העצומה: בתמונה מימין - סיגל רבין, יו"ר מועצת נשים עירונית, עצומהאיה פרישקולניק סגנית ראש העיר, מאיה כץ מ"מ וסגנית ראש העיר, אלינור טרבלוס ראש מנהל נשים צילום פרטי
העצומה: בתמונה מימין - סיגל רבין, יו"ר מועצת נשים עירונית, עצומהאיה פרישקולניק סגנית ראש העיר, מאיה כץ מ"מ וסגנית ראש העיר, אלינור טרבלוס ראש מנהל נשים צילום פרטי

עצומה וכנס מיוחד: מאבק בהרצליה נגד החקיקה לפירוק הרשות למעמד האישה

"הטירוף הזה חייב לעצור" אמרה סגנית ומ"מ ראש העירייה, מאיה כץ, "כרשות אנחנו נמשיך לחזק ולהעצים את כוחן של הנשים בעיר. לא ניתן להחזיר אותנו שנות דור אחורה"

פורסם בתאריך: 16.7.23 15:38

עצומה של מועצת הנשים העירונית לעצור את החקיקה המתקדמת בנושא פירוק הרשות למעמד האישה, נשלחה ביום חמישי לכל קבוצות הנשים בעיר. בהמשך להתקדמות החקיקה באחרונה, החליטה מועצת הנשים העירונית לצאת בקריאה לכל נשות העיר לחתום ולשתף את העצומה כדי לעצור את הפגיעה בנשים שמתרחשת בשבועות האחרונים.

מטרת העצומה היא להחתים כמה שיותר נשים ברחבי העיר הרצליה ולצרף את העצומה החתומה למכתב לראש הממשלה ולשרי הממשלה כדי לנסות לעצור את המהלך הזה. נציין כי הרשות לקידום מעמד האישה היא רשות מקצועית הפועלת לקידום שיוויון מגדרי ב-25 השנים האחרונות.

 

הצעת החוק מבקשת לבטל לחלוטין את שיקול הדעת העצמאי של הרשות, הופכת אותה לחסרת תועלת, תכלית ועשייה מקצועית, ללא הענקת כל מעמד מחייב. בנוסף לעצומה והמכתב, הוחלט כי יערך כנס בבית קינן ביום שני הקרוב (מחר) בשעה 19:30 אליו מוזמנות כל הנשים למפגש פתוח ודיון ברעיונות ויוזמות לעצירת הפגיעה בזכויות הנשים.

מאיה כץ, מ"מ וסגנית ראש העירייה, אמרה: "ההחלטה הזו היא מבישה ופוגענית. אי אפשר לעבור על סדר היום כשזכויותיהן של נשים נפגעות שבוע אחרי שבוע, הטירוף הזה חייב לעצור, כרשות אנחנו נמשיך לחזק ולהעצים את כוחן של הנשים בעיר. לא ניתן להחזיר אותנו שנות דור אחורה".

איה פרישקולניק סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך והנשים, אמרה: "הנהלת העירייה מחויבת לפעול לקידום מעמד האישה ויצירת מרחב עירוני שוויוני ובטוח לכל. אנו נמשיך להוביל ערכים של שוויון מגדרי בעיר".

סיגל רבין, יו"ר מועצת הנשים העירונית: "כיו"ר מועצת נשים אני מזועזעת עד עמקי נשמתי מהצעת החוק לפירוק הרשות לקידום מעמד האישה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר