסורים, המגלמים את רוח דמות האב, על ידי הספורטאים, הוריהם וארגון וירטוס ישראל".

הבחירה נעשתה על ידי ועדה מיוחדת אשר בחנה את מאות ההמלצות אשר נשלחות אליה מכל רחבי העולם וההכרזה על הזוכים נקבעה לטקס סיום משחקי העולם בוישי שבצרפת. בוירטוס ישראל בירכו את צוק על בחירתו: "בחירתו של ראובן, נציג ישראלי מארגון וירטוס ישראל, משמחת מאוד ושמה את ישראל על המפה של הפעילות למען ספורטאים עם צרכים מיוחדים ושילובם בקהילה. אנחנו גאים, שמחים ומאושרים כי יקירנו ראובן צוק זכה בפרס מתנדב השנה אשר הוענק לו בטקס הסיום שהועבר בשידור ישיר לכל רחבי תבל. ההתנדבות אצל ראובן היא מפעל חיים. ראובן מתנדב בארגון וירטוס ישראל עשרות שנים בתפקידים שונים ואין ראוי ממנו לזכות בפרס היוקרתי, החשוב והמכובד".

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


ראובן צוק אמר לאחר בחירתו: "התרגשתי מאוד לקבל את הפרס. ידעתי שאני מועמד לקבלת הפרס מתוך מועמדים רבים וטובים, אבל רק כשעה לפני הטקס סיפרו לי שנבחרתי. אני שמח וגאה לקבל את הפרס ולהיות חלק מוירטוס ישראל. אני מודה לראובן אסטרחן, מנכ"ל ומנהל הספורט של וירטוס ישראל, וליוסי רומנו, היועץ המשפטי, שהגישו את מועמדותי, לאגף הספורט של עיריית הרצליה והעמותה לספורט עממי שתומכים רבות בפעילויות השונות שאני מתנדב בהן, ולאשתי ומשפחתי האהובה שנותנים את התמיכה ומאפשרים לי לעסוק בפעילות חשובה זו. אני מודה גם לכל הספורטאים והספורטאיות המיוחדים שנותנים לי את הדרייב להמשיך ולעשות למענם ולמעני. אני מתנדב שנים רבות למען ספורטאים עם צרכים מיוחדים, עושה את זה מכל הלב ובאהבה רבה, ואמשיך לעשות זאת גם בעתיד".

ראובן צוק (77), יקיר העיר הרצליה, היה מנהל אולם הספורט בתיכון הראשונים בהרצליה, מאמן כדורסל ושופט כדורסל באיגוד הכדורסל, וכן שופט כדורסל בינלאומי במסגרות מיוחדות במשך שלושים שנה. הוא הקים יחד עם המדור לספורט עממי ופנאי של עיריית הרצליה את קבוצת הכדורסל אצ"מ – אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. בנוסף לקבוצת הכדורסל, ראובן הקים ומנהל גם קבוצת כדורשת לספורטאים עם צרכים מיוחדים, וגם בה מתקיים שילוב עם נערים ונערות מתנדבים מבתי הספר בעיר הרצליה. בשנים האחרונות ראובן משמש כרכז רשותי בספורט בהתנדבות, בפרויקט אזרחות פעילה ומעורבות חברתית של עיריית הרצליה. במסגרת פרויקט זה בני נוער מכיתות ט' עד י"ב מתנדבים במגוון פעילויות הספורט של עיריית הרצליה ובחוגי ספורט לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים. בנוסף, רבים מבני הנוער בהרצליה מכירים את ראובן מפעילותו במפעל הקיץ המצליח "ספורט חצות" שבמשך שנים הוא היה מבין מארגניו.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר