סמל מקסים מולצ'נוב ז"ל, צילום דובר צה"ל
סמל מקסים מולצ'נוב ז"ל, צילום דובר צה"ל

הותר לפרסום: סמל מקסים מולצ'נוב מהרצליה הוא החייל שנהרג בפיגוע הדריסה

אבל כבד: בפיגוע הדריסה הבוקר במחסום מכבים נהרג מקסים מולצ'נקו ז"ל, שעלה לארץ מאוקראינה והתגורר בהרצליה

פורסם בתאריך: 31.8.23 20:48

דובר צה"ל התיר לפרסום הערב כי לוחם צה"ל, סמל מקסים מולצ'נוב, בן 20, שעלה מאוקראינה לישראל והתגורר בהרצליה, לוחם בחטיבת האש 282, נהרג הבוקר בפיגוע הדריסה סמוך למחסום מכבים. הלוחם הועלה בדרגה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותו. הודעה נמסרה למשפחתו של הלוחם. מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה. בפיגוע נפצעו חמישה אנשים. בסוף 2022 התנדב מקסים ז"ל לתרום מח עצם לילד בן 12 ובכך הציל את חייו.

הפיגוע התרחש הבוקר סמוך לשעה תשע. המחבל, שהחזיק בהיתר עבודה בישראל. בזמן שנסע על כביש 443, הוא ביצע פניית פרסה לפני מחסום מכבים, וזיהה לוחמים שיצאו מהבסיס. הוא דרס את הלוחמים ופגע בבני אדם נוספים, בהם צעיר וצעירה שהיו ברכב פרטי. לאחר מכן החל להימלט ובמחסום חשמונאים נטרלו אותו לוחמי מעברים.

 

 

בהמשך קיים הרמטכ"ל הערכת מצב במחסום מכבים, יחד עם מפקד פיקוד מרכז, מפקד אוגדת יהודה ושומרון ומפקד חטיבת אפרים. הרמטכ״ל קיים תחקיר ראשוני לפיגוע. במסגרת התחקיר הוצגו לרמטכ"ל לקחים ראשוניים מהפיגוע, והערכות הכוחות לסיכול והגנה במרחב. הרמטכ"ל התייחס לתמונת המצב המבצעית בעקבות הפיגועים האחרונים ואמר: "אנו מגבירים את פעילות הסיכול וההגנה ביהודה ושומרון, וגם מהתחקיר של הפיגוע הזה נפיק את הלקחים באופן מיידי".

ראש העירייה, משה פדלון, אמר: "אבל כבד נפל על העיר עם קבלת הבשורה המרה על הירצחו של לוחם צה"ל, תושב העיר סמל מקסים מולצ'נוב, אשר נהרג בפיגוע הדריסה סמוך למחסום מכבים. הלוחם הגיבור היה בן 20 במותו, הוא עלה מאוקראינה והצטרף לחטיבת האש 282. הוא נהרג בעת מילוי תפקידו במהלך פיגוע דריסה בסמוך למחסום מכבים. אני שולח תנחומים למשפחה האבלה, נעשה הכל כדי ללוות את המשפחה ולעטוף אותם בחום ואהבה. עיריית הרצליה תעמוד לצד המשפחה בשעתה הקשה ותסייע בכל שיידרש כדי לחלוק למקסים כבוד אחרון".

יהי זכרו ברוך.

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר