דנה אורן ינאי, מטה חוזה חדש
דנה אורן ינאי, מטה חוזה חדש

מתנועת מחאה לארגון הסיוע הגדול בהרצליה: "חוזה חדש" רצה בבחירות

התנועה, שהוציאה עשרות אלפים לרחובות הרצליה במאבק על הדמוקרטיה והניעה אלפים בהתנדבות במלחמה, לוקחת את הערכים, המנהיגות והיכולות למועצת העיר. סיפורה של תנועה שהפכה לסיעה לקראת הבחירות ב-27.2

פורסם בתאריך: 18.2.24 08:24

לאחר שפעילות ופעילי "חוזה חדש" הובילו את המחאה נגד הרפורמה המשפטית במשך עשרה חודשים, פרצה מלחמת "חרבות הברזל". בתוך שעות בודדות מהפצת הסרטונים הראשונים בשבת הארורה ההיא, הם הפכו את התנועה לארגון סיוע בהתנדבות למפונים ולחיילים. יותר מ-3,000 מתנדבים הרצליינים, ללא שיוך פוליטי או מפלגתי, אספו תרומות, מזון, ציוד וביגוד לחיילים בדרום וצפון, ומשפחות מפונים שהגיעו להרצליה ובכל רחבי הארץ, ממפוני העוטף שמצאו מקלט באילת וים המלח ועד ליחידות מיוחדות בעזה ובגבול הצפון.

עכשיו, פעילי התנועה, בהובלת דנה אורן ינאי, מתמודדים בבחירות למועצת העיר, במטרה להמשיך לקדם את הרצליה. אורן-ינאי, חברת מועצת העיר, שיזמה את הפגנות המוצ"ש בשער העיר, מספרת על תחילתה של התנועה: "המאבק למען הדמוקרטיה איחד פעילים חברתיים מהקהילה, שכל אחד מהם הגיע מעשייה קצת אחרת. גוני לצטר מהחינוך, רוני הדר מהתרבות, ניבה עומר-בז'ז'ינסקי מוועד ההורים, ועוד פעילים שעסקו באוכלוסיות מודרות, הקהילה הלהט"בקית, ועוד נשים וגברים שבערה בהם התשוקה לעשות טוב".

במהלך השנה התפרשה העשייה של החבורה, והיא יזמה והובילה פעילויות קהילתיות רבות, כשהיא מראה יצירתיות וחדשנות ולא מפחדת מאף אתגר. בין הפרויקטים שנצרבו בזכרון ההרצלייני, בולט במיוחד "מאחז הדמוקרטיה", שהוקם בין בית המשפט לכיכר העיר.

"מהר מאוד בשבעה באוקטובר הבנו שני דברים: שזה אירוע קשה שייארך זמן, ושכדי להתמודד איתו צריך יוזמה, הנהגה ויכולת ארגון", אומרת אורן-ינאי, "בית הכנסת הקונסרבטיבי 'תורת חיים' אירח את מרכז הסיוע האזרחי שהקמנו, ואליו הגיעו ביומיים הראשונים אלפים מתוך הפעילים הרבים שלנו מהמחאה. וכשהידיעה על המקום עברה מפה לאוזן, כולם, מכל קצוות העיר, הגיעו להתנדב. מרכז הסיוע שהקימה "חוזה חדש" הפך לבית למתנדבי העיר שפעל מבוקר ועד לילה, מארח ותומך במפונים וביחידות צבאיות מרחבי המדינה, בין אם באיתור בגדים במקום אלו שנשרפו בקיבוץ, או בגיוס ציוד ליחידה. אם נסתכל על משהו פשוט, תחתונים, תרמנו בשווי של למעלה מ- 150 אלף שקלים", סיפרה דנה.

"עכשיו אנחנו לוקחים את התנועה הזו על המנהיגים שבה, הפעילים הרבים, ותושבי הרצליה, שראו איך אפשר לעשות טוב – והולכים לבקש את אמון הציבור. אנחנו מבקשים להושיב במועצת העיר נשים וגברים שהוכיחו שהם מלאים בערכים ויודעים איך להפוך אותם למציאות בעשייה חסרת פשרות. "חוזה חדש" היא אחת משלוש הסיעות הליברליות שמתמודדות בבחירות ב-27.2 ואנחנו שואפים להפוך את הרצליה מליברלית לייט, לליברלית על מלא. עיר שתכבד את כל תושביה, שתהיה בית לקהילה הגאה ותשים אותה במרכז, במקום להסתיר אותם בשוליים. שמוקדי הבילוי והפנאי בה יקבלו חיים, כולל בשבת. נטפל במצוקות התחבורה הקשות, באלימות ובפשיעה המאורגנת, שמסכנת את כולנו".

כרשימה הליברלית היחידה בהרצליה בראשות אישה, "חוזה חדש" נושאת חזון חדשני לפיתוח כלים עירוניים לקידום ילדות, נערות ונשים, עם מטרות חשובות ומגוונות רבות:  הקמת מרכז עירוני נשי ממנו יפעלו תכניות שיסייעו לנשים להגשים את חלומותיהן ולשבור תקרות זכוכית. הטמעת תכניות מנהיגות, הכשרת צוותי הוראה לחינוך שוויוני (בדגש על חינוך מדעי), הכנה לצבא כדי לקדם שירות משמעותי ועד למנטורינג, ליווי עסקי, זוגי ומשפחתי, והקניית כלים לאקטיביזם קהילתי.

"חוזה חדש" חרטה את דגל המצוינות האישית עבור כל ילדי העיר. "לא עוד רק תוכניות למצטיינים. אצלנו כל תלמיד ותלמידה יגלו ויפתחו את המצוינות האישית שלהם. אנו נשים דגש מיוחד על האקלים החברתי והרגשי בכל מוסד חינוכי בעיר, נערוך רפורמה יסודית בשיטת אזורי הרישום, ונחזק את התחבורה הציבורית לבתי הספר", אומרת דנה.

"אם למדנו משהו במחאה, זה שאנחנו האנשים להם חיכינו", אומרת אורן-ינאי, שמובילה את הרשימה שהאותיות שלה הן "חד" (על הפתק הלבן למועצת העיר). "אנחנו ניתן הזדמנות לתושבים להשפיע. להוביל את הקהילה עם מהלכים שהם רואים בהם צורך. כי עיר היא לא אוסף של מוסדות ומבנים, עיר היא קבוצה של אנשים שמבקשים לחיות ביחד כקהילה, ורוצים לדעת שהם משפיעים לטובה על הסביבה שלהם. "חוזה חדש" היא תנועה קהילתית ליברלית-דמוקרטית, שבזכות הבחירה שלכן ושלכם, תפעל במועצת העיר מטעם התושבים, עם התושבים ולמען התושבים ולא במחויבות לאף מפלגה ארצית ושיקוליה שישפיעו על תושבי העיר".

דנה, מה המסר החשוב לתושבי הרצליה?
"צאו להצביע. שנה שלמה אנחנו ברחובות, עכשיו זה הזמן שלנו לקחת אחריות, כדי להביא את השינוי".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר