העבודות ברחוב משכית, צילום שרון יונתן
העבודות ברחוב משכית, צילום שרון יונתן

"העסקים מתמלאים אבק וקשה לנשום". לצד מחמאות יש לא מעט תלונות על העבודות במשכית

"אנו דורשים שהרחוב יראה כמקום בו אנשים וחברות המשלמים כסף רב למיסי עירייה ולא כאתר בנייה בעיירת פיתוח או כפר של בני מיעוטים", אומרים בעלי עסקים. העירייה: "מדובר בפרויקט מורכב באזור עמוס והעבודות מתבצעות בשעות הלילה"

פורסם בתאריך: 13.7.23 08:23

העבודות מתבצעות בעצלתיים ובעלי העסקים זועמים: לפני מספר חודשים החלה העירייה בעבודות פיתוח ברחוב משכית, אחד מהרחובות הראשיים באזור התעשייה בהרצליה. העבודות מבוצעות בשלב הראשון בכניסה לרחוב מכיוון רחוב אבא אבן, בחלקו הימני (המזרחי) של הרחוב לאורך כ-100 מטרים. על פי השלט המוצב במקום מדובר בעבודות פיתוח, סלילה, ניקוז, ביוב, מים וגינון. כתוצאה מהעבודות החלו חפירות להטמנת צינורות גדולים ולשם כך צומצמו מספר נתיבי הנסיעה. הרחוב שגם כך צפוף וסואן הפך לצפוף וסואן עוד יותר. בשלט שמוצב במקום נכתב כי הצפי לסיום הפרויקט כולו הוא חודש מרץ 2024.

לאחרונה פנו 12 בעלי עסקים בקטע זה ברחוב לראש העירייה, משה פדלון, ופתחו את פנייתם במחמאות: "ברצוננו להתחיל בדברים הטובים. ההתנהלות של צוותי העירייה ראויה לציון, הם קשובים, משתפים בתהליך, מעדכנים על כל פעולה שמבוצעת. הכל ברוח אדיבה ותקשורתית. לפני שבוע נערך סיור ברחוב עם סגנית ראש העירייה, עפרה בל, בעלי העסקים וכל הגורמים האחראיים על העבודות בשטח, הוצגו כל המחדלים. מיותר לציין שעיקר הבעיות שלנו הן הלכלוך הרב הנשאר לאחר סיום העבודות ומפגעים אשר מסכנים אותנו ואת לקוחתנו".

לאחר המחמאות הגיעו הטענות: "לתדהמתנו, בבוקר למחרת ובשבוע שחלף לא ראינו שום שינוי. הכביש נשאר עם חול ולכלוך, כל כלי רכב שעובר מרים את האבק ומונע מלקוחות לאכול בישיבה מחוץ לעסקים, העסקים מתמלאים אבק וקשה לנשום. המדרכות נשארות פתוחות ללא ריצוף, גדרות המגינות מנפילה לחפירות לא מחוזקות לרצפה, חוטי תיל יוצאים מהן ובסיסי הגדרות נכנסים למעבר הולכי הרגל, ממש סכנה. כביש האספלט פורק גם בחלקים שלא מגודרים ברשת ולא מבוצעות בהן עבודות יומיות, נשאר רק חול ומהמורות המקשות על הנסיעה ומעלות אבק עצום".

בעלי העסקים טוענים כי העבודות מתבצעות בעצלתיים: "העבודות מתבצעות באיטיות רבה. ימים רבים לא מגיעים כלל עובדים לאתר ולא נראית התקדמות. בפגישה בשטח נמסר שסגירת האספלט ומעבר לעבודות בחלק המערבי תיעשה באמצע אוגוסט, חריגה של חודשים מהתכנית הראשונה. מיותר לציין כי הפגיעה בעסקינו היא בלתי נתפסת. אנו דורשים שהליקויים יתוקנו באופן מידי, שהרחוב שלנו יראה כמקום בו אנשים וחברות המשלמים כסף רב למיסי עירייה, חיים ומתפרנסים, ולא כאתר בניה בעיירת פיתוח או כפר של בני מיעוטים. כמו כן, אנו מבקשים לקבל הנחה מיידית בתשלומי הארנונה המשולמים באופן רגיל".

בעלי העסקים פנו לחבר המועצה יריב פישר שאמר בנושא: "אי אפשר להיכנס לפרויקט כל כך מורכב, ברחוב הכי חשוב באזור התעשייה, בלי ניהול ואחריות אישית. ארבעה חודשים קודחים, הופכים את הרחוב והסוף לא נראה באופק, ההשפעה הישירה על אזור ההייטק ובעלי העסקים היא קריטית. אני קורא לפדלון לעזוב הכל, לעבוד 24/7 ולסיים את הסרט הזה".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה מקדמת את פיתוח השטח ברחוב משכית והרחובות הסמוכים. מדובר בעבודה מורכבת הכוללת הנחת תשתיות חדשות וטיפול בתשתיות קיימות. העבודה מתבצעת במקטע עמוס מבחינה תנועתית, שכולל תחבורה ציבורית כך שבלתי אפשרי לבצעה במהלך שעות היום עקב קושי גדול להיכנס ולצאת מהאתר לטובת אספקה ופינוי של חומרים. אל מול האתגרים שצוינו מתבצעות עבודות בשעות הלילה, תוך ניסיון לצמצם ככל שניתן מפגעים להולכי הרגל, הנהגים ובתי העסק. אנו עושים כל שניתן ששטחי המיסעה והמדרכות ישמרו נקיים ונגישים. כמו כן, אנו מסייעים לבתי העסקים בכל הקשור לגישה של הולכי הרגל והספקים. את הפרויקט מלווה חברה לקשרי קהילה המהווה כתובת לכל שאלה ועניין שיש לסוחרים ולבעלי העסקים באיזור. הצפי לסיום סלילה קטע הכביש בחלק המזרחי של הרחוב הוא תחילת אוגוסט 23".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר