הקפות שמחת תורה, צילום אילוסטרציה Graceenee depositphotos.com
הקפות שמחת תורה, צילום אילוסטרציה Graceenee depositphotos.com

הקפות שוויוניות יתקיימו בהרצליה. ומה אומר אלעד צדיקוב?

מטה המאבק וקהילת תורת חיים יקיימו בהרצליה הקפות שניות ללא הפרדה. הרב ברי שלזינגר: "התורה היא של כולנו, ועל כן נחגוג בדרכנו, נשים וגברים ביחד במעגלי שמחה". וגם: תגובת צדיקוב

פורסם בתאריך: 5.10.23 09:06

כשהמחאה, החג והבחירות מתכנסים ביחד: הקפות שניות שוויוניות יתקיימו כחלק מיוזמה של מטה המאבק הדמוקרטי בהרצליה.

האירוע יתקיים במוצאי השבת הקרובה, כחלק מההפגנה המרכזית בכיכר העירייה ובתום הנאומים. את ההקפות השניות יוביל רב הקהילה המסורתית "תורת חיים" ברי שלזינגר, ולצידו תנחה הרבה הרפורמית אפרת רותם. ההפגנה המרכזית תחל בשעה 19:00, וההקפות השניות יחלו בשעה 20:15 והן ייערכו ללא הפרדה מגדרית וללא מחיצות.

חברת המועצה דנה אורן ינאי, ממובילות המחאה בעיר, אמרה: "המחאה הביאה אותנו, את הציבור הליברלי, להתעורר. וכמו שלקחנו אחריות על הדמוקרטיה, גם לקחנו מחדש בעלות על היהדות שלנו. אנחנו רוצים לחגוג את היהדות על יופיה, בדרכנו וביחד. אצלנו גבר יוכל לרקוד עם אשתו ובנותיו, ואישה לא תוסתר מבן זוגה ומבניה".

 

במטה המאבק מציינים כי בעבר התקיימו הקפות שניות ללא הפרדה במסגרות בתי כנסת וקהילות, אך זו הפעם הראשונה שההקפות ייערכו במוקד מרכזי בעיר כשהן מיועדות לכל תושבות ותושבי העיר ולא בשכונה ספציפית. האירוע הוא יוזמה של מטה המאבק הדמוקרטי בהרצליה, המרכז את פעולות המחאה בעיר, בשיתוף קהילת "תורת חיים", "בונות אלטרנטיבה" והרבה הרפורמית אפרת רותם.

הרב ברי שלזינגר אמר: "בסוף ספר 'דברים', התורה מתוארת כ'מורשה קהילת יעקב'. לתפיסתנו, 'קהילת יעקב' היא קהילה שוויונית, ללא הפרדה מגדרית, בה נשים וגברים שותפים באופן מלא בקריאתה, בלימודה בריקוד ובשמחת התורה. התורה היא של כולנו, ועל כן נחגוג בדרכנו, נשים וגברים ביחד במעגלי שמחה".

למרות שהאירוע יתקיים ללא הפרדה מגדרית חבר המועצה אלעד צדיקוב בירך: "אני שמח שעם ישראל, על כל גווניו, מתחזק ומתחבר לתורת ישראל ושמח בשמחת התורה. בע"ה נמשיך לפעול לחיזוק היהדות ותורת ישראל עבור כלל הציבור בהרצליה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר