ישיבת המועצה בהרצליה (צילום: מתוך אתר עיריית הרצליה)
ישיבת המועצה בהרצליה (צילום: מתוך אתר עיריית הרצליה)

שירי מחאה וקריאות "בושה, בושה" בישיבת מועצת העיר בהרצליה

אתמול (ראשון) התקיימה ישיבת מועצה שלא מן המניין, כשבמרכזה סערת ספרי הלימוד ומצב מערכת החינוך בעיר. ראש העירייה משה פדלון קיים הצבעה מהירה להורדת ההצעה מסדר היום לקול מחאת ההורים שנכחו באולם. ממטה הבחירות של פדלון ומאיה כץ נמסר: "נושא החינוך הוא בראש מעייניו של ראש העירייה וצוותו, וכולם יודעים זאת"

פורסם בתאריך: 11.9.23 12:26

סערת ספרי הלימוד וישיבת המועצה שהתפוצצה: ישיבת המועצה שלא מן המניין, שהתקיימה אתמול (ראשון), התפוצצה, תוך כדי שעשרות תושבים צועקים "בושה, בושה" לעבר ראש העירייה, משה פדלון.

בשבוע שעבר פרסמנו ב"צומת השרון", כי שבעה חברי מועצה מהאופוזיציה פנו לפדלון בדרישה לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין בנוגע לספרי הלימוד בהרצליה ומצב מערכת החינוך בעיר.

חברי האופוזיציה (דנה אורן ינאי, יריב פישר, גלילה יבין, אייל פביאן, עופר לוי, דרור בן עמי ואורן אוריאלי) דרשו להקים באופן מיידי צוות שיורכב מנציגי הורים, אנשי אגף החינוך וחברי מועצת לגבי הספרים שנכנסים למערכת החינוך בעיר. לגבי ספרים שחולקו לשנת הלימודים הקרובות ויש עליהם דיווח ומחלוקת, הם דורשים, כי תתקבל החלטה עד סוף חופש סוכות האם יילמדו. בנוסף, חברי האופוזיציה דורשים שספר האזרחות "להיות אזרחים בישראל" לא יילמד בהרצליה.

על רקע הבחירות הקרובות, היה צפוי שהישיבה תהיה סוערת ומתוחה וזאת גם לאור נוכחותם של עשרות הורים. תחילת הישיבה התעכבה בשל אי כניסתם של חברי הקואליציה, שחלקם נעדר מהדיון כולל ראש העירייה, משה פדלון, שנכנס רק כעבור כמעט שעה מפתיחתה. את הישיבה ניהלה מאיה כץ, סגנית ומ"מ ראש העירייה.

חברי האופוזיציה דנה אורן ינאי, גלילה יבין, איל פביאן, יריב פישר ועופר לוי הציגו את הצעתם ואף זכו למחיאות כפיים מעשרות הנוכחים בדיון. בהמשך הטונים עלו, והישיבה כמעט התפוצצה, אבל לבסוף נרגעו הרוחות, וד"ר יעקב נחום, מנהל אגף החינוך, אמר את דבריו וזכה להערות מחברי האופוזיציה.

"ראש העירייה אינו מורה לאזרחות, ולכן אינו יכול להביע דעה בנושא הספר", אמר מנכ"ל העירייה, אהוד לזר, וזכה לגל של קריאות בוז. מאיה כץ החליטה שחברי המועצה והקהל יצפו בסרטון ארוך מתוך הפאנל המקצועי שהתקיים בשבוע שעבר בנושא. חלק מהקהל איבד את סבלנותו ויצא מהאולם וחלק מהקהל החל לשיר שירי מחאה.

מאיה כץ אמרה: "אתם לא רוצים לקים את הדיון ולא מכבדים את השיח שאתם יצרתם. הבאתם חבורה של אנשים שיתקפו אותנו".

בשלב הזה, וכאמור כמעט שעה לאחר פתיחת הישיבה, נכנס לאולם הישיבות ראש העירייה, משה פדלון, ולאחר שווידא כי יש לו רוב בקרב חברי המועצה שנכחו בדיון, קיים, בתוך כל המהומה והצעקות, הצבעה מהירה להורדת ההצעה מסדר היום לקול קריאות קצובות של עשרות הנוכחים שצעקו "בושה, בושה", ובכך למעשה הישיבה התפוצצה והגיעה לסיומה.

 

 

באופוזיציה תקפו את פדלון על היעדרותו מהישיבה והתנהלותו בנושא. חברת המועצה דנה אורן-ינאי, יו"ר סיעת "חוזה חדש", אמרה לאחר הישיבה: "פדלון שוב נכשל בתפקידו כראש עירייה. הפיצוץ המכוון של הדיון על נושא החינוך הוא בגידה באמון של תושבי העיר ופגיעה אנושה בחינוך הילדים. ראש העירייה יהיה חייב להתייצב מול התושבים ולתת תשובה ברורה מה הוא עושה עם הספרים האנטי-דמוקרטיים שהוא מאפשר להכניס לבתי הספר בעיר. בקמפיין הבחירות פדלון מנסה לגנוב את הקול הליברלי, 70 אחוז מתושבי העיר, בססמאות ריקות ושקופות, אך במציאות הוא עומד שוב ושוב לימינה של קואליציית הימין השמרנית שלו. קואליציה זהה לזו של נתניהו. ב-31 באוקטובר כולנו נצטרך לבחור איזו הנהגה אנחנו רוצים לעיר הליברלית שלנו".

חבר המועצה איל פביאן אמר: "ראש העיר נעדר מדיון כל כך חשוב, סגניתו דאגה להקרין סרט המתעד דיון בעניין ולא לנהל דיון רציף ומעמיק. המסר למנהלי בתי הספר הוא שאיש איש לעצמו. כך גם לא מגבים ומנחים מנהלים. הנהגת העיר אמנם חזרה וקיבלה החלטה על גיבוי שיינתן למנהלי בית הספר והאוטונומיה הניתנת להם, אך אי אפשר שלא לבקר באופן חריף ואפילו להוקיע את התנהלותה של הנהגת העיר ומינהל החינוך בנושא שהולכים סחור סחור ולא מסוגלים להגיד את האמת הנדרשת באופן חד וברור שלא לדבר על אי קבלת החלטות מתחייבות. תפוח האדמה הלוהט הזה לא יכול להיות בשליטת מורים ומנהלי בית ספר ללא רוח מפקד ברורה כי בהרצליה ערכי מגילת העצמאות עולים על כל תוכן לימודי חדש או מהונדס אחר".

פביאן הוסיף: "הקהל בחלקו היה נסער, אך מדובר בתושבים שפינו מזמנם על מנת להגיע מתוך דאגה וחרדה מפני אותם תכנים ותוכניות לימוד מגמתיות. עיר שמנהלת תקציב חינוך של 450 מיליון שקלים, מן הראוי שהנהגתה ומועצת העיר שלה היו מוצאת דרך למצות את הדיון ולנהל את סדר היום כפי שנקבע. עיסוק בחינוך צריך קודם כל להיעשות בדרך ארץ, לא בהתלהמות ועל ידי מי שחינוך והחינוך בהרצליה נמצא באג'נדה ובמעשיו כבר עשור לפחות".

ממטה הבחירות של סיעת המחנה הממלכתי הרצליה בראשות משה פדלון ומאיה כץ נמסר: "נושא החינוך הוא בראש מעייניו של משה פדלון וצוותו, וכולם יודעים זאת. נושא ספרי הלימוד נידון בפאנל מקצועי עם עשרות מנהלים, מורים לאזרחות ואנשי חינוך, כשהמסקנות ברורות: לא יילמד בהרצליה תוכן מסית או גזעני. כן יילמד תוכן המעודד דמוקרטיה, שוויון וערכים. מורים יוכלו לדלג על תכנים בהתאם למדיניות זו. אין יותר ברור מזה. על מה הוויכוח? אין ויכוח. יש רק ניסיון לקושש לייקים מול המצלמות. ראש העיר איחר לישיבת המועצה, כי נכח באירוע סיום השבעה של החייל הבודד מקסים מלצ'נוב ז"ל, בהשתתפות משפחתו, חיילי היחידה ותושבי העיר. משיחות שערך ראש העיר בשבוע האחרון עם מאות הורים, מנהלים, והצוותים המקצועיים, אנו בטוחים כי דווקא הגישה של אמון במנהלים ובדרג המקצועי היא הגישה הנכונה. הורה שמרגיש שיש תוכן שמעלה בו חשש, מוזמן לפנות לצוות החינוכי אשר ימשיך להיות קשוב וערני. הרצליה בידיים טובות ומקצועיות ותמשיך להיות כזו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר