עיריית הרצליה ורחבת שער העיר, צילום דוברות העירייה
עיריית הרצליה ורחבת שער העיר, צילום דוברות העירייה

המועצה, הסגנים החדשים והעתיד של משה פדלון: כך תיראה הקואליציה בהרצליה

משה פדלון רמז לתושבים שבאו להודות לו כי ייתכן ויפרוש מהפוליטיקה המקומית, בסביבתו אומרים כי טרם התקבלה החלטה. וגם: כך תיראה הקואליציה ואלו צפויים להיות הסגניות והסגן של יריב פישר. עושים סדר

פורסם בתאריך: 4.3.24 08:32

הקואליציה החדשה של מועצת העיר הרצליה: לאחר ניצחונו המפתיע של חבר המועצה יריב פישר בבחירות לראשות עיריית הרצליה, שתי שאלות מרכזיות עומדות כעת על הפרק: הרכב הקואליציה העתידית והאם משה פדלון, ראש העירייה בעשר השנים האחרונות, יישאר כחבר מועצה או שיפרוש מהפוליטיקה המקומית.

על פניו ליריב פישר לא צפויות בעיות בהקמת הקואליציה: רשימתו יש עתיד ליברלי מונה 6 מנדטים (פישר, גלילה יבין, איל פביאן, תומר וינר, שירלי גדניר, דניאל צרטוק), ואליה יצטרפו בוודאות שתי סיעות בנות 3 מנדטים: חוזה חדש (דנה אורן ינאי, ניבה בז'ז'ינסקי, גונן לצטר) ומרצ – הירוקה (עופר לוי, עדי אולמרט, דרור בן עמי), כך שיש לפישר כבר רוב של 12 חברי מועצה בקואליציה מתוך 21 חברי מועצה. פישר יכול למנות 3 סגני ראש עירייה בשכר ואלו צפויים להיות גלילה יבין, דנה אורן ינאי ועופר לוי.

גורמים פוליטיים בעיר מעריכים כי בסיטואציה מסוימת ייתכן כי לקואליציה הזאת יצטרפו גם סיעות אחרות, אבל לפחות בשלב הראשון צפויות להיכלל באופוזיציה 4 סיעות: סיעת המחנה הממלכתי (משה פדלון, מאיה כץ, איה פרישקולניק, פזית בכר, איתי צור), הליכוד (רפי קדושים ואתי נחום), אחדות מסורת וציונות (צבי וייס) וש"ס (משה ועקנין).

כאמור, אחת השאלות המסקרנות העומדות כעת על הפרק היא האם משה פדלון יישאר כחבר מועצה או יפרוש. במוצאי שבת התקבצו עשרות תושבים מול ביתו של פדלון כמחווה והוקרה על עשייתו ופועלו בעשר השנים האחרונות. פדלון הודה לתושבים על המחווה המרגשת ודיבר על מקצת מהישגיו. בדבריו אמר פדלון: "אני מקווה שאותו מחליף שלי, שאני מאחל לו בהצלחה, ימשיך את אותם 150 מיזמים שנמצאים כבר בעבודה ובתכנון מתקדם בעלות של 2.5 מיליארד שקלים ואז נקבל עיר יפהפייה".

בתשובה לשאלה האם הוא מתכוון להישאר חבר מועצה השיב פדלון "לא, אני רק עולה למעלה", אולי רמז על תכניותיו להשתלב בפוליטיקה הארצית. בסביבתו של פדלון נמסר בתגובה כי טרם התקבלה החלטה בנושא, אך עם זאת על סמך תשובתו מול התושבים והערכת גורמים פוליטיים ניתן להעריך כי פדלון יפרוש מהמועצה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר