ההפגנה במחלף רבין בהרצליה נגד המהפכה המשפטית, צילום זאב ינאי
ההפגנה במחלף רבין בהרצליה נגד המהפכה המשפטית, צילום זאב ינאי

שני מוקדי הפגנות בהרצליה: "מופיעים לך בשער שוטרים, שאני לא מקנא בהם, וגוררים אדם מתוך ביתו"

אלפים רבים הגיעו להפגנה השבועית ברחבת שער העיר בהרצליה, מאות הגיעו לאחר מכן למחלף רבין. ולמה נעצר בביתו שכנו של ח"כ יולי אדלשטיין?

פורסם בתאריך: 23.7.23 09:19

המחאה מתקרבת לנקודת רתיחה: יומיים בלבד לפני שהכנסת אמורה לאשר בקריאה שניה ושלישית את החוק לביטול עילת הסבירות, יצאו גם אמש (מוצ"ש) עשרות אלפי תושבים מאזור השרון כדי להביע את מחאתם על המהפכה המשפטית של הממשלה שמגיעה לרגע האמת. מספרי המשתתפים בהפגנות, כך על פי המארגנים, שברו שיאים.

בהרצליה דובר על כ- 15 אלף מפגינים שהגיעו להפגנה השבועית בשער העיר מול "מאחז הדמוקרטיה" הארעי שנבנה בשבוע שעבר בין בניין העירייה לבית המשפט השלום ומשך אליו במהלך השבוע תושבים רבים.

בין הנואמים אמש הייתה חברת הכנסת מירב בן ארי, פרופ' מני מאונטר ואלון סגל, שכנו של ח"כ יולי אדלשטיין בהרצליה פיתוח, שנעצר ביום שישי בביתו בטענה כי אירוע שהוא מקיים מדי יום שישי בערב בביתו ואותו מכנה "קבלת שבת דמוקרטית" גרם לרעש חריג מהמותר. בעקבות מעצרו הגיעו מאות תושבים לתחנת משטרת גלילות בהרצליה ב' כדי לדרוש את שחרורו והוא שוחרר כעבור מספר שעות. בנאומו אמש לבש סגל את החולצה שמטה המאבק ההרצלייני מעניק לעצורים בעיר ועליה נכתב: "נעצרתי וכל מה שקיבלתי זו החולצה הזו". בנאומו אמר: "אנחנו פה כדי לשמר את הדמוקרטיה שלנו. באתי לדבר על מה קורה במדינת ישראל כאשר אנשים עושים אירוע פרטי כדי לדסקס את מצב המדינה ומופיעים לך בשער שוטרים, שאני לא מקנא בהם, וגוררים אדם מתוך ביתו לתחנת המשטרה. האם זאת הדמוקרטיה הישראלית שלנו?".

המוקד הנוסף אמש בהרצליה היה מחלף רבין (בסמוך לכפר שמריהו מעל כביש החוף) לשם הגיעו לאחר ההפגנה מאות מפגינים שחסמו לפרק זמן קצר את התנועה במחלף. בהפגנה נעצר מפגין שקרא למפגינים להגיע לביתו של יולי אדלשטיין וגם הוא שוחרר כעבור זמן קצר. ראשי המחאה גורסים כי המעצרים של השניים נעשו ללא סיבה מוצדקת וכל מטרתם היא למנוע מהמפגינים להפגין מול ביתו של אדלשטיין.

הבוקר הודיעה המשטרה כי עצרה ברעננה מפגינה מול ביתו של ח"כ דני דנון לאחר שסירבה להתרחק למקום המיועד להפגנות במקום. לפי המשטרה, במהלך הפגנה שנערכה במקום נעמדה אחת המוחות בפתח ביתו של חבר הכנסת וסירבה להתרחק למקום המיועד להפגנות בהתאם להנחיות שנקבעו בנושא. לאחר שהמפגינה סירבה להנחיות השוטרים וסירבה להתלוות עימם לתחנה, עצרו אותה השוטרים והיא נלקחה לחקירה.

אתמול, מוצאי שבת, היה חניון היובל ברעננה, המכונה כיום חניון הדמוקרטיה, מלא מתמיד. מספר המפגינים המתנגדים למהפכה המשפטית הגיע לשיא חדש, להערכת המארגנים היו במקום בין 18 ל-19 אלף מוחים. אמש לא התקיימה צעדה והעצרת התחילה ב-20:15 בחניון. בין הנואמים היו עו"ד גבי לסקי, ממקימי מערך עוטף העצורים וחברת כנסת לשעבר, רונן צור – יו"ר תנועת דגל ישראל, ד"ר הילי כוכבי, פסיכולוגית חינוכית ממובילות מחאת בריאות הנפש, ששיתפה בתובנות שעלו בה בזמן שצעדה יום קודם לכן לירושלים. בין השאר אמרה: "הבית שלנו אכן היה זקוק לשיפוץ מסיבי, אולי אפילו לכמה מכות גרזן. כי כשמשפצים בית אהוב עם גרזן, קירות הבית אולי מתמוטטים אבל לפתע נחשפים בפנינו היסודות, היסודות של הבית שלנו. מזה שנים התרגלנו לחיות באקלים של שחיתות, שקרים, מניפולציות, ערפול התודעה. לא שמנו לב עד כמה הערכים שלנו נרמסו. תראו מה קורה כאן עכשיו. איזו התעוררות מדהימה מתרחשת כאן. אין לזה תקדים בעולם כולו". כמו כן, נאם גם אל"מ (מיל') אסף פיזר, לשעבר סגן מפקד 8200. בסוף ההפגנה, כרגיל, הוזמנו אלה המעוניינים בכך להבדלה.

"השבוע, עם כל החקיקה שעומדת על הפרק, יצאו הרבה יותר אזרחים לרחובות וזה מתבטא גם ברעננה", אמרה אחת המארגנות והוסיפה: "ההשתתפות בהפגנה היום הייתה מסיבית יותר משהייתה בשבועות קודמים של ההפגנות. ביטול עילת הסבירות איננו דבר של מה בכך, למרות שחברי הקואליציה והתומכים בהם מנסים להסביר, זה ייתן לכל שר וח"כ של הקואליציה את כל הכלים לחוקק חוקים כנגד כל אזרח במדינה, למנות את כל אחד מתומכיהם לא משנה עד כמה מתאימים, לפטר כל מי שרוצים, ואין בית משפט שיכול למנוע זאת. אם החוק עובר ביום שני, הדמוקרטיה השברירית שהייתה כאן הופכת להיות שברירית ללא דמוקרטיה".

גם בכפר סבא דיווחו המארגנים על שיא במספר המשתתפים וההערכה היא כי הגיעו כ- 20 אלף איש להפגנה בכפר סבא. הנואמים בכפר סבא היו: חברת הוועדה לבחירת שופטים, ח"כ הכנסת קארין אלהרר, תמי אייזק שיפמן – אמא לשני ילדים בעלי מוגבלויות וד"ר ניר ברק מאוניברסיטת בן גוריון.

ח"כ קארין אלהרר אמרה בנאומה: "הם אומרים לנו, מה הבעיה? זו רק סבירות. מה הבעיה עם סבירות, מי שרוצה לבטל עילת סבירות זה מי שרוצה לנהוג בחוסר סבירות. מי שרוצה לקבל החלטות לא סבירות. מי שרוצה לפטר את היועמ"שית. מי שרוצה לפטר את פרקליט המדינה. מי שרוצה להעיף את המפכ"ל. אנחנו לא ניתן לזה לקרות".

ד"ר ניר ברק אמר: "מול הטירוף של הממשלה, הערים שלנו יכולות וחייבות להוות אי של שפיות וליצר חלופה אזרחית ראויה, של שוויון וסולידריות, של חירות דמוקרטיה, לכולם ולכולן".

תמי אייזק שיפמן, אמא לשני ילדים בעלי מוגבלויות, אמרה: "אני מסתכלת היום על הביזוי, השנאה, השיסוי, התפוררות החברה ומוסדותיה ושואלת, מי יוודא שהשלטון, כל שלטון, ישמור על זכויות האנשים הפגיעים? מי ישים זכויות הפרט מעל האינטרס הפוליטי העכשווי? מעל דאגה מושחתת לציבור בוחרים מסוים? מי יעזור לי לשמור על ילדיי?".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר