שביל האופניים בהרצליה הירוקה, צילום פרטי
שביל האופניים בהרצליה הירוקה, צילום פרטי

העבודות בלילה והבטיחות: אלו הטענות של התושבים על סלילת שביל האופניים

תושבים המתגוררים במזרח הרצליה הצעירה מעלים טענות רבות נגד העבודות לסלילת שביל האופניים. העירייה: "פרויקט חשוב, כל שינוי דורש תקופת הסתגלות מהציבור והתאמות מצד העירייה"

פורסם בתאריך: 4.10.23 11:51

שביל האופניים החדש וטענות התושבים: תושבים המתגוררים בחלקה המזרחי של שכונת הרצליה הצעירה טוענים כי שביל האופניים החדש מהווה סכנת נפשות והם גם אינם מבינים מדוע בוצעו עבודות בלילות בתקופה שבין ראש השנה לחג הסוכות.

מדובר על שביל האופניים שנסלל מזה תקופה ארוכה מקצה רחוב ירושלים (בצומת עם רחוב ארלוזורוב) ומקיף את השכונה מצידה המזרחי. השביל אמור בעתיד להגיע עד רמת השרון, כאשר כיום השביל מגיע עד סמוך לרחוב רבי עקיבא.

תושבים באזור זועמים על התנהלות העבודות בתקופה האחרונה, כפי שסיפר אחד התושבים המתגוררים בסמוך: "בין ראש השנה לסוכות בוצעו עבודות במשך חמישה לילות עד השעה 5 לפנות בוקר בלי שום סיבה נראית לעין מאחר וזה שטח פנוי שניתן לעבוד בו ביום. גם התירוץ שניתן כאילו העבודות בוצעו בצומת של ארלוזורוב וירושלים בלילות כדי לא להפריע לתנועה לא תופס, כי טרקטורים היו לכל אורך השביל, גם פנימה יותר. הסיבה היחידה שעוברת אצל התושבים בראש זה רצון העירייה לסיים את העבודות לפני הבחירות כדי לגזור עוד קופון, אבל זה לא צריך לבא על חשבון מנוחת התושבים בלילות. כשפנינו למשטרה הם אמרו שהעבודות מבוצעות באישור העירייה ובעירייה לא הסכימו ללתת לנו הסבר מדוע העבודות מבוצעות בלילות".

 

 

 

 

בנוסף טוענים התושבים כי שביל האופניים מהווה כיום סכנה אמיתית לרוכבי האופניים עצמם: "פתחו את החסימה שהייתה בסוף רחוב ירושלים ולמעשה השביל נפתח לתנועת אופניים אבל מכיוון שלא שמו חסימה ראויה נכנסים לשביל גם רכבים שמסכנים את ילדינו. הגיע הזמן שהעירייה תעשה חסימה לכלי רכב ותפעיל מצלמות אכיפה נגד כניסת אופנועים, כך שבשביל הזה ייסעו אופניים בלבד".

התושבים טוענים עוד כי החניה שנסללה בניצב לכביש ללא מוצא לכיוון דרום משמשת בשעות הערב והלילה נהגי משאיות רבים שמחנים שם את המשאיות שלהם. "חניית המשאיות שם היא כמובן בניגוד לחוק מאחר ואסור לחנות משאיות ברחבי העיר אלא רק במגרש המיועד לכך ליד הרכבת, אבל כנראה שזה בשביל העירייה מעין חצר אחורית שלא רוצים לדעת מה קורה בה ובפועל זה הפך לחניון למשאיות בחינם", אמר אחד התושבים.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: פרויקט "אופני דן" הוא פרויקט בעל חשיבות תחבורתית משמעותית עבור תושבי העיר. הפרויקט בעיר מקודם על ידי נתיבי איילון ועיריית הרצליה. הפרויקט יוצר חיבור ישיר לאופניים בין הרצליה לרמת השרון ותל אביב. כל שינוי דורש תקופת הסתגלות מהציבור והתאמות מצד העירייה. חג שמח ונסיעה בטוחה".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר