תמיר נמרודי עם אביו אלון, צילום פרטי
תמיר נמרודי עם אביו אלון, צילום פרטי

תמיר נמרודי, ששבוי בידי החמאס, היום בן 19. לאביו יש בקשה שלא תוכלו לסרב לה

"התחושות קשות כי מדברים על עסקה חלקית בלבד" | תמיר נמרודי נחטף מהבסיס בו שירת. האב, אלון, מדבר על הדאגה העצומה והגעגועים, ועל הדרך בה יציינו היום רבים ברחבי העולם את יום הולדתו של תמיר

פורסם בתאריך: 15.11.23 07:19

יום הולדת 19 בשבי החמאס: היום (רביעי) היה אמור תמיר נמרודי לחגוג את יום הולדתו ה-19 בחיק משפחתו וחבריו, אבל המציאות האכזרית גרמה לכך שיום הולדתו ה-19 יצוין כאשר תמיר שבוי בידי מחבלי החמאס. בשבת הנוראית של ה-7.10 נחטף תמיר מבסיס מת"ק עזה (מפקדת תיאום וקישור), הממוקם בקרבת מחסום ארז בצפון הרצועה, בו שירת כמש"ק חינוך.

לאביו אלון יש בקשה מיוחדת לרגל יום הולדתו של בנו והיא להפריח עבורו בלון. הוא מספר על תושבים רבים בארץ ובעולם שייקחו חלק ביוזמה זו, שאולי תתחמם לבני המשפחה קצת את הלב, בעיצומה של תקופה איומה ומטלטלת של חוסר ודאות ודאגה עצומה. לצד זאת יתקיים אירוע מיוחד ביישוב נירית בשרון, אליו נרתמו תושבים רבים מהאזור.

אלון אמר השבוע: "תמיר חוגג ביום רביעי יום הולדת ואנחנו עושים הרמת כוסית לחייו של תמיר והפרחת בלונים. בעקבות ריאיון שלי בטלוויזיה עשרות אלפי אנשים ברחבי הארץ והעולם יפריחו ביום רביעי (היום – ש.י.) בלונים לכבודו. אני יודע על היערכות לכך בכל רחבי הארץ וגם ברחבי העולם. פנו אליי אנשים מאוסטרליה, ארצות הברית, צרפת, אפריקה, קפריסין. יום הולדתו של תמיר יצוין גם במערכת החינוך עם דגש על הפתק שהוא כתב והיה בחפציו האישיים וקיבלנו אותו. אני מבקש מכל מי שמפריח בלון שישלח לי סרטון של זה לטלפון 0544450094".

הפתק שנמצא בין חפציו האישיים של תמיר נמרודי. צילום פרטי

הפתק שנמצא בין חפציו האישיים של תמיר נמרודי. צילום פרטי

יותר מחודש לאחר שתמיר נחטף, מספר אלון על החיים בצל הגעגועים והדאגה: "מבחינת סדר יום, אין יום ואין לילה. לא שיש יותר מדי תכניות קדימה. כל יום נתון מתחיל כיום שאין בו כלום, אבל היום מתמלא במפגשים, ראיונות, פגישות כאלו ואחרות. בשבוע שעבר היינו בבית הנשיא ונפגשנו עם שר הביטחון ושר החוץ. בין לבין הקמתי מיזם ארוחות שטח לחיילים בהתארגנות של בני משפחה חברים ושכנים כדי לתת לחיילים שלנו את מה שמגיע להם".

הכניסה הקרקעית לרצועה גרמה לך לחשוש יותר?

"הפחדים גברו. ישנו חשש גדול מכל המהלך הזה למרות שעל פניו זה נראה מהלך שקול ומתוכנן היטב".

אתה מרגיש שהחזרת החטופים והשבויים נמצא בראש סדר העדיפות של מקבלי ההחלטות?

"אני לא חושב ככה ואני אומר את זה בקול בכל מקום, כולל בבית הנשיא. אמרתי את זה בצורה רגועה גם לשר הביטחון ולשר החוץ".

זאת תחושה של רוב ההורים? של כולם?

"לא יוצא לי לדבר יותר מדי עם כל ההורים, אבל הורים שאני מדבר איתם, בעיקר הורים של חיילים שבויים, התחושה שכל עניין החיילים השבויים לא בראש סדר העדיפות. אי אפשר להרגיע אותנו כי גם ראשי המדינה ושרים מדברים ככה. התחושות קשות כי מדברים על עסקה חלקית בלבד ולא עסקה רחבה שכוללת את כולם ואנחנו מתנגדים לכך נחרצות. אם לא תהיה עסקה כוללת, אפילו בכמה פעימות, אז אנחנו הולכים לתקופה ארוכה של חוסר וודאות ולא נסכים לזה. אני מדבר בשם רוב משפחות החיילים השבויים".

אתה סבור שמאבק ההורים היה צריך להיות כוחני יותר?

"יש פה חלוקה שנעשתה מבלי שנתכוון, בין הורי החיילים להורי האזרחים החטופים. אין מישהו שמייצג את כל הקבוצה של חיילים ואזרחים. לעיתים מרגיש לי, מתוך ראיונות ומפגשים שאני מקיים, שיש הרבה הורים שהם עדינים יותר ולא מביעים דעה נחרצת. מרגיש לי שרוב האנשים לא תקיפים. בכל מפגש וראיון, ולא ומשנה מי יושב מולי, אני מביע את דעתי בנושא. הצעקה צריכה להיות יותר חזקה מול הרבה יותר גורמים".

אתה אופטימי?

"מטבעי אני אופטימי למרות שיש לי פחד מאוד גדול על הבן שלי ספציפית, אבל נקודת המוצא שלי היא שהוא חי כל עוד לא הוכח אחרת ואני מקווה שגם לא יוכח אחרת. אני מקווה שתמיר יחזור בריא ושלם עם שאר החטופים והשבויים".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר