אלעד צדיקוב, רשימת גשר, צילום פרטי
אלעד צדיקוב, רשימת גשר, צילום פרטי

אלעד צדיקוב בראיון בחירות מיוחד: "רשימתנו 'גשר', כשמה כן היא, שואפת לבנות גשר בין הציבורים המגוונים"

על תכנית חמשת הסעיפים שלו לקדנציה הבאה, על המקומות האהובים עליו בהרצליה, על השרות בשייטת 13, על המילואים במלחמת חרבות ברזל, ועל חשיבות המסורת. אלעד צדיקוב מדבר על הכל

פורסם בתאריך: 21.2.24 13:47

שם: אלעד צדיקוב, חבר מועצה בהרצליה, ראש רשימת גשר למועצת העיר הרצליה, בן 45, נשוי לעינת ואב לחמישה – בת 14, ובני 13, 9, 8, 2.

עיסוק: ברקע האקדמי והמקצועי צדיקוב מגיע מהעולם העסקי כמנכ"ל בקבוצת סקאל לשעבר, סמנכ"ל מייסד בחברת סטארט אפ וסמנכ"ל בחברת תקשורת. בשנים האחרונות העביר צדיקוב את מרכז הכובד שלו לפעילות בארגוני החברה האזרחית. עד לפני שנה ניהל את ארגון 'אופק ישראל – זהות יהודית בחינוך בתרבות ובתקשורת', כיום הוא מנכ"ל של ארגון ביחד – תנועת בעלי התשובה בישראל, המשויכת למועצת הקהילות המשימתיות.

ניסיון במועצת העיר: מסיים קדנציה שנייה, עשור של פעילות.

מדוע בכלל נכנסת לפוליטיקה?

"אינני מכיר במילה פוליטיקה, אני רואה את שירותי הציבורי כשליחות. ישנם שלושה פרופילים של אנשים שמגיעים למועצת העיר, שבה כידוע העבודה היא בהתנדבות מוחלטת. א. פרופיל הפנסיונר – שהעשייה ממלאת את יומו. ב. פרופיל הנגיעה האישית – מי שהעשייה המוניציפאלית יכולה להשלים לו פן מקצועי בתחום המשפט/ שמאות המקרקעין/ נגישות וכו'. ג. פרופיל שליחות – נציגים שנכונים למסור נפש בהתנדבות כדי לקדם את סולם הערכים שלהם. אני שייך לסוג האחרון. מטרת שליחותי היא לקדם ערכים וזהות יהודית לכלל הציבורים וכן פעילות למען הציבור התורני והמסורתי".

אלעד צדיקוב בטקס סיום מסלול בשייטת, צילום פרטי

אלעד צדיקוב בטקס סיום מסלול בשייטת, צילום פרטי

מהם הדברים העיקריים שקידמת במועצה בקדנציה האחרונה?

"מעבר לפעילויות השוטפות של החזקת תיק תרבות יהודית והובלתו, דירקטיבה בחברה למתנ"סים, החברה הכלכלית וחברות בוועדת תכנון ובנייה, קידמנו בקדנציה החולפת את סוגיית אבטחת מוסדות החינוך בעקבות מבצע 'שומר חומות' ומלחמת 'חרבות ברזל', יזמנו את החלפת כלל מוצרי המזון במוסדות העירייה לבריאותיים, חיזקנו תהליכי שיפור והנגשה במועצה הדתית, ייסדנו מעון תמ"ת עם ערכים יהודיים, הובלנו מהפך ניהולי ואיכותי בבי"ס וולפסון, סייענו למיסוד התלמוד תורה בהרצליה פיתוח, עצרנו את ניסיונות הפגיעה בסטאטוס קוו והשבת הציבורית, הובלנו את שמירת השמיטה ברמה העירונית כולה, הצבענו ועצרנו מגמות של פגיעה חמורה בזהות היהודית בחינוך הכללי, חתרנו להשוואה תקציבית בנושאי נשים, תרבות ונוער בין הציבורים".

מה הדבר הראשון שתעשה בקדנציה הבאה אם תיבחר?

"תכנית העבודה שלנו לקדנציה הקרובה בנויה מחמישה מרכיבים עיקריים:

א. בטחון במוסדות חינוך – אחרי מבצע שומר חומות, התרעתי בפני ראש העירייה, מועצת העיר ואגף הביטחון על הסיכון הרב בקיומם של מאבטחים חמושים ממזרח ירושלים בתיכונים בעיר. כרגיל, הותקפתי בנימוקי תפיסות קונספציה מיושנות ונקיטת אפליה. כיום, אחר אירועי ה- 7/10, פנו אליי הורים מודאגים רבים מכל רחבי העיר, אודות חששם משירותי ניקיון הניתנים במהלך שעות הלימודים, מקירבה לאתרי בנייה עם פועלים לא מבוקרים ועוד. כקצין לוחם בשייטת 13 במיל', כחבר ועדת הביטחון בעיר, וכקב"ט ראשי לשעבר בחברת הקרוז ליין המפוארת בעולם, נושא ביטחון ילדינו נמצא בראש מעייני, אדאג ואלחם על שקט שלווה וביטחון של הורי העיר בזמן שילדיהם נמצאים במוסדות החינוך.

ב. שיפור איכות החינוך בהרצליה – בדגש על פרסונליזציה מותאמת ומוסכמת של דמות המחנך, חיזוק ערכי הציונות והזהות, הקצאת קרקע למוסדות חינוך ללא מיקום קבע, הגדלה משמעותית של מימון הסעות עירוני למוסדות מחוץ לעיר.

ג. איגום משאבים – בקדנציה האחרונה ניתנו כפל תקציבים ולעיתים אף מעבר לכך לפעילויות מקבילות. צעד שיוצר בזבוז כספי ציבור ומנציח מחנאות ציבורית. נדע לעבוד בשת"פ בע"ה לאיגום משאבים, ואת היתרה התקציבית להפנות לנושאים חשובים אחרים.

ד. מיצוי ההתחדשות העירונית – בדגש על פתרון לקונות משפטיות בתחום התחדשות בנייני הרביעיות וצמודי קרקע ללא יכולת מימוש השבחת ההתחדשות.

ה. איחוד החוף הנפרד של הרצליה עם חוף נפרד תל אביב – הזזת החוף בהרצליה דרומה ואת של ת"א צפונה, ובכך לייצר שני חופים צמודים זה לזה, הפתוחים כל השבוע לגברים ולנשים ומתוקצבים באמצעות שתי הרשויות. המענה הציבורי יהיה הולם, מרווח והמתקדם ביותר בישראל בע"ה".

אלעד צדיקוב, יו"ר סיעת גשר, אלי צראף, מס' 2 ברשימה, נציג בתי הכנסת ויו"ר ועד נווה עמל צילום פרטי

אלעד צדיקוב, יו"ר סיעת גשר, אלי צראף, מס' 2 ברשימה, נציג בתי הכנסת ויו"ר ועד נווה עמל צילום פרטי

עם מי לא תשב בקואליציה?

"אינני מאמין בחרמות. לא לפני ה-7/10 וודאי לא אחריו. כל גורם שנכון לשבת במשותף, מתוך הבנה כי אנו עיר הטרוגנית שיודעת וצריכה לעבוד יחדיו ולתת מענה לכלל צרכי התושבים – הוא פרטנר. הכל מתוך הידברות, שלום ואהבת ישראל".

האם אתה בעד או נגד הרפורמה משפטית ומדוע?

"יש לי עמדה מוצקה בנושא, אך הסוגייה איננה רלוונטית למערכה המוניציפאלית".

האם בעקבות ה-7 באוקטובר, הממשלה צריכה להתפטר ומדוע?

"יש לי עמדה מוצקה בנושא, אך הסוגייה איננה רלוונטית למערכה המוניציפאלית".

האם אתה בעד או נגד תחבורה ציבורית בשבת ומדוע?

"קרוב ל-20% מתושבי הרצליה, העידו על עצמם כי בעקבות אירועי ה-7/10, יחסם למסורת ישראל התחזק. מסורת ישראל בנויה מערכים יהודיים, חלקם אף מעוגנים בהסכמות קונצנזוסיאליות תחת הסטאטוס קוו של חלקי החברה בישראל. סמלי מסורת ישראל חשובים לכולנו, ללא חלוקה בין שומרי מצוות או שאינם. מטרת כולנו היא לשמר את ערכי הזהות היהודית לדורות הבאים של כולנו. בע"ה מתוך הידברות וכנות נוכל לכך. נושא השבת הציבורית הינו דגל יהודי ובו בעת גם דגל של איכות חיים, של משמעות ומנוחה, של רווחה אנושית וחיי משפחה".

מהו המקום האהוב עלייך בעיר ומדוע?

"ראש וראשון – הבית שלי, שמטעין ויוצק משמעות בחברת אשתי האהובה וילדיי. שנית – בית המדרש בו אני לומד בנווה עמל, בו אני ממלא עצמי במטען רוחני כפתיח לכל סדר יום. חוף הים בחורף – שירותי הצבאי בשייטת 13 הטמיע בי אהבה גדולה לים. בחורף, הים ריק, ללא בעיות צניעות – אני אוהב מאוד לשחות בחוף אכדיה ולהתבודד מעת לעת במצוקי חופי הים הצפוניים שהיו בעבר מתחם תע"ש".

מה אנשים לא יודעים עליך?

"על אף הפרופיל הציבורי שלי, אני גם אדם פרטי מאוד שחי חיים מגוונים. חזרתי בתשובה לפני 16 שנים. שירתתי (ועודני משרת) כקצין לוחם בשייטת 13. רק לפני שלושה שבועות, חזרתי מ-80 ימי מילואים בעזה. אני בוגר תואר ראשון במנהל עסקים במרכז הבינתחומי הרצליה, ואף שימשתי כמנכ"ל בקבוצת סקאל וסמנכ"ל במספר חברות מובילות. כמו כן, אני מרצה במשרד החינוך, משרד הביטחון וצה"ל קרוב ל-15 שנים וכמנכ"ל תנועת בעלי התשובה אני מקדם תהליכים ארציים לגישור בין ציבורים בישראל".

יש דברים שתרצה לומר לסיום על העתיד כאן במדינה שלנו?

"עם ישראל עובר בימים אלו את אחד המהלכים המטלטלים בהיסטוריית מדינת ישראל, לטוב ולמוטב. דומני שזוהי שעה ראויה לחיזוק הלכידות, חיזוק אהבת החינם וקיום פעולות מתוך הידברות. שם רשימתנו 'גשר', כשמה כן היא, שואפת לבנות גשר בין הציבורים המגוונים שבעם. אחדות ישראל יש לפעול במעשים ולא רק בדיבורים".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר