צילום: באדיבות דוברת "הלילה לא לומדים תורה"
צילום: באדיבות דוברת "הלילה לא לומדים תורה"

"הלילה לא לומדים תורה": אירוע לט' באב הערב בנוף ים

את האירוע מקיים, זו השנה ה-24, כנס שדרות לחברה וחינוך בשיתוף המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע. המשתתפים, מהרטה רון ברוך, עו"ד ציון אמיר, דניאל בן סימון והפעיל הפוליטי אורי זכי, יעסקו באחריות האישית והלאומית ובהיבטים חברתיים ופוליטיים של החברה הישראלית

פורסם בתאריך: 26.7.23 11:00

אירוע מיוחד לכבוד ט' באב: הערב (רביעי) יקיים כנס שדרות לחברה וחינוך בשיתוף המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע את אירוע "הלילה לא לומדים תורה 2023". האירוע יתקיים בבית הכנסת המרכזי "נוף ים" ברחוב שפרינצק 4 בשכונת נוף ים בהרצליה בשעה 21:15.

השנה יציין המיזם 24 שנים לפעילותו והאירועים שיתקיימו יעמדו בסימן "מתאחדים או מתמוטטים?", זאת על רקע אירועי התקופה האחרונה המאיימים לפלג את החברה הישראלית.

מדי שנה משתתפים מאות תושבים באירוע שייפתח בקריאת מגילת איכה, ולאחריה יתקיים פאנל בהנחיית העיתונאית יערה זרד ובהשתתפות מהרטה רון ברוך, סגנית ראש עיריית תל אביב לשעבר, עו"ד ציון אמיר, הח"כ לשעבר דניאל בן סימון והפעיל הפוליטי אורי זכי, שיעסקו באחריות האישית והלאומית ובהיבטים חברתיים ופוליטיים של החברה הישראלית. הכניסה לאירוע חופשית.

 

 

האלוף (מיל') עוזי דיין, נשיא ומייסד כנס שדרות לחינוך וחברה, שמקיים את האירועים בשיתוף המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע, אמר: "ט' באב הוא היום היחידי בשנה שבו, על פי המסורת היהודית, אסור ללמוד תורה, שכן לימוד תורה הוא דבר מענג שאין לו מקום ביום החורבן הלאומי. פעמיים חרבה מלכות ישראל בעשור השמיני לקיומה ועלינו למנוע את הפעם השלישית. 'הלילה לא נלמד תורה', אבל נתכנס ביחד, כל חלקי החברה הישראלית ב-20 מקומות יישוב לשיח גלוי ומלמד עם מגוון רחב ואיכותי של דוברים מכל קשת הדעות. באותו לילה לא נלמד תורה, אבל איך מצילים את עצמנו מעצמנו – נלמד גם נלמד, כי ט' באב הוא של כולנו"

הפרופסור אריה רטנר, נשיא המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר-שבע ויו"ר כנס שדרות לחברה וחינוך, הוסיף: "מן הראוי כי נקונן באירועי 'הלילה לא לומדים תורה' על מה שאנו במו ידינו מחוללים באי כיבוד האחר, השונה מאיתנו, בעל הצרכים המיוחדים ובעל הדעות וצבע העור השונה. הפדגוגיה של מגוון, צדק והכלה שאנו במכללת קיי שואפים לפתח היא עבור כולנו ואם לא נקיימה נקונן כולנו כאן גם בשנים הבאות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר