לאה שנירר, צילום פרטי באדיבות דוברות עיריית הרצליה
לאה שנירר, צילום פרטי באדיבות דוברות עיריית הרצליה

לאה שנירר לקראת אירוע יום השואה הבינלאומי: "ההבטחה לעולם לא עוד הופרה ב-7 באוקטובר"

עיריית הרצליה מקיימת היום אירוע מיוחד ליום השואה הבינלאומי בהשתתפות שורדי שואה ושורדי שבי החמאס: "הדמיון בין פעולות הנאצים לפעולות הטרור בשבעה באוקטובר הוא מצמרר ובלתי נתפס"

פורסם בתאריך: 24.1.24 08:46

עיריית הרצליה תציין את יום השואה הבינלאומי באירוע בהשתתפות שורדי שואה ושורדי שבי החמאס. יום השואה הבינלאומי מצוין ב-27 בינואר, היום בו שוחרר ב-1945 מחנה ההשמדה אושוויץ מידי הנאצים. בהפקה משותפת עם לאה שנירר, תקיים העירייה את Never Again Never – לציון יום השואה הבינלאומי.

את האירוע ינחה ננסי ברנדס, וישתתפו בו אמה של שנירר, אולגה שלמון, שורדת שואה שנמנתה עם תאומות מנגלה, שורדי שואה נוספים, ובני משפחת אשר – שורדי שבי החמאס. דורון אשר, אם המשפחה, ושתי בנותיה רז ואביב, נחטפו ב-7 באוקטובר ושוחררו כעבור 49 ימים בשבי.

מחנה אושוויץ, צילום mikdam depositphotos.com

מחנה אושוויץ, צילום mikdam depositphotos.com

האירוע יתקיים היום, יום רביעי, 24.1.24, בשעה 10:00 בבוקר, בסינמטק הרצליה, רח' בן גוריון 22. הכניסה ללא עלות, אך מותנית בהרשמה מראש, בטל': 09-9541086 או בהודעת ווטסאפ למס': 050-2160019.

מנכ"ל העירייה, עו"ד אהוד לזר, אמר: "שורדי השואה מהווים עבורנו מקור השראה בלתי פוסק הודות לרוח הגבורה, הנחישות וכוח הרצון העילאי שלהם. העיר הרצליה פועלת מתוך מחויבות עמוקה לעזור לשורדי השואה החיים בה ולהיטיב איתם ככל האפשר. בימים אלה מדינת ישראל חווה את אחת התקופות הקשות בהיסטוריה שלה, והדמיון בין פעולות הנאצים לפעולות הטרור בשבעה באוקטובר הוא מצמרר ובלתי נתפס. באירוע שנקיים לציון יום השואה הבינלאומי נפגיש בין הדורות, שעל אף מרחק הזמן, גורלם נשזר זה בזה."

לאה שנירר, אמרה: "לפני שלוש שנים, אמא שלי ואני חזרנו לאושוויץ. למרות שהיא הייתה אז רק בת 5, היא זכרה היטב את כל הזוועות שחוותה. ההבטחה לעולם לא עוד הופרה בשבעה באוקטובר וכעת צריך לשנות את זה – Never Again Never. מאז השבעה באוקטובר, אמא שלי ואני ליווינו את משפחת אשר, במיוחד בעת החזרה של דורון, רז ואביב משבי החמאס. היינו איתם בכל דבר ובכל רגע שהם היו צריכים. אני קוראת לכולם להגיע לאירוע שהוא מפגש של כוח. שורדי השואה ושורדי שבי החמאס נפגשים ומראים שעל אף כל הטרגדיות – אנחנו כאן כדי להישאר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר