אהוד לזר צילום דוברות העירייה
אהוד לזר צילום דוברות העירייה

סערה בעירייה: המנכ"ל נזף ביו"ר הוועד על חלוקת ספר קידוש לעובדים

יו"ר הוועד, מוטי יוגב, אמר בתגובה: "צר לי על כך שמנכ"ל העירייה מצא פסול בהענקת ספר קידוש, למי שלא רצה הוצעה אפשרות נוספת"

פורסם בתאריך: 4.9.23 11:01

המתנה לעובדי העירייה ומכתב הנזיפה מהמנכ"ל: עו"ד אהוד לזר, מנכ"ל עיריית הרצליה, שיגר מכתב חריף ויוצא דופן למוטי יוגב, יו"ר ועד עובדי העירייה, בעקבות מתנה שקיבלו עובדי עיריית הרצליה מוועד העובדים לקראת ראש השנה.

בשבוע שעבר חילק ועד העובדים לעובדי העירייה ספר קידוש כמתנה לקראת ראש השנה וזאת בנוסף לשוברי החג שהעירייה והוועד חילקו. צעד זה גרר ביקורת חריפה מצד מנכ"ל העירייה, עו"ד אהוד לזר, ששיגר מכתב למוטי יוגב, יו"ר ועד עובדי העירייה, תחת הכותרת "חוסר שביעות רצון מהמתנה שחולקה הבוקר לעובדי העירייה על ידי ועד העובדים".

במכתב מציין לזר כי בעקבות חלוקת המתנה, עובדים רבים פנו אליו ואל גורמים נוספים בעירייה במחאה על סוג המתנה שכן רבים מהם אינם שומרי מסורת ורבים אחרים אינם יהודים והדבר פגע ברגשותיהם.

לזר כתב במכתבו ליוגב: "היה מקום להתייעץ עם גורמים במשאבי אנוש או בהנהלת העירייה או עם עובדים ממגזרים שונים ותפיסות אמונה שונות בטרם קבלת ההחלטה. אני עובד בעירייה כ-11 שנים ומעולם לא חולקה מתנה שמדירה קבוצות אוכלוסייה שונות".

לזר ממשיך: "בנוסף, ועד העובדים הוא לא ארגון של אדם אחד ובאופן תמוה בחרת לחתום על המתנה בשמך. הדברים אינם מצטיירים טוב, הן מבחינה אישית והן ברמה הציבורית. אני מבקש שבפעמים הבאות תתייעץ עם אנשי המקצוע המתאימים כדי שדברים כאלו לא ישנו".

מוטי יוגב מסר בתגובה למכתבו של לזר: "מדובר בסערה בכוס מים. מכתבו של מנכ"ל העירייה משקף את עמדתו האישית ואינו עולה בקנה אחד עם המציאות בשטח. רוב מכריע בקרב עובדי ועובדות העירייה שמחו לקבל את מתנת החג וחלקם אף ביקשו לרכוש עותק נוסף. עבור המגזר הלא יהודי, נרכשה מבעוד מועד מתנה אחרת וברגע שהבנתי כי יש מספר מועט של עובדים (כ- 50 עובדים ) שלא מצאו ערך בספר הקידוש לחג, היא הוצעה גם להם. צר לי על כך שמנכ"ל העירייה מצא פסול בהענקת ספר קידוש כמתנת חג וזאת לאור העובדה כי מאז ומתמיד אנו נוהגים לציין את חגי ישראל ברוח מסורתית, לעיתים כחלק מפעילות הוועד באופן עצמאי ולעיתים בשיתוף עם הנהלת העיר וראש העירייה. כך למשל, גם בשנת 2002 נרכשה עבור עובדי העירייה מתנה דומה מטעם וועד העובדים, בט"ו בשבט אנו נוהגים לחלק פירות יבשים, בעבר חילקנו נרות חנוכה וכדומה, מתנות ברוח חגי ישראל ומסורת ישראל ומעולם לא עלתה כל טענה בנושא. אינני יודע מה עומד מאחורי פנייתו של מנכ"ל העירייה ומדוע הוא מתרעם. מוטב היה כי מכתב כזה לא היה מתפרסם מלכתחילה. אני קשוב לקולות ולצרכי העובדים ונמשיך לפעול למען העובדים והעובדות בעיריית הרצלייה גם בציון חגי ישראל באופן ראוי ומכבד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תשוב הרצליה חילוני

    בושה וחרפה זה אהוד לזר . כל הכבוד על החלוקה למה לא מה יש בזה ספר קידוש זה לא ספר כפייה.

  2. יעל אש

    לאן הגענו ? אי אפשר להעניק מתנה ברוח המסורת?
    מה השנאה העזה הזאת לכל מה שקשור למסורת ישראל?
    מה עוד שניתנה אופציית מתנה נוספת למי שרצה.
    בושה בושה בושה
    יהודים נירדפים במדינת היהודים על כך ששומרים סיממנים של מסורת ויהדות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר