הדמיה של מיקום המתחם השקט בחוף אכדיה צפון, דוברות עיריית הרצליה
הדמיה של מיקום המתחם השקט בחוף אכדיה צפון, דוברות עיריית הרצליה

החוף הכי מיוחד: חוף מותאם לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות ייפתח בהרצליה

לוח תקשורת, גרביים, אוזניות, צמידי זיהוי: ביוזמת תלמידים, ייפתח בחוף אכדיה צפון מתחם מונגש לטובת ילדים ובוגרים עם מוגבלויות בלתי נראות, כמו רצף אוטיסטי והנמכה קוגניטיבית

פורסם בתאריך: 19.2.24 15:09

ביוזמת תלמידים מהרצליה: בעונת הרחצה הקרובה יפתח חוף מותאם לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. החל מעונת הרחצה הקרובה, שתיפתח ב-15.4, יפעל בחוף אכדיה צפון מתחם מונגש לטובת ילדים ובוגרים עם מוגבלויות בלתי נראות (רצף אוטיסטי, הנמכה קוגניטיבית), כדי לאפשר להם חוויה מהנה ואופטימלית בים שמותאמת לצרכים הייחודיים שלהם.

במתחם השקט הוצב לוח תקשורת שמכיל סמלים חזותיים המאפשרים לאנשים עם מגבלה תקשורתית להביע את עצמם בהצבעה על הציור. במתחם יוקמו משטחים על החול ומתקני הצללה, ובכניסה למתחם יחולקו צמידי זיהוי שעליהם ניתן יהיה לרשום שם וטלפון שיעזרו לאתר בקלות אדם שהלך לאיבוד. בהמשך, ניתן יהיה להשאיל אוזניות מבטלות רעש לכל מי שרעש מפריע לו, וימכרו גרביים מיוחדות המותאמות להליכה על החול והמים.

לוח התקשורת בחוף אכדיה צפון, דוברות עיריית הרצליה

לוח התקשורת בחוף אכדיה צפון, דוברות עיריית הרצליה

הפרויקט הוא פרי יוזמה של תלמידי בית ספר 'יצחק שמיר', במסגרת תכנית "שגרירי הים", והוא בשיתוף פעולה עם רשות החופים, מחלקת הנגישות, מחלקת משאבי קהילה ומשרד הפנים. פרויקט "שגרירי הים" נולד מתוך מטרה לחנך ילדים כבר מגיל היסודי לבטיחות בים, לקיימות ולהוגנות, מתוך הבנה שכולם זכאים ליהנות מהים וחופיו.

 

מנכ"ל העירייה, עו"ד אהוד לזר, אמר: "העירייה, באמצעות מחלקת הנגישות, פועלת לקדם את הנגשת העיר על מנת שכולם יזכו לשוויון הזדמנויות ויוכלו ליהנות מאיכות החיים הטובה של הרצליה. אני גאה בתלמידי העיר על היוזמות החברתיות והערבות הדדית שהם מפגינים שוב ושוב כלפי האחר. העירייה מעודדת את התלמידים ליצור ולהשפיע, ותפקידנו הוא גם ליישם את החזון החינוכי שאנו מקדמים ומחנכים אליו".

מנהלת בית ספר 'יצחק שמיר', איריס אורן: "אנו בבית הספר מחויבים להקמת חברת מופת, חברה המחויבת לערכים של אהבת אדם, שוויון והוגנות. אנו פועלים מתוך ההבנה שלכולנו יש צרכים שונים אך זכויות שוות ושהשינוי מתחיל בנו ובדור העתיד אותו אנו מחנכים. המתחם החדש יאפשר לכל האוכלוסיות ליהנות מהים באופן שוויוני. העיר הרצליה מאמינה בהוגנות ובאהבת אדם ואנו מודים על השותפות עם המחלקות השונות בעירייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר