גשם BrianAJackson depositphotos.com
גשם BrianAJackson depositphotos.com

עכשיו חם, אבל לא תאמינו איזה חורף מצפה לנו בהרצליה

אומנם בחוץ עדיין 30 מעלות פלוס, אבל יש מי שכבר נותן תחזית לחורף: על פי חברת שירותי החיזוי 'מטאו-טק', חודשים אוקטובר עד ינואר צפויים להיות גשומים הרבה יותר מהממוצע. ומה זה אומר על סכנת ההצפות?

פורסם בתאריך: 29.8.23 07:56

החום הבלתי נסבל שאנו חווים מזה מספר חודשים עומד להתחלף בקרוב בגשמים שעל פי התחזית יעברו את הממוצע הרב שנתי. במילים פשוטות: חורף גשום במיוחד מפה באזור המרכז והשרון, עם כמויות משקעים של מעל לממוצע השנתי.

כך עולה מהתחזית שפרסמה חברת מטאו-טק בע"מ לקראת החורף הקרוב ובה צוין כי על פי מודלים בינלאומיים לחיזוי עונתי, מסתמן כי חודשי הסתיו (אוקטובר ונובמבר) וחודשי החורף (דצמבר וינואר) צפויים להיות גשומים יותר באופן משמעותי מהממוצע הרב שנתי.

 

 

יחד עם זאת מציינים בחברת מטאו-טק כי התחזיות העונתיות פחות מדויקות מהחיזוי היומי השוטף וכי התחזית תתעדכן בצורה טובה יותר לקראת תחילת עונת הגשמים. נחום מליק, חזאי חברת מטאו-טק, מסביר: "הממוצע הרב השנתי באזור המרכז עומד על בערך 600 מ"מ ולפי התחזית שלנו בחורף הקרוב ירדו גשמים מעל הממוצע. זה לא אומר שבהכרח יהיו יותר ימי גשם כי בהחלט יכול לקרות, כמו בחורף שעבר, שיהיו מספר ימי גשם עם כמויות גדולות יותר שישפיעו על ממוצע של חודש שלם, דבר שמגדיל את החשש להצפות".

אז החורף הקרוב יהיה גשום יותר משמעותית מהחורף שעבר?
"כך עולה מהתחזיות שלנו. בשנה שעברה כמות הגשמים הייתה קצת מתחת לממוצע. היו חודשים שירד מעט גשם והיו חודשים יותר גשומים מהממוצע. אנו צופים שהחורף הזה מסתמן להיות גשום יותר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר