מסיימי קורס טיס מהרצליה, מימין סגן א' וסגן י'
מסיימי קורס טיס מהרצליה, מימין סגן א' וסגן י'

"מחכים להצטרף למאמץ המלחמתי": שני הרצליינים סיימו השבוע בהצלחה קורס טיס

שני הרצליינים שסיימו בהצלחה את קורס טיס מחזור 187 עומדים היום על מגרש המסדרים ומקבלים כנפי טיסה: "מבינים את כובד האחריות המוטלת עלינו"

פורסם בתאריך: 28.12.23 08:03

טקס סיום קורס טיס מחזור 187 מתקיים היום, את הקורס מסיימים השנה 36 צוערים וצוערות, אשר יעמדו על רחבת המסדרים במעמד קבלת כנפי הטיסה. בין המסיימים שני הרצליינים, סגן א' וסגן י'. !

סגן א', בן 21 מהרצליה, מסיים את הקורס כטייס קרב. לסגן א' אח גדול ואח קטן. שני הוריו רופאים: אמו נוירולוגית, ואביו רופא בטיפול נמרץ. את בת הזוג שלו, שמשרתת כמדריכת סימולטור, הכיר במהלך הקורס. הם יחד כבר שנה וחצי. סבא שלו התגייס לקורס טייס, אך נפל בצ'ק 10 ושירת כטכנאי מכ"מים. "זה החלום שלי מאז שהייתי קטן," הוא אומר, "לסיים את הקורס ולהגשים את החלום של סבא. זה גם משלב את שני העולמות שהכי רציתי לעסוק בהם בצבא: מודיעין וקרבי".

סגן א' מספר שהוא הבין שהוא רוצה להיות בצוות אוויר כבר בשלב הראשוני: "הבנתי שאני ממש אוהב לטוס. אני ממש נהנה מזה, במיוחד טיסות בגובה נמוך. תחילה רציתי להיות במגמת מסוקים בעקבות כך ובעקבות החיבור ללוחמים בשטח. בסוף אני מאוד מרוצה מאיפה שאני, אני חושב שזה בדיוק המקום בשבילי".

במהלך מלחמת חרבות ברזל, הוא נשלח לטייסת 201 בכדי לתגבר. א' מספר: "הגענו ותוך כמה ימים כבר לקחנו חלק פעיל בפעילות המבצעית. זה היה מדהים, ממש חידד את תחושת המשמעות שבתפקיד.". את שלושת השנים בקורס הוא מסכם: "יש המון דלתות, ולכל דלת יש מפתח אחר שמתאים לה. צריך להיות גמיש מספיק כדי להתאים לכל דלת, וחזק מספיק כדי לפתוח אותן".

סגן י' בן ה- 21, מהרצליה מסיים את הקורס כטייס תובלה. י' הוא האח הצעיר, אחיו הבוגר ממנו היה קצין לוחם ביחידת שלדג והיום הוא סטודנט. אמו שמאית מקרקעין, ואביו מהנדס אזרחי. בתקופות התיכון למד י' במגמת מדעי המחשב וכימיה וסיים את לימודיו בהצטיינות. במקביל ללימודיו, שיחק בקבוצת כדורגל ידועה והיה פעיל ומדריך  בצופים. י' מספר: "בתחילת השלב הראשוני בקורס, כאשר התחלנו לטוס באינטנסיביות גבוהה, התאהבתי במקצוע. התחושה שמרגישים במהלך הטיסה היא ייחודית, אין משהו שדומה לה".

י' מספר על החוויה שלו בקורס, ובמגמת תובלה: "מגמת תובלה היא ייחודית ומרתקת, המשימות של הטייסות מגוונות ובשילוב עם יחידות שונות וכוחות קרקעיים, הוורסטיליות במשימות היא מה שגרם לי לאהוב כל כך את המגמה ואני כבר מחכה להשתלב בפעילות המבצעית של המערך".

על הקורס בצל מלחמת "חרבות ברזל", י' אומר: "מצד אחד, זה לא פשוט, במיוחד כשאחי וחברי עסוקים בפעילות מבצעית בכלל הגזרות, לפעמים קשה להתרכז בהכשרה ואנחנו כבר מחכים לרגע בו נוכל להשתלב בפעילות המבצעית ולהצטרף למאמץ המלחמתי. במקביל, אנו מבינים את כובד האחריות המוטלת עלינו, וההכשרה קיבלה מימד גדול ומשמעותי יותר".

ואיך הוא מסכם את הקורס? "למדתי לא לותר על החלומות שלי ולרדוף אחריהם, ברגע שהבנתי שזה המקום שאני רוצה לשרת בו- אין מקום לחששות".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר