רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל, צילום מאתר דובר צה"ל
רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל, צילום מאתר דובר צה"ל

אבל כבד: גל מאיר איזנקוט, בנו של גדי איזנקוט, נפל בקרב בעזה

גל איזנקוט ז"ל נפצע קשה בפעילות, פונה לבית החולים, אך שם למרבה הצער נקבע מותו. השר בני גנץ: "יחד עם כל עם ישראל אני שולח חיזוק גדול לגדי ולמשפחה כולה, וחיבוק גדול". העירייה פרסמה את הסדרי התנועה במהלך ההלוויה

פורסם בתאריך: 7.12.23 18:29

עדכון אחרון: 8.12.23 08:00

אבל כבד: הותר לפרסום כי רס"ר (מיל׳) גל מאיר איזנקוט, בן 25, מהרצליה, לוחם בגדוד 699, עוצבת 'חצי האש', נפל בקרב בצפון רצועת עזה. גל ז"ל הוא בנו של השר וחבר הקבינט לניהול המלחמה כיום והרמטכ"ל לשעבר, גדי אייזנקוט.

הוא יובא למנוחות מחר 11:00 בבית העלמין בהרצליה בחלקה הצבאית.

היום ביצע הכוח שבו היה גל ז"ל סריקות באזור ג'באליה. כשזיהו פיר מנהרה והתקרבו עם כוח של יהל"ם אירע פיצוץ ממנו נפצע גל ז"ל קשה. הוא פונה לבית החולים אך למרבה הצער, נקבע שם מותו.

השר איזנקוט היה באותו זמן בביקור באוגדה שבמסגרתה פעלה החטיבה שבה שירת גל ז"ל. הוא שמע על התקרית אך לא ידע שאחד הפצועים אנוש הוא בנו, עד שבחלוף זמן קצר בישר לו על כך קצין בכיר.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג מסר: "מיכל ואני דואבים וכואבים באבלם העמוק של גדי וחנה איזנקוט על נפילת בנם גל בקרבות ברצועת עזה. גדי סיפר לי לא אחת על גל, שהיה תבנית נוף משפחתו – ערכי, חותר למצוינות, ואהוב על כולם. כל חייו מקדיש גדי לביטחון ישראל, לצה״ל ולמדינה והיום הוא ומשפחתו משלמים מחיר כבד מנשוא. גל חונך מילדותו לאהבת העם והמולדת ופעל ברוח זו בכל רגע, גם בעת שנהרג. יחד עם העם כולו אני מחבק את משפחת השכול הישראלית, שקורבנה כבד וקשה מנשוא, ומתחייב – נמשיך לשמור על העם שלנו ועל מדינתנו האהובה, למענם ולמעננו. יהי זכרו של גל ושל הנופלים במלחמה ברוך".

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, מסר הערב: "במהלך סיור היום במפקדת אוגדה 162 קיבלנו בשורות קשות, על נפילתו של גל, בנו של חברי גדי איזנקוט. גל לא היסס והתגייס למילואים למען המדינה שאותה חונך לאהוב כל חייו, ושאותה אהב בכל נימי נפשו. יחד עם כל עם ישראל אני שולח חיזוק גדול לגדי ולמשפחה כולה, וחיבוק גדול. כולנו מחויבים להמשיך ולהילחם למען המטרה הקדושה שבשמה נפל גל. גדי, אנחנו מכירים עשרות שנים. אצלך הבית הוא תבנית נוף מולדתה של המדינה. אני יודע כמה חזק אתה. כמה מאוחדת המשפחה שלכם. איך תמיד אתה שומר על הבית של כולנו, וגם על הבית האישי שלך. כך יהיה גם כעת, אני בטוח. אתה תשמור על המשפחה, וכולכם תשמרו האחד על השני חזקים. יהי זכרו של גל וזכר כל הנופלים במערכה על הבית של כולנו ברוך. גם בשמו, גם בשמם, אנחנו ממשיכים במשימה".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, מסר: "קיבלנו בעצב גדול את הבשורה המרה על נפילתו של גל איזנקוט, תושב העיר. גל למד בתיכון הראשונים בעיר והיה פעיל ומוכר בעיר. גל היה ציוני גאה, אוהב אדם ומלח הארץ. הכאב על אובדנו הוא קשה מנשוא. אנו כואבים את לכתו ומחבקים את גדי, חנה והמשפחה". פדלון קרא לתושבים: "בואו יחד נלווה את גל והמשפחה, עם דגלים החל מהשעה 10:00 בבוקר. נצא מרחוב אלתרמן מכיכר הדרקון, עד לרחוב ז׳בוטינסקי ובהמשך על רחוב ז׳בוטינסקי עד פינסקר. נלווה את מסע הלוויה ברחובות אלו עם דגלי ישראל, ויחד נחלוק לו כבוד אחרון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לחנה וגדי איזנקוט, שרה ואני שבורי לב על נפילתו של בנכם גל. אנחנו בוכים אתכם. אנחנו מחבקים אתכם. גל היה לוחם אמיץ וגיבור אמיתי. אנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתכם ולמשפחות כל נופלינו הגיבורים. העם עוטף אתכם באהבה ובהוקרת תודה – היום ולתמיד. מה גדול הכאב. מה עמוק הצער. ממשלת ישראל ואזרחי ישראל אבלים יחד אתכם. גיבורינו לא נפלו לשווא. נמשיך להילחם עד לניצחון".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "תנחומים לשר גדי איזנקוט ומשפחתו היקרה בנפילת בנם הגיבור, רס"ר גל מאיר, בקרב ברצועת עזה. גל ינק מהבית את השירות לעם ישראל, והקריב את חייו למען המדינה של כולנו. עם ישראל כולו מחויב להמשיך ולהילחם כתף אל כתף להשמדת החמאס ולניצחון מדינת ישראל. יהי זכרו ברוך".

הערב הותר לפרסום כי בקרב אחר, בדרום הרצועה, נהרג יונתן דוד דיטש, בן 34, מחריש, לוחם בגדוד הסיור 6623, בעוצבה 55. בנוסף, שני לוחמים במילואים, לוחם ופרמדיקית מגדוד 53 בעוצבת ברק נפצעו באורח קשה. גם קצין לוחם מסיירת הנח"ל נפצע קשה. משפחותיהם עודכנו.

יהי זכרם ברוך.

מערכת צומת השרון משתתפת בצער משפחות החללים ומאחלת רפואה שלמה לפצועים.

# עיריית הרצליה הודיעה כי בעקבות נפילתו של גל איזנקוט ז"ל וההלוויה שתתקיים מחר בהרצליה, יסגרו צירי תנועה ורכיבת האופניים להזדהות עם משפחות החטופים שתוכננה למחר – מתבטלת.

כמו כן הודיעה העירייה לגבי הסדרי התנועה בעיר המלך ההלוויה: "ביום ו', 8.12, בשעות הבוקר, תיערך הלווייתו של רס״ר (במיל׳) גל מאיר איזנקוט ז״ל, בבית העלמין הצבאי בפינסקר בהרצליה. בשל מסע הלוויה, יהיה רחוב פינסקר – מרחוב ז׳בוטינסקי ועד רחוב בצלאל – סגור למעבר כלי רכב, החל מהשעה 7:00 בבוקר. כמו כן, תהיה סגורה היציאה מרחוב אבן עזרא לכיוון רחוב פינסקר. תושבים שרכביהם חונים בציר זה ובחניון בית העלמין – מתבקשים להזיז את רכבם עד השעה 06:00, אחרת ייגררו. ייתכנו שינויים נוספים בהסדרי התנועה ברחובות הסמוכים לבית העלמין, בהתאם להנחיות הבטחון. הרחובות יפתחו לתנועה עם סיום ההלוויה. קולות ירי של מטחי כבוד נשמעים במהלך הלוויה הצבאית.
העיר הרצליה מרכינה ראשה ומשתתפת בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר