ההפגנה נגד ההפיכה המשפטית בהרצליה (צילום: זאב ינאי)
ההפגנה נגד ההפיכה המשפטית בהרצליה (צילום: זאב ינאי)

ההפיכה המשפטית: כ-7,000 איש הפגינו אמש מול בניין העירייה בהרצליה

את ההפגנה הנחתה חברת המועצה דנה אורן ינאי, ממובילי המחאה בעיר, שאמרה: "מתחילת המאבק קורה פה משהו מדהים. משהו שלא קרה מעולם. הפכנו להיות קהילה. אנחנו מאוחדים ונחושים כפי שמעולם לא היינו"

פורסם בתאריך: 30.7.23 09:17

המחאות נמשכות: אישור החוק לביטול עילת הסבירות, שעבר בשבוע שעבר בכנסת, לא גרם למחאה לדעוך וגם אמש (מוצאי שבת) יצאו אלפים להפגנות באזור השרון.

בהרצליה הגיעו, על פי המארגנים, כ-7,000 איש להפגנה השבועית מול בניין העירייה בשער העיר. את ההפגנה הנחתה הפעם חברת המועצה דנה אורן ינאי, ממובילי המחאה בהרצליה, כאשר שאר הנואמים היו: ערן שוורץ – מנכ"ל מטה המאבק, רעות אופק – מייסדת ומנכ"לית "עמותת אופק – הבית לנפגעות ולנפגעי אלימות במשפחה", ח"כ מיקי לוי – יו"ר הכנסת לשעבר והילה פאר – יו"ר אגודת הלהט"ב.

אורן ינאי אמרה בנאומה: "מתחילת המאבק קורה פה משהו מדהים. משהו שלא קרה מעולם. הפכנו להיות קהילה. אנחנו מאוחדים ונחושים כפי שמעולם לא היינו. אנחנו נותנים את הלב והנשמה שלנו, על מנת לעצור את ההפיכה המשטרית, את מחול השדים המוטרף של חברי הממשלה ההזויים. זו הממשלה ההזויה, הקיצונית והמפלגת ביותר בתולדות ישראל. ראש הממשלה והחברים שלו מנסים להרדים אותנו, מספרים לנו שלא יהיה עוד בליץ כזה ללא הידברות. הם חושבים שאנחנו מאמינים לשקרים שלהם, חושבים שהפגרה תחליש אותנו, חושבים שנאבד עניין, מספרים לנו על מגעים לממשלת אחדות ועל כך שביבי התפכח ושהוא קשוב לרחשי הציבור. שיחשבו. אנחנו לא מתבלבלים ולו לרגע. אנחנו יודעים שהם ממשיכים, בכל הכוח, המעשים שלהם מראים בבירור שהחקיקה ממשיכה. חקיקה אנטי דמוקרטית בדרך לדיקטטורה על מלא".

שוורץ אמר: "בזכות הנחישות יוצאת הדופן שלנו ושל עוד מאות אלפים ומיליונים במצטבר הגענו להישגים אדירים. ב-30 השבועות האחרונים עצרנו את בליץ החקיקה במרץ, עצרנו את חוק ההשתמטות. הממשלה איבדה יכולת לקדם מדיניות הרסנית, היא איבדה לגיטימציה במהירות שיא אפילו בקרב אלו שהצביעו לה, היא מאבדת לגיטימציה בכל העולם. בנינו חומת הרתעה שלא נראתה בהיסטוריה של המאבקים בישראל בעולם העיניים נשואות אלינו בהערצה. זוהי השעה הקשה, החשוכה, אך גם היפה ביותר בתולדות הדמוקרטיה הישראלית. ייקח כמה שייקח. יהיה המחיר אשר יהיה. באופן נחוש ובלתי אלים נדאג כי ישראל תישאר דמוקרטיה לדורות. קם כאן מחנה עצום ואדיר ביחד, בנחישות והתמדה, ננצח".

 

 

בהפגנה בפר סבא, השתתפו, על פי מארגני המחאה, כ-17 אלף איש. הנואמים בהפגנה היו: קובי פדוה – חבר המועצה (מרצ) וממארגני המחאה בכפר סבא, עמית בכר – ראש לשכת עורכי הדין בישראל, גילי לוי – מחאת הסטודנטים והסטודנטיות, מאיר שלום – תושב כפר סבא, אבי גרייניק – שחקן, קומיקאי ומוזיקאי.

פדוה אמר: "השבוע התחילו להסתובב קריאות בכמה ערים שקוראות לכל המתמודדים הליברליים לרוץ יחד בבחירות המקומיות ולייצר גוש חוסם לממשלה המסוכנת; לייצר גוש ענק במועצה שייצג את עשרות האלפים שנמצאים פה. רוצה להגיד לכם במילה אחת: כן. אני מושיט את היד לכל השותפים, בואו לא ניפול כמו שנפלו הנציגים שלנו בבחירות לכנסת במשחקי כוח ואגו והכשילו את הגוש. יש פה משימה שתלויה בכולנו והיא גדולה מאיתנו. ההיסטוריה תשפוט אותנו. אני קורא להנהגת יש עתיד, הצטרפו. אני קורא להנהגת העבודה, אל תחזרו על טעויות העבר, הצטרפו. אני קורא לשותפתי עדי לוי סקופ, בואי. ההיסטוריה תשפוט אותנו. אני קורא לחברי מועצה בכל רחבי הארץ, התאגדו יחד. גוש אחד ביחד ננצח".

גרייניק אמר: "אמי, שתהיה בריאה בת 84, עדיין גרה בשכונת יוספטל בקרית אתא, שאפילו שיקום שכונות לא עשו שם ב-30 שנה האחרונות. אין לה אינטרקום אפילו, ומי היה אחראי על קידום הפריפריה ועל הבניין של אימא שלי? איזה מפלגות היו אחראיות על שוויון הזדמנויות והתקדמות הפריפריה? המפלגות שאמורות היו לקדם את יוספטל קרית אתא נתנו לאימא שלי, זבביר. אז כל העניין של ישראל השנייה הוא הונאה וגם חיבוק הדוב שעושים לנו עם 'כולנו אחים', אחים מסתכלים האחד לשני בעיניים ורוצים לדבר האחד עם השני ולא חונקים האחד את השני בחיבוק לפני שהספקנו לפצות פה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר