משה אלבז (מימין) ודייגים נוספים. צילום פרטי
משה אלבז (מימין) ודייגים נוספים. צילום פרטי

מחאת הדייגים החובבנים מהשרון: יפגינו נגד האיסור לדוג בשטח המרינה בהרצליה

משה אלבז, דייג ותיק: "מדובר בעשרות דייגים חובבנים שמזה שנים דגים להנאתם על המזח הארוך במרינה. לאחרונה החליטה החברה לפיתוח לאסור זאת". החברה לפיתוח: "האיסור הינו מתוקף תקנות הנמלים ונועד לשמור על בטחון הציבור"

פורסם בתאריך: 25.1.24 08:33

מחאת הדייגים החובבים: עשרות דייגים מהרצליה והאזור זועמים על ההחלטה שהתקבלה לאחרונה על ידי החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה בנוגע לאיסור על דייג בשטח המרינה בהרצליה. ביום שני הקרוב, 29.1, בשעה 16:00, הם יפגינו במרינה, תחת הכותרת – "אחים לדייג – הפגנת מחאה". בין היתר נכתב במודעה על ההפגנה: "הדייגים הם הנוף של המרינה, לא נוותר על הנשמה שלנו בשביל בעלי ההון, אין לנו לאן ללכת".

משה אלבז, תושב הרצליה ודייג וותיק, אמר השבוע: "מדובר בעשרות דייגים חובבנים שמזה שנים יושבים על המזח הארוך במרינה ודגים להנאתם. לאחרונה החליטה החברה לפיתוח התיירות, האחראית על המרינה, כי מעתה אסור לדוג בשטח המרינה. הם החליטו שזה מפריע לסירות ופוגע במעגנה שזה מקום שאסור לדייג, אולי בגלל כמה דייגים שפעלו לא נכון, אבל אנחנו בכלל דגים בים הפתוח ולא בשטח המעגנה".

השילוט האוסר על הדייג במזח המרינה. צילום פרטי

השילוט האוסר על הדייג במזח המרינה. צילום פרטי

לשם אכיפת האיסור הגיעו למקום פקחים שחילקו דו"חות למספר דייגים על סך של 500 שקלים. אלבז מסביר כמה הדייג חשוב לאותם דייגים: "אנחנו לא דייגים מקצועניים אלא אנשים שחיים את זה בשביל הכיף שלהם. אני דג כאן כבר 30 שנה לפני שהייתה בכלל המרינה. אנשים, חלקם פנסיונרים, באים בסוף יום העבודה, יושבים שעה שעתיים על המזח ודגים להנאתם. הדייג נותן לנו שלווה וכיף ופותר לאנשים בעיות נפשיות. יש אנשים שכתוצאה מההחלטה הזאת נכנסו ממש לדיכאון, רוצים לחזור לדוג ולא מבינים את ההחלטה. למה זה צריך להפריע למישהו? דייגים בדיכאון מזה, חלק עברו לדוג בתל אביב".

 

 

 

לדברי הדייגים, אם יש כאלו שפעלו בצורה לא חוקית יש להעניש אותם בלבד: "הטענה שכאילו דייגים ניסו לדוג בשטח המעגנה היא סתם תירוץ להעיף אותנו מכאן ולא רוצים שנדוג בכלל במרינה. אם יש כאלו שעברו על החוק תענישו אותם. למה לתת עונש קולקטיבי לכולם? חלוקת הדו"חות נועדה להפחיד אותנו למען יראו וייראו ולהוציא אותנו. אין לנו חוף אחר לדוג בו. אי אפשר לשלוח אנשים הביתה אחרי כל כך הרבה שנים שהם דגים במרינה".

מהחברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה נמסר בתגובה: "האיסור על דייג בתחומי המרינה הינו מתוקף תקנות הנמלים (מעגנות), תשע"א 2010. האכיפה במרינה הרצליה נעשית בהתאם לחוק ולתקנות וע"י גופים ובעלי תפקידים המוסמכים לאכוף את החוק והתקנות בהתאם והיעד העומד לנגד עיני הנהלת המרינה הוא השמירה על בטיחות האנשים והרכוש, בין היתר על ידי אכיפת החוק והסדר. התקנות האוסרות על דייג בתחומי המרינה נועדו על-מנת לשמור על הבטיחות של עוברי האורח המטיילים במרינה, העוגנים המפליגים במרינה ובסמוך לה, הרוחצים בחוף הים וכן על רכוש המרינה והעוגנים. דייג באמצעות חכה או רשת בקרבה לאנשים או לתחום השייט של הסירות השונות (במרינה ומחוצה לה) מהווה מפגע בטיחותי ובנוסף גורם נזק רב לסירות כתוצאה מליפוף של חוטי דייג במנועי ומשאבות כליי השייט. לצערנו אירעו בעבר פגיעות בגוף של שייטים כתוצאה מקרסים של חכות דיג. בנוסף – במרינה הרצליה מתקיימת פעילות ענפה של תרבות ספורט ופנאי ימית, כולל של בני נוער וילדים (בית הספר לחינוך ימי, בני הרצליה, צופי ים) ובוגרים שלא רק באמצעות כלי שייט גדולים וממונעים, וחלק מאחריות המרינה הינה לדאוג לביטחונם ולסביבה בטוחה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר