הבור שנוצר מהפיצוץ בהרצליה, צילום שרץ ברשת, פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
הבור שנוצר מהפיצוץ בהרצליה, צילום שרץ ברשת, פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

בעקבות הפיצוץ החזק בתעש נוף הים הישן: חשש מפיצוצי משנה | צפו בפדלון בזירה ובמכתש הענק

פיצוץ חזק שמקורו במפעל תעש נוף ים הנטוש הרעיד את האזור, במקום הפיצוץ נוצר מכתש ענק, תושבים הונחו לסגור את החלונות. בעירייה הזהירו מפיצוצי משנה ודורשים מהמדינה לבצע סקר וניקוי של השטח

פורסם בתאריך: 22.6.23 23:14

פיצוץ חזק היה בהרצליה בחמישי בערב במתקן של תעש, הפיצוץ נשמע בכל אזור המרכז. מקור הפיצוץ הוא ככל הנראה חומרים כימיים שהיו בעומק האדמה במתקן תעש נוף הים הישן אשר אינו פעיל כבר שנים. יצוין כי כבר לפני שנים התקבלה על ידי המדינה החלטה לנקות את השטח אך הדבר לא בוצע.

צפו במשה פדלון בסמוך לזירת האירוע:

צפו בזירת הפיצוץ בבוקר שאחרי:

במקום נוצר מכתש ענק בעומק של כעשרה מטרים ובקוטר של כעשרים מטרים, מה שמעיד על עוצמת הפיצוץ ועל הסכנה הגדולה באזור. תושבים שמתגוררים באזור התלוננו על ריחות חריפים באוויר והונחו לסגור חלונות.

"מאות מטרים מהמקום שהו 25 נערים במסיבת טבע ולמזלנו הם לא נפגעו. אני פונה לממשלת ישראל לטפל במפגע הזה"

פדלון אמר אתמול בערב (חמישי) בזירת הפיצוץ: "לפני מספר דקות יצאתי מזירת האירוע. נפער במקום בור בקוטר 20 מטר ועומק של 10 מטר. הגיעו כוחות הצלה וביטחון למקום. מאות מטרים מהמקום שהו 25 נערים במסיבת טבע ולמזלנו הם לא נפגעו. אני פונה לממשלת ישראל לטפל במפגע הזה. זאת פצצה מתקתקת. אני פונה לראש הממשלה ולכל הגורמים הנוגעים בדבר. תטפלו במקום הזה, לפני הפיצוץ הבא".

הבוקר (שישי) הודיעה העירייה בהמשך לפיצוץ בשטח תע"ש לשעבר שבנוף ים: "עיריית הרצליה דורשת ממערכת הביטחון ומרמ"י (רשות מקרקעי ישראל שהשטח בבעלותה) לסגור מייד הרמטית את כל האיזור ולערוך סקר מקיף ויסודי באשר לשאריות חומרי הנפץ שמצויים באזור. '"מדובר בפצצה מתקתקת שיש לנטרל לאלתר עד להודעה שהשטח נקי'. אמר ראש העירייה, משה פדלון. בשעות אלה, לבקשת רשות מקרקעי ישראל, עיריית הרצליה פועלת לאבטחת השטח סביב האזור. בשל החשש מפיצוצי משנה העירייה מבקשת מהציבור להימנע מלהגיע לאזור אפולוניה ולשטח חוף הים שבאזור מצוק סידני עלי. באתר פעל מפעל תע"ש נוף-ים בין השנים 1950-1995, ויוצרו בו חומרי נפץ, תחמושת ואבק שריפה. המתחם כלל מתקני ייצור ואחסון, בתי זיקוק, מטווח, בריכות תשטיפי שפכים ופסולת ועוד".

גורם בכיר בכבאות והצלה: "אני לא יודע מה גרם לפיצוץ או מה התפוצץ. אנחנו טיפלנו ברמה שלנו בכיבוי שריפה בשטח מפעל תע"ש הישן. מעבר לזה רק אבטחנו את עבודת החבלנים".

 

 

 

 

 

 

באתר זה פעל בעבר מפעל תע"ש נוף-ים, בין השנים 1950-1995, ויוצרו בו חומרי נפץ, תחמושת ואבק שריפה. על פי אתרים שונים המתחם כלל מתקני ייצור ואחסון, בתי זיקוק, מטווח, בריכות תשטיפי שפכים ופסולת ועוד.

בשנת 1992 התרחשה במקום תאונה קשה. התאונה התרחשה ב-30 ביולי 1992, כאשר עשרות טונות של חומרי נפץ שהיו מאוחסנים במפעל התפוצצו. בתאונה נהרגו שני אנשים, נפצעו 66 ונגרמו נזקים כבדים למפעל ולסביבתו. התאונה אירעה בשעה 08:00 בבוקר, אז התרחשו שתי התפוצצויות של חומרי נפץ, שהיו מאוחסנים במחסנים תת-קרקעיים (בונקרים) במפעל. בסך הכל התפוצצו במפעל עשרות עד מאה טונות של חומרי נפץ. ההתפוצצויות היו עזות והורגשו בכל אזור המרכז, מחדרה ועד חולון. פטריית עשן גדולה התנשאה גבוה מעל האתר ונראתה למרחוק. ההתפוצצויות החריבו את מרבית המבנים בשטח המפעל. בעקבות התאונה הצטמצמה העבודה במפעל, עד שנסגר סופית בשנת 1997 ומאז המקום נטוש.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר