מתנדבי משמר השכונה מימין לשמאל - שמעון תדהר, מאיר אוריאל, עידו כדורי ויהודה ברהום צילום פרטי
מתנדבי משמר השכונה מימין לשמאל - שמעון תדהר, מאיר אוריאל, עידו כדורי ויהודה ברהום צילום פרטי

"כולנו מבינים שכדי לנצח צריכים לשלב זרועות וזה בדיוק מה שאנו עושים"

המלחמה שינתה את אופי הפעילות של משמר השכונה בהרצליה הירוקה וגרמה לגל גדול של הצטרפות למשמר. "כולם פועלים מסביב לשעון עם תחושת שליחות חזקה ומדבקת", אומר רן פסקל

פורסם בתאריך: 20.11.23 09:06

משמירה על כלי הרכב והבתים לשמירה על התושבים: מתנדבי משמר השכונה של הרצליה הירוקה מתמודדים מאז השבת השחורה ב-7 באוקטובר גם בהגנה ממשית על הבית, תרתי משמע. משמר השכונה הוקם בתחילת חודש מרץ השנה במטרה לעזור ולמנוע עבירות פליליות כגון גניבות רכבים, התפרצות לבתים ועוד, אבל כידוע לפני כחודש וחצי חיינו השתנו מקצה לקצה וכך גם תפקידם של המתנדבים הרבים שעושים עבודה חשובה מאוד בערבים ובלילות, כפי שמתאר רן פסקל, מנהל משמר השכונה של הרצליה הירוקה: "במהלך אותה שבת שחורה, תוך צפייה בחדשות, הבנו גם אנחנו שמה שהיה עד כה – לא יהיה עוד והמציאות מחייבת את כולנו בשינוי חד ומהיר בתפיסת ההפעלה שלנו והטמעת השינוי בקרב כלל המתנדבים. עד אותו יום, משמר השכונה היה מוכוון בתפיסתו למיגור עבירות רכוש ועבירות נוספות על פי מאפייניהן. כיום, אנו פועלים בתפיסת הפעלה שונה שהיא מוכוונת מניעת אירוע פח"ע ובשל כך הצוותים שלנו יוצאים כולם חמושים, מתודרכים בהתאם למצב ומקבלים משימות בט"ש שונות ממה שהיה מקובל עד כה על מנת לתת שכבה נוספת של אבטחה ובטחון בעיר".

 

 

 

 

פסקל ציין כי עד כה הביאה פעילות מתנדבי משמר השכונה למעצר ובדיקה של מספר בני מיעוטים ושב"חים (שוהים בלתי חוקיים). הוא מציין כי לאור המצב ישנה היענות גבוהה יותר להצטרפות למשמר וכי נכון להיום ישנם כבר 200 מתנדבים שמספרם עולה כל הזמן: "נוכח המצב ישנה עלייה תלולה בכמות הפניות של תושבים המבקשים להצטרף אל כוחות המשמר. שיפרנו וייעלנו את תהליך קבלת המתנדבים כך שהיום התהליך יחסית מהיר ופשוט יותר עבור מי שעומד או עומדת בקריטריונים".

פסקל מפרגן לתושבי השכונה שלוקחים חלק בפעילות החשובה: "הסיסמה "יחד ננצח" איננה עוד סתם סיסמה אלא הלכה למעשה אנו רואים ועדים הלכה למעשה לשיתוף הפעולה שנרקם תוך זמן קצר בין כל הגופים שפועלים בעיר לרבות השיטור העירוני, כוחות צבא, משטרה וכיתות הכוננות. האווירה אצלנו ובין הגופים היא מאוד קולגיאלית. ישנה אחווה, כבוד הדדי ורצון להירתם לכל משימה. כולנו מבינים שכדי לנצח צריכים לשלב זרועות וזה בדיוק מה שאנו עושים. אני רוצה לחזק את כל העוסקים במלאכת שמירת הביטחון והיערכות לחירום בעיר, מתנדבים ועובדים, כולם מסביב לשעון עם תחושת שליחות חזקה ומדבקת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר