רישיון רכב, צילום אתר משרד התחבורה
רישיון רכב, צילום אתר משרד התחבורה

יותר מהיר ופשוט: משרד התחבורה הודיע על הקלה חשובה לנהגים

קל יותר, פשוט יותר ומהיר יותר: על פי הודעת משרד התחבורה, החל מהשבוע ניתן לברר את מצב נקודות החובה מהטלפון הנייד או מהמחשב באמצעות השירות המקוון באזור האישי הממשלתי

פורסם בתאריך: 21.2.24 07:38

משרד התחבורה ממשיך לפעול כדי להקל על ציבור הנהגים ככל הניתן – והשבוע הודיעו במשרד על הקלה משמעותית לנהגים: מעתה ניתן לברר את מספר הנקודות שנרשמו לחובתך, מהנייד או מהמחשב, באמצעות השירות המקוון באזור האישי הממשלתי.

עד כה, כידוע, ניתן היה לברר את מספר הנקודות בעמדות השירות העצמי במשרדי הרישוי, בקניונים ובסניפי סופר-פארם, ודרך המוקד הטלפוני 5678*. מהיום, ניתן לברר את מספר הנקודות גם מהבית ובאופן מקוון – באזור האישי ממשלתי.

שיטת הניקוד היא אמצעי מעקב אחר נורמות הנהיגה של נהגים שעברו עבירות תנועה. בנוסף לעונש כגון קנס או פסילת רישיון, חלק מעבירות התנועה גוררות נקודות הנרשמות לחובת הנהג. הנקודות נשארות בתוקף למשך שנתיים מיום ביצוע העבירה למי שצבר עד 20 נקודות, ולמשך 4 שנים למי שצבר 22 נקודות או יותר. שיטת הניקוד נועדה להביא להפחתת ביצוע עבירות תנועה על ידי למידה והרתעה, ולסייע בזיהוי נהגים מסוכנים אשר ביצעו מספר רב של עבירות.

"קבלת השירות מתבצעת לאחר הזדהות במערכת ההזדהות הלאומית, באמצעות סיסמתכם האישית במערכת ההזדהות הלאומית", מציינים במשרד התחבורה. "אם עדיין לא נרשמתם למערכת ההזדהות הלאומית, מומלץ לעשות זאת. התהליך קצר ופשוט, ולאחר רישום ראשוני חד פעמי ניתן להיכנס למערכת באמצעות הסיסמה האישית וליהנות ממגוון רחב של שירותים מכל משרדי הממשלה".

כיצד מבררים את מצב הנקודות שלכם? לאחר כניסה למסך הבית, יש ללחוץ על "נהיגה וכלי תחבורה" בתפריט מצד ימין ולאחר מכן יש לבחור ב"תדפיס נקודות חובה".

"במסגרת המדיניות שהתוויתי אנו פועלים להנגשת כלל שירותי המשרד לציבור הרחב, כך שהאזרח יוכל לבצע כל פעולה וכל תשלום באמצעות הטלפון הנייד או המחשב, ללא צורך להגיע לסניף ולעמוד בתור", אומרת שרת התחבורה מירי רגב. "נמשיך למצוא דרכים להקל על הציבור בכל נקודות הממשק עם משרד התחבורה, לרווחת כלל המשתמשים".

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "אנחנו מציינים היום שיפור נוסף שירותי וטכנולוגי, המציע לציבור הנהגים יותר נוחות, שקיפות ופשטות שימוש. מהפכת השירות של השרה רגב צוברת תאוצה גם במהלך המלחמה, מתוך מחויבות לרווחת כלל אזרחי ישראל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר