עיריית הרצליה ורחבת שער העיר, צילום דוברות העירייה
עיריית הרצליה ורחבת שער העיר, צילום דוברות העירייה

עשרות בקשות למידע הוגשו לעיריית הרצליה. כמה מהן נענו?

בעיריית הרצליה נרשמה עלייה משמעותית בבקשות למידע שהוגשו. ומה קורה בערים השכנות? כל הנתונים וכל הפרטים

פורסם בתאריך: 26.12.23 08:22

כיצד מטפלות העיריות בבקשות למידע מהתושבים? היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים ואגף בכיר לתכנון מדיניות במשרד הפנים פרסמו לאחרונה דו"ח הסוקר את יישום חוק חופש המידע בשלטון המקומי בשנת 2022. הדו"ח מתבסס על דיווחים של כ-81% מהרשויות המקומיות אשר הגישו דיווח ממונה על חופש המידע.
בשנת 2022, בניגוד לשנה הקודמת לה, נרשם גידול משמעותי במספר הבקשות לשלטון המקומי (כ-24%). עילות הדחייה המרכזיות בהן נעשה שימוש: המידע אינו מצוי בידי הרשות (37.9%), פגיעה בפרטיות (9.4%), הקצאת משאבים (7.8%). 258 עתירות חופש מידע הוגשו לבתי המשפט נגד רשויות מקומיות, בהשוואה ל-203 עתירות שהוגשו נגד משרדי הממשלה ויחידות הסמך שלה.

בעיריית הרצליה נרשמה עלייה חדה בבקשות המידע שהוגשו: 119 בקשות למידע הוגשו בשנת 2022 לעומת 63 בקשות בלבד בשנת 2021. על פי הנתונים, העירייה מסרה את כל המידע המבוקש ל-66% מהמבקשים, כאשר ל- 7.6% מסרה מידע חלקי, ב- 18.5% מהמקרים העירייה דחתה את בקשת המידע וב- 6.7% הטיפול בבקשה הופסק בשל אי תשלום.

בעיריית רעננה נרשמה עלייה קלה בבקשות למידע: 98 בקשות למידע בשנת 2022 לעומת 89 בשנת 2021. על פי הנתונים, העירייה מסרה את כל המידע ב- 88% מהבקשות, כאשר ב- 4% מסרה באופן חלקי, ב- 4% דחתה את בקשת המידע וב-4% הטיפול בבקשה טרם הסתיים.

לעומת הרצליה ורעננה, בכפר סבא נרשמה דווקא ירידה חדה בבקשות המידע: 70 בקשות למידע הוגשו בשנת 2022 לעומת 141 בקשות בשנת 2021. על פי הנתונים, העירייה מסרה את כל המידע המבוקש ל- 83% מהמבקשים, כאשר בשום מקרה לא דחתה את הבקשה. ב- 7% מהמקרים הטיפול הופסק בשל אי תשלום, ב- 8.6% מהמקרים הטיפול בבקשה הופסק מטעמים הקשורים לפונה וב- 1.4% מהבקשות הטיפול בבקשה טרם הסתיים.

בפתח תקוה נרשמה ירידה בבקשות למידע: 131 בקשות למידע בשנת 2022 לעומת 164 בקשות בשנת 2021. על פי הנתונים, העירייה מסרה את כל המידע המבוקש ב- 71% מהבקשות, כאשר רק ב- 3.8% מהבקשות דחתה את בקשת המידע. ב- 13% מהבקשות הטיפול הופסק בשל אי תשלום, ב- 7% הטיפול הופסק בשל גורמים הקשורים לפונה וב- 5.3% הטיפול בבקשה טרם הסתיים.

בראש העין הוגשו ב-2022 66 בקשות למידע לעומת 63 ב-2021. הרשות מסרה את כל המידע המבוקש ב-100 אחוז מהבקשות, יצוין כי כך היה בראש העין גם ב-2021.

עו"ד שלומי בילבסקי, ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים: "העלייה המרשימה במספר הבקשות למידע שהוגשו לרשויות המקומיות מעידה על מודעות הולכת וגדלה לזכות למידע ועל דרישה גוברת לשקיפות בשלטון המקומי. על רקע זה, העובדה שרשויות מקומיות ובתוכן עיריות בישראל אינן מפרסמות דיווח על הנעשה בתחום זה כנדרש בחוק ומונעות מהציבור לבצע פיקוח ובקרה – היא בלתי מתקבלת על הדעת".

ליאור שחר, מנהל המינהל לתפקידים מיוחדים והממונה על העמדת המידע לציבור: "בעבודה משותפת של משרד הפנים עם משרד המשפטים הצלחנו להביא לכך שמעל 80% מהרשויות המקומיות דיווחו על יישום חוק חופש המידע. יישומו של חוק חופש המידע על ידי הרשויות קשור באופן ישיר בתושב וכמובן בשיפור השירות לתושב. חלק מייעודו של משרד הפנים מתייחס גם לשיפור השירות לתושב ואני מברך על ההתקדמות החשובה בנושא זה. אנחנו נמשיך ונפעל כדי לעמוד בייעוד חשוב זה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר