עצים בסמטת ניסנוב בנווה עמל, צילום פרטי
עצים בסמטת ניסנוב בנווה עמל, צילום פרטי

תושבים מנווה עמל מערערים על כוונה לכרות עצים לטובת גינה ציבורית

העירייה הגישה בקשה לכרות 15 עצים מתוך 50 במתחם. התושבים: "זוהי אחת הריאות הירוקות הוותיקות בשכונה". העירייה: "מדובר בעצים פגועים, בכוונתנו ליטוע במקום 22 עצים חדשים"

פורסם בתאריך: 6.7.23 08:48

כריתת העצים והתנגדות התושבים: תושבים בשכונת נווה עמל בהרצליה מתנגדים לכוונת העירייה לכרות עצים בסמטת ניסנוב, זאת לצורך הקמת גינה ציבורית לרווחת התושבים.

כחלק מתכנית הפיתוח של הגינה הציבורית בסמטת ניסנוב בנווה עמל, הגישה בשבוע האחרון עיריית הרצליה בקשה לקבלת אישור לכריתת כ-15 עצים במתחם, מתוך כ-50 עצים הקיימים בשטח המיועד לגינה. באתר העירייה מתוארת התכנית: "פיתוח סמטה שהפכה לדרך במסגרת תב"ע 2029 בנווה עמל. העבודות כוללות החלפת תשתיות תת קרקעיות, הריסת מבנה והתחברות לרחוב כצלנסון".

כ-170 תושבים חברו יחד והגישו ערר על רישיון הכריתה. מדובר בקבוצת וואצאפ פעילה של מגני עצים בעיר המורכבת מתושבים שחלקם גם בעלי מקצוע בתחום האגרונומיה ואיכות הסביבה. הקבוצה פועלת בהתנדבות מלאה וכבר הצליחה להציל עשרות עצים מכריתה ברחבי העיר. תושב המתגורר בסמוך והצטרך להגשת הערר על הכריתה, אמר השבוע: "פיתוח גינה ציבורית לא אמור להכיל כריתת 15 עצים שזאת כמות עצומה. זה ממש אבסורד. זוהי אחת הריאות הירוקות הוותיקות בשכונת נווה עמל, הסובלת ממחסור חמור בהצללה טבעית עקב ריבוי מדרכות צרות. ראוי היה להתחשב יותר בעצים. נראה שבמקרה הזה, היד הייתה קלה על ההדק".

לטענת התושבים, גורמים בעירייה מסרו להם כי העירייה מקדישה תשומת לב רבה לנושא שימור עצים בכל פרויקט ואף ביצעה סקר עצים מקיף במתחם טרם ההחלטה על הכריתה. עם זאת לטענת התושבים, אותם גורמים סירבו למסור לעיון את סקר העצים המדובר. אחד ממגישי הערר הוסיף: "בדקנו בסקר העצים של תכנית תב״ע 2029 ולא מצאנו תיעוד של העצים בגינה. היה ממש בלתי אפשרי לסמן את העצים שמיועדים לכריתה. נאלצנו להגיש ערר ללא אפשרות לבחון במדויק את העצים".

לטענת הפעילים, מדובר במגמה מתמשכת של מניעת גישה לסקרי עצים בתהליכי כריתה בעיר וזאת למרות שבמקרים רבים התברר שלא נעשתה עבודה ראויה ופקיד היערות ביטל את רישיונות הכריתה. מתחילת שנת 2023 הוצאו בהרצליה 74 רישיונות כריתה ל-234 עצים והעיר מדורגת במקום ה- 14 במספר כריתות העצים בשנה הנוכחית.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "לפרויקט נערכו מספר שיתופי ציבור, בהם הוצגו תכניות הפיתוח. החורשה תוכננה באופן מינימלי על מנת להשאירה טבעית ככל האפשר, תכנון הכולל הנגשה, השקיה, ופינות ישיבה בסגנון פיקניק. בחורשה אכן שלל עצים עם ערכיות גבוהה, וכוונת עיריית הרצליה לשמר את החורשה לשם רווחת התושבים. יש לציין, כי החורשה במקום מורכבת ברובה מעצים אשר הועתקו אליה במהלך השנים, דבר המשפיע על איכות העצים הנמצאים במקום. החורשה תוכננה ברגישות גובהה לנושא, תוך צמצום בקשות לחניות בכדי לשמר את העצים המרשימים שיש בה. העצים אשר יוסרו למען ביצוע הפרויקט הינם עצים פגועים שלא ניתן יהיה לשקם אותם. בכוונתנו ליטוע במקום 22 עצים חדשים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר