אמבולנס של מד"א, צילום אילוסטרציה דוברות מד"א
אמבולנס של מד"א, צילום אילוסטרציה דוברות מד"א

הנתונים נחשפים: כמה אזרחים ותיקים נפגעו כאן בתאונות בשנים האחרונות?

הנתונים מתפרסמים על ידי עמותת אור ירוק לרגל יום הזקנה הבינלאומי. מה קורה בערי הסביבה ומי הערים עם מספר הנפגעים הגדול ביותר? כל הנתונים בכתבה

פורסם בתאריך: 1.10.23 00:10

הקטל בדרכים לא פוסח גם על האוכלוסייה המבוגרת: מתחילת שנת 2023 נהרגו 61 אזרחים ותיקים (65+) בתאונות דרכים – 22% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים השנה וכפול מחלקם באוכלוסייה. בעשר השנים האחרונות (2022-2013) נהרגו 768 אזרחים ותיקים בתאונות דרכים, 77 הרוגים מדי שנה בממוצע. כך עולה מנתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלמ"ס.

הנתונים מתפרסים לרגל יום הזקנה הבינלאומי שיחול ב-1 באוקטובר. מטרת המועד הוא להעלאת המודעות הציבורית בנושאים המשפיעים על אזרחים ותיקים ולהביע הערכה לתרומתם של אנשים מבוגרים לחברה. על פי הנתונים, 62% מההרוגים נהרגו בתחום העירוני ובשנת 2022 נפגעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים 1,444 אזרחים ותיקים בני 65 ומעלה. מתוך האזרחים הוותיקים שנהרגו בתאונות דרכים נהרגו בתחום העירוני 47 ו-350 נפגעו קשה.

מבט על רשימת הערים שבהן נפגעים הכי הרבה אזרחים ותיקים בתאונות דרכים חושף כי בתל אביב-יפו נפגעו הכי הרבה אזרחים וותיקים בעשור החולף. בתל אביב-יפו נפגעו בעשור האחרון (2022-2013) בתאונות דרכים 2,234 אזרחים ותיקים (65+), מתוכם 51 נהרגו ו-497 נפגעו קשה. בשנת 2022 נפגעו בעיר 188 אזרחים ותיקים, מהם ארבעה נהרגו.
בירושלים נפגעו בעשור זה בתאונות דרכים 1,445 אזרחים ותיקים, מתוכם 28 נהרגו ו-421 נפגעו קשה. בשנת 2022 נפגעו בעיר 140 אזרחים ותיקים, מהם אחד נהרג.

בחיפה נפגעו 1,125 אזרחים ותיקים, מתוכם 28 נהרגו ו-229 נפגעו קשה. בשנת 2022 נפגעו בעיר 133 אזרחים ותיקים, עלייה של 33% לעומת השנה שעברה בה נפגעו 100 אזרחים ותיקים בתאונות דרכים. בשנת 2022 נהרגו בתאונות דרכים ברחבי העיר שני אזרחים ותיקים ו-19 נפגעו קשה.

ומה קורה בערי הסביבה?

בפתח תקווה נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים 795 אזרחים ותיקים, מתוכם 16 נהרגו ו-105 נפגעו קשה. בשנת 2022 נפגעו בעיר 73 אזרחים ותיקים, מהם אחד נהרג.

בכפר סבא נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים 312 אזרחים ותיקים, מתוכם 3 נהרגו ו-43 נפצעו באורח קשה. בשנת 2022 נפגעו 26 אזרחים ותיקים מתוכם, מהם הרוג אחד ושישה נפצעו באורח קשה.

בהרצליה נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים 263 אזרחים ותיקים, מתוכם 7 נהרגו ו- 24 נפצעו קשה. בשנת 2022 נפגעו בהרצליה 26 אזרחים ותיקים מהם 25 באופן קשה.

ברעננה נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים 166 אזרחים ותיקים, מתוכם 3 נהרגו ו-30 נפצעו באורח קשה. בשנת 2002 נפגעו בעיר 16 אזרחים ותיקים, מתוכם 3 באורח קשה.

בראש העין נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים 66 אזרחים ותיקים, מתוכם 4 נהרגו ו-13 נפצעו באורח קשה. בשנת 2022 נפגעו בעיר 6 אזרחים ותיקים. מתוכם 2 הרוגים.

נתונים מערים נוספות:

בחולון נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים 766 אזרחים ותיקים, מתוכם 22 נהרגו ו-119 נפגעו קשה. בשנת 2022 נפגעו בעיר 75 אזרחים ותיקים, מהם שניים נהרגו ו-19 נפגעו קשה.

בבת ים נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים 652 אזרחים ותיקים (65+), מתוכם 13 נהרגו ו-129 נפגעו קשה. בשנת 2022 נפגעו בעיר 43 אזרחים ותיקים, מהם 12 נפגעו קשה.

בראשון לציון נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים 556 אזרחים ותיקים, מתוכם 27 נהרגו ו-123 נפגעו קשה. בשנת 2022 נפגעו בעיר 44 אזרחים ותיקים, מהם שישה נהרגו.

ברחובות נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים 331 אזרחים ותיקים, מתוכם 10 נהרגו ו- 42 נפצעו באורח קשה. בשנת 2002 נפגעו בעיר 25 אזרחים ותיקים, מתוכם 1 באורח קשה.

ברמת גן נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים 619 אזרחים ותיקים, מתוכם 14 נהרגו ו-134 נפגעו קשה. בשנת 2022 נפגעו בעיר 48 אזרחים ותיקים, מהם שניים נהרגו.

באשדוד נפגעו בעשור האחרון 580 אזרחים ותיקים, מתוכם 29 נהרגו ו-402 נפגעו קשה. בשנת 2022 נפגעו בעיר 54 אזרחים ותיקים, מהם חמישה נהרגו.

בנתניה נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים 701 אזרחים ותיקים, מתוכם 27 נהרגו ו-117 נפגעו קשה. בשנת 2022 נפגעו בעיר 62 אזרחים ותיקים, מהם שניים נהרגו.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר: "בשנים האחרונות אנו עדים לעליה במספר האזרחים הוותיקים שנהרגו בתאונות דרכים וזה מחייב את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לפעול על מנת לשמור על ההורים של כולנו. אנשים מבוגרים מפחדים לצאת מהבית. את המציאות הזאת חייבים לשנות באמצעות שיפור התשתיות בסביבת ריכוז גבוהה של אזרחים ותיקים – בתי אבות, מרכזי יום לקשיש ומרפאות. האחריות היא משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות. יישום תכנית כוללת של שיפור תשתיות בכל ערים והישובים יוביל לצמצום היפגעותם הגבוהה של אזרחים וותיקים ויציל חיים".

בעמותת אור ירוק טוענים כי כדי לשפר המצב יש לנקוט במספר פעולות פשוטות: ריסון מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים בהם יש ריכוז גבוה של אזרחים ותיקים, באמצעות התקנת פסי האטה שמפחיתים את תאונות הדרכים ב-40% במקומות שבהם הם מוצבים; הארכת משך האור הירוק ברמזור באזורים בהם ישנו מספר רב של אזרחים ותיקים, יש להאריך את משך מופע האור הירוק ברמזור, כדי לאפשר להם לחצות את הכביש בבטחה ובנחת; טיפול במפגעי בטיחות כגון בורות פעורים במדרכות, הנמכת מדרכות בירידה למעברי חציה, שיפור הנראות על ידי סימון מובלט של מעברי החציה וכד'.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר