מיצב למען החטופים בגלריה על האגם ברעננה, צילום ענת קסוי-הטוני
מיצב למען החטופים בגלריה על האגם ברעננה, צילום ענת קסוי-הטוני

"המטרה היא שהחזרת החטופים לא תרד מסדר היום": מיצב מיוחד בגלריה על הפארק

מטה רעננה למען החטופים יזם והקים מיצב בגלריה על האגם בפארק: "שהינו בממ"ד 13 שעות וניצלנו בנס. השכנים שגרו במרחק של שני בתים נחטפו", סיפרה חן אמיניה, אחת המבקרות בגלריה

פורסם בתאריך: 20.11.23 09:06

מטה רעננה למען החטופים, יזם והקים מיצב בגלריה על האגם בפארק, כדי להעלות את המודעות לנושא השבת כלל החטופים מעזה. המבקרים התרגשו, צילמו את הפריטים המוצגים והצטלמו מול מראה שהייתה חלק מהמיצב. המיצב יוצג בגלריה עד ה-25.11.

אברהם ודליה אשל מרעננה, שביקרו בגלריה, סיפרו: "זו מסורת של שנים רבות, לבקר בחג את המשפחה הקרובה בניר עוז. היינו כ-30 איש ואם היינו מגיעים שבוע אחרי – החיים שלנו היו נראים אחרת לגמרי", אמרו בדמעות.

חן אמיניה סיפרה שהיא, בן זוגה והילדות ביקרו את ההורים שלו בנירים בשבת הארורה: "שהינו בממ"ד 13 שעות וניצלנו בנס. השכנים שגרו במרחק של שני בתים נחטפו, אין ספק שהייתה לנו השגחה עליונה".

חן אמיניה מול המראה, צילום חן אמיניה

חן אמיניה מול המראה, צילום חן אמיניה

במטה פעילות כמה נשים: מגי יוסוביץ, ענת קסוי, ענבר סמובסקי, שמרית שלום, נטלי איתן אזולאי, הילה דגן, ויקי אטיאס, ולורן לויטס. "כולנו מקדישות שעות רבות ביממה למטרה אחת", אומרת ענת, "שהחזרת החטופים לא תרד מסדר היום הציבורי. פנינו לפני כמה ימים לעירייה בבקשה להשתמש בגלריה לטובת מיצב. זאת, על מנת שאנשים יזדהו עם החטופים ולא ימשיכו בשגרת חייהם".

 

 

תמר ורשבסקי, מנהלת אגף התרבות בעירייה נרתמה מייד – ומשם דברים התחילו להתגלגל: ויטוריו ארביב ורותם דוד מהנהלת פארק רעננה עזרו עם ציוד ועובדים שעזרו לשנע, לפרוק ולתלות חומרים בתוך הגלריה. "פנינו לתושבים", סיפרה ענת, "וביקשנו שיביאו דובונים ובובות לטובת המיצב. ההיענות הייתה מרשימה. שיתוף הפעולה של כולם היה מדהים והתוצאה לפניכם. בואו לגלריה על האגם בפארק להתרשם, להרגיש, להתרגש ולהתפלל יחד עם כולנו שכולם יחזרו במהרה לביתם. אמן".

ענבר סמובסקי הוסיפה: "לעמוד מול המראה עם אחותו של אלמוג סרוסי שנחטף לעזה ולהבין שזה יכול היה לקרות לכולנו – גרם לי להרגיש כמה נוראה ואכזרית המציאות. חייבים להחזיר אותם מייד".

על אחד הקירות במיצב מוקרנת מצגת על חייו של עומר נאוטרה, אחד החטופים שמשפחתו מרעננה ובסופה קטע של שירת ההימנון באחת מעצרות ההזדהות עם החטופים. המיצב מתקיים בגלריה על האגם בפארק רעננה עד יום שבת, 25/11/23. הגלריה פתוחה למבקרים כל יום מ-10:00 עד 13:00 ומ-16:00 עד 19:00. בימים שישי ושבת הגלריה תהיה פתוחה בשעות 10:00 עד 14:00.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר