קבלת שבת בהרצליה למען החזרת החטופים צילום דוברות העירייה
קבלת שבת בהרצליה למען החזרת החטופים צילום דוברות העירייה

"הלב שלנו פשוט נשרף": קבלת שבת מרגשת וחומת גרפיטי למען החזרת החטופים

מיזמים מרגשים התקיימו ביום שישי למען החזרת החטופים. בהרצליה נערכה קבלת שבת מרגשת עם 229 כיסאות ריקים ו-30 דובי פרווה. ברעננה נצבעה חומה בעיר בציורי גרפיטי

פורסם בתאריך: 29.10.23 08:08

מיזמים מיוחדים למען החזרת החטופים הביתה נערכו בים שישי בהרצליה וברעננה. קבלת שבת מרגשת נערכה ביום שישי בהרצליה עם בני משפחות החטופים והנעדרים. ברעננה נצבעה חומה מרכזית בעיר בציורי גרפיטי על ידי אומנים מכל הארץ.

באירוע בהרצליה, שהתקיים על המדשאה בסמוך לבית יד לבנים ומול בניין העירייה, קיבלו המשפחות את השבת לצד שולחן ארוך וסביבו 229 כיסאות ריקים הממתינים לבואם של יקיריהם החטופים, ולצד מיצג עם 30 דובי פרווה המייצגים את מספר הילדים הנמצאים בשבי חמאס. האירוע נערך בנוכחות המשפחות, ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, הרב יוסף אמיתי וצמד הזמרים אליאנה תדהר ולי בירן, ששרו את השיר 'עד מחר' של אביתר בנאי ו'שיר למעלות'. המיצג הופק על ידי עו"ד קרוליין עידן ונערך על ידי המעצבת דניאלה זגנרייך.

שלי שם טוב מהרצליה, אמו של עומר, המוחזק בשבי החמאס, אמרה: "הפעם ראשונה שהייתי בקידוש הייתה בגיל 15 אצל חברה טובה ובאותו יום החלטתי: כשיהיה לי בית משלי, אני רוצה שכל המשפחה תהיה ביחד סביב השולחן ותקדש את השבת. עומר שלנו כל כך אוהב את השבת, הוא לא מפספס שום קידוש. שלושה שבועות ושבתות שהלב שלנו פשוט נשרף כי עומר שלנו חטוף ואנחנו לא יודעים מה איתו וזה גומר לנו את הנשמה. אני רוצה להגיד לעם ישראל תודה על החיבוק החם והתמיכה. אתם נותנים לנו את הכוח לזעוק את הצעקה שלנו. את הקידוש הבא אנחנו נעשה איתם".

ורדה בן ברוך, סבתו של עידן אלכסנדר, אמרה: "עידן הוא בחור שגדל בארה"ב. כשסיים את לימודיו בתיכון, הוא הגיע לישראל בכדי לשרת בצבא ההגנה לישראל כחייל גולני בגדוד 51. הוא כל כך אהב לטייל בארץ ישראל. לצערי, באותו שבת של שמחת תורה, הוא נפל בידי החמאס. בשיחה האחרונה ההורים שלו אמרו לו שכל המשפחה איתו ושאנחנו אוהבים אותו. אני רוצה להגיד לו כאן שסבא וסבתא נלחמים את המלחמה שלו כאן בארץ וההורים שלו נלחמים בארה"ב".

משה פדלון אמר: "מדינת ישראל נמצאת בשעותיה הקשות ביותר. עליה לעשות הכל בכדי לשחרר את כל החטופים בהקדם, בריאים ושלמים. התפקיד שלנו הוא להעמיד את הנושא הזה בראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות במדינה ואנחנו לא נרפה לרגע. העיר הרצליה מחזקת ומחבקת אתכם, ומתפללת שבנות ובני משפחתכם יחזרו אלינו במהרה, בריאים ושלמים".

הרב יוסף אמיתי, שערך את קבלת השבת, אמר: "אנחנו מתחננים ומבקשים מבורא עולם כשכשם שאברהם חזר עם חייליו ושחרר את השבויים, כך יצליחו חיילנו להחזיר את כל החטופים והנעדרים הביתה בריאים ושלמים".

מיזם חומה של תקווה ברעננה, למען החזרת החטופים, דוברות העירייה

מיזם חומה של תקווה ברעננה, למען החזרת החטופים, דוברות העירייה

ברעננה נצבעה חומה מרכזית כולה ברחוב המיתר בציורי גרפיטי על ידי אומנים מכל הארץ ובשיתוף תושבים שהציבו כסאות כסמל להשבת החטופים, אותם צבעו למיזם אומנות. "חומה של תקווה" הינו מיצג אומנותי קהילתי שמובילה העירייה, בשיתוף התושבים ואומנים ובראשם האמן רפי בלר, יוזם המיצג, נועד להעלות את המודעות לנושא השבת החטופים והנעדרים ולהציבו בראש סדר היום הציבורי.

במסגרת המיזם, שילבו כוחות אומנים מכל רחבי הארץ לצד תושבים על הכנת ציורי גרפיטי ואומנות על החומה, הניצבת כאמור ברחוב המיתר בעיר. זאת לצד צביעה וציור של כסאות, המסמלים את החטופים: כל כיסא כמייצג סיפור חיים ועולם ומלואו. עיריית רעננה קוראת לציבור להגיע למתחם ולהביע תמיכה כמסר של אחדות תמיכה ותקווה להשבת החטופים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר