מימין יריב פישר (צילום מירי דוידוביץ), משמאל משה פדלון (צילום עזרא לוי)
מימין יריב פישר (צילום מירי דוידוביץ), משמאל משה פדלון (צילום עזרא לוי)

דרמה פוליטית גדולה בהרצליה: המעטפות הכפולות יכריעו בין פדלון לפישר שמוביל ב-0.6%

הפתעה גדולה בבחירות לראשות עיריית הרצליה: מרוץ צמוד בין משה פדלון ליריב פישר שאף מוביל. הישג גדול לפישר גם בבחירות למועצת העיר

פורסם בתאריך: 28.2.24 08:27

דרמה פוליטית גדולה בהרצליה: האם ראש העירייה משה פדלון בדרך להפסד בבחירות? בתום ספירת כל 155 הקלפיות בהרצליה יש מהפך ומרוץ צמוד מאוד, כאשר יריב פישר מוביל עם 50.3% מקולות המצביעים בעוד שמשה פדלון עם 49.7% מהקולות. לפיכך, המרוץ לראשות העירייה יוכרע רק בתום ספירת המעטפות הכפולות של קולות החיילים, בתי חולים וכדומה.

שיעור ההצבעה בהרצליה עמד על 47.6% מתוך 93,775 בעלי זכות בהצבעה (לעומת 52.5% בבחירות 2018), נמוך בקצת מאחוז ההצבעה הארצי שעמד בבחירות אלו על 49.2%. אחוז אחד בהרצליה שווה 424 קולות, כך שניתן להבין עד כמה המרוץ צמוד וייתכן שיוכרע על מספר קולות בודדים.

לאורך כל יום הבחירות לא נרשמו תקריות חריגות והן התנהלו על מי מנוחות, כאשר לקראת שעות הערב קרא פישר לפעיליו לצאת ולהביא אנשים להצביע בעדו בטענה כי תומכי פדלון והליכוד, בראשות רפי קדושים, עושים זאת בכמות גדולה יותר. מתברר זה עזר.

האינדיקציה הראשונית, וכעת ניתן לומר לא מדויקת בכלל, הייתה עם פרסום מדגם ערוץ 14 שלפיו פדלון ניצח בבחירות עם 57% לעומת 43% לפישר. לאחר שהחלה ספירת הקלפיות, ניתן היה להבין שהמערכת הפוליטית עומדת לפני מאבק צמוד ותוצאות המדגם רחוקות מלהיות נכונות.

יש להדגיש כי מדובר בהפתעה עצומה עבור מרבית תושבי העיר שרבים מהם האמינו כי פדלון ינצח את יריבו הפוליטי וייבחר לקדנציה שלישית. עובדה זאת, כך מתברר כעת, ייתכן והייתה בעוכריו של פדלון שיקווה לנצח בפוטו פיניש. מהצד השני, מדובר בהישג מדהים עבור פישר, מועמד יש עתיד, שנהנה מקולות מאוכזבי פדלון והציבור הליברלי שתמך במחאה נגד המהפכה המשפטית. אין ספק שהעובדה שפישר היה מועמד יחיד תרמה לו, כך שקולות מתנגדי פדלון לא התפצלו בין מועמדים נוספים. יש להדגיש כי גם אם בסופו של דבר ינצח פדלון, מדובר בהישג בלתי רגיל למועמד שבא מתוך ספסלי האופוזיציה. כעת, יעברו על המועמדים, הפעילים ותושבי הרצליה מספר ימים של מתח עד אשר יהיה ניתן להכריז סופית: פדלון לקדנציה שלישית או אחת ההפתעות הגדולות של בחירות 2024.

בבחירות למועצת העיר ניצחה רשימת יש עתיד ליברלי, בראשותו של פישר, עם 27.5% מהקולות כאשר אחריה סיעת המחנה הממלכתי בראשות פדלון עם 21.4%. אחריהם בסדר יורד: חוזה חדש בראשות דנה אורן ינאי – 14.5%, מרצ הירוקה בראשות עופר לוי – 11.2%, הליכוד בראשות רפי קדושים – 7.7%, אחדות מסורת וציונות בראשות צבי וויס וירון עולמי – 4.3%, ש"ס – 4.2%, גשר בראשות אלעד צדיקוב – 3.4%, רוח צעירה בהרצליה בראשות דניאל אייזנברג צדיקים – 2.4%, רשימת מערב הרצליה ליברלית בראשות הדר לוסטיג – 2.1%, הרצליה למען תושביה בראשות שמואל סעדיה – 1.3%.

במנדטים, לפני ספירת המעטפות הכפולות, מסתמנת התמונה הבאה: יש עתיד ליברלי 6 מנדטים, המחנה הממלכתי 5 מנדטים, חוזה חדש 3 מנדטים, מרצ 3 מנדטים, הליכוד 2 מנדטים, ציונות דתית (וייס ועולמי)  1 מנדט, ש"ס 1 מנדט.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר