סניף טיב טעם צילום פרטי
סניף טיב טעם צילום פרטי

בשכונת בר כוכבא תומכים בסגירה המוקדמת של טיב טעם: "לא הדתה אלא שמירת זכויות"

בשכונה בה נמצא סניף טיב טעם שסגירתו בימי שישי הוקדמה מספרים על פקקים, רעש והמולה בימי שישי, וכי הקדמת שעת הסגירה נעשית לפי חוק

פורסם בתאריך: 15.11.17 20:33

בחודש אוקטובר, בעקבות בקשת העירייה, הוקדמה שעת סגירת סניף 'טיב טעם' בימי שישי מ-22:00 ל-18:00. לקוחות הסניף, תושבי הרצליה החילונים, זעמו על כך ואף הפגינו בתגובה ביום שישי האחרון בטענה כי הפעולה נובעת ממניעים של הדתה.

לעומתם, התושבים החיים ליד הסניף, בשכונת בר כוכבא, מגבים את הקדמת שעת הסגירה. הם מספרים כי פעילות הסניף גרמה בימי שישי, ערבי חג ושבתות לרעש והמולה שנמשכו מהצהריים ועד לשעות הערב המאוחרות. כמו כן, סיפרו התושבים כי כתוצאה מפעילות הסניף, נוצרו במקום בעיות חניה וקשיי תנועה בסופי השבוע ובחגים.

"אני חי בשכונת בר כוכבא ליד המתחם בו נמצא הסניף מזה 13 שנים. אני מכבד את המתנגדים להקדמת שעת סגירתו ויכול להיות שגם אני בעד קיום סופר שיפעל. הבעיה היא שהסופר פועל במיקום שאינו מתאים לסדר גודל התנועה המגיע אליו", מסביר תושב בשכונה וממובילי המהלך לסגירת הסניף עם כניסת השבת. "החיים שלנו הם סיוט בשבתות ובחגים. בכל מקום יש בלגן תחבורתי ואין איפה לחנות, אבל העסק בהם נרגע בסביבות השעה שלוש כאשר הסופרים נסגרים. לעומת זאת, המקום בו אנחנו גרים מנקז אליו את כל התושבים שצריכים לעשות קניות בשבתות ובחגים מהרצליה ואף מרמת השרון, כך שמול הבתים שלנו בימי שישי, בסביבות השעה שתיים בצהריים, נוצרת פשוט היסטריה איומה. אנחנו שומעים צפירות, צעקות, גרירת עגלות, נוצרים פקקים בכביש הדו סיטרי הסמוך למקום. הרכבים חונים באדום לבן כי מגרש החניה הקטן בסמוך לסניף אינו יכול להכיל את כמות המכוניות המגיעה אליו וזה פשוט לא נגמר.

"כנראה שהמחוקק חשב על אפשרות שבה סופר בשכונת מגורים כזאת יכול לגרום לבעיות מהסוג הזה וחוקק חוק המונע את פעילותו בשעות מסוימות בשישי ובשבת. כך שקיים חוק עזר לפתיחת עסקים וסגירתם בזמנים האלה, אנחנו בסך הכל מבקשים שיכובד".

לדברי התושבים הגרים ליד הסניף, בחודש ינואר התקיימה ביוזמתם פגישה עם ראש העירייה, משה פדלון, בה העלו בפניו את הבעיות. בתגובה לכך ניסו בעירייה למצוא פתרונות שונים, אך הדבר לא צלח. "על פי חוק העזר העירוני לסופר במקום כזה מותר לפעול שעה או חצי שעה לפני כניסת השבת ולפתוח את שעריו שוב חצי שעה או שעה לאחר יציאת השבת", אומר תושב השכונה. "למרות שזה לא פתרון אידיאלי עבורנו, נכון לעכשיו אנחנו מוכנים לחיות עם זה. לדעתי, בעניין הזה ראש העיר נתון ללחצים שאינם ענייניים. מנגחים אותו על זה שהוא רוצה לעשות הדתה בעיר ושהשיקולים שלו הם פוליטיים. אנחנו בכלל לא נכנסים לפוליטיקה, היא לא מעניינת אותנו. אנחנו רוצים שקט ושלווה בסופי שבוע ובחגים על פי חוק, כפי שמגיע לנו. לדעתי, הפתרון האחר והיחיד למצב הזה הוא העתקה של הסופר למתחם אחר מתאים, כזה שיש בו חניה, שלא נמצא בלב שכונת מגורים ושהחוק מתיר לפתוח בו עסקים בשבת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר