יריב פישר בהפגנה בהרצליה, צילום מטה המאבק הדמוקרטי
יריב פישר בהפגנה בהרצליה, צילום מטה המאבק הדמוקרטי

ההפגנות נגד הממשלה חזרו להרצליה. גם ראש העירייה הנבחר, יריב פישר, הגיע

"ההתלבטויות היו קשות", אמרו המארגנים, שבחרו לבסוף לחדש את ההפגנות למרות המלחמה וקראו: "בחירות עכשיו למרות ובגלל המלחמה, ובכדי להציל את ישראל".

פורסם בתאריך: 10.3.24 09:29

ההפגנות בהרצליה חזרו: לאחר 155 ימים בהם ההפגנות בהרצליה לא התקיימו ומטה המאבק ההרצלייני הפך לארגון סיוע – שבה הפגנת המוצ"ש לרחבת שער העיר, הפעם בקריאה להקדמת הבחירות. יותר מאלף מתושבי הרצליה השתתפו בהפגנה, פחות משבועיים לאחר שתנועת המחאה בעיר שינתה לחלוטין את הרכב מועצת העיר. בהפגנה נכח גם ראש העירייה הנבחר, יריב פישר.

מארגני ההפגנה גורסים כי ההתלבטויות על המשך ההפגנות היו קשות וארוכות, אך לבסוף החליטו הפעילים ההרצליינים לחזור להפגנות, כפי שאמרה חברת מועצת העיר, דנה אורן-ינאי, יו"ר רשימת "חוזה חדש": "בחירות דווקא עכשיו. כי יש עוד 134 חטופים שצריך להחזיר עכשיו הביתה. יש עוד עשרות אלפי לוחמים בצו 8, במלחמה שנתניהו לא רוצה לסיים. הוא יודע שבסוף המלחמה יבוא סופו הפוליטי, ולא אכפת לו מהעם שקרוע מבפנים, מיסודות המדינה שהתערערו עד לשבירה ומנשים שהצרחות שלהן מהדהדות במנהרות חמאס".

"שינינו מהיסוד את מועצת העיר, מכזו שנשלטת על ידי שמרנים וקיצונים, לליברלית. הרצליה התקדמה", אמרה ניבה עומר בז'ז'ינסקי שתושבע ב-19 בחודש לחברת מועצה מטעם "חוזה חדש". ההפגנה התקיימה יום לאחר יום האישה הבינלאומי. "השנה יום האישה לא היה יום שמח", אמרה חברת מועצת העיר מטעם "יש עתיד", גלילה יבין והוסיפה: "בעוד שנה בדיוק נציין את יום האישה הבינלאומי 2025. בשנה זו נצטרך לעבוד קשה שבעתיים כדי לתקן את שנהרס, ולשקם את שהוחרב. ברור לי כי נשים ימלאו חלק משמעותי בתהליך השיקום, הבנייה המחודשת והחתירה לחברת מופת. והיום אני מסתכלת קדימה בתקווה גדולה".

עו"ד עדי אולמרט, שתיכנס לתפקיד חברת מועצה מטעם "מרצ הירוקה", אמרה: "בואו נדבר רגע על המספר 51. זהו שובר השוויון והוא גם החלק שלנו, הנשים, באוכלוסייה. אז למה לא שומעים אותנו יותר? למה לא מדברים איתנו יותר? אפשר לשאול עוד הרבה שאלות כמו איפה הנשים החזקות שיכולות להשמיע קול? יש אישה אחת שנמצאת במקום שבו יש לה השפעה על האיש החזק ביותר במדינה אבל קולה לא נשמע, להיפך, במקום זה היא משתיקה אחרים ואחרות, את משפחות החטופים. איפה השרות הבודדות? חברות הקואליציה הבודדות? מדוע אין אף מנכ"לית במשרדי הממשלה?".

הסופר והתסריטאי בני ברבש, תושב הרצליה: "מאז כינונה ועד המחדל הגדול ביותר בתולדות ההתיישבות הציונית בארץ ישראל, ניהלה נגדנו ממשלת נתניהו מלחמת חורמה כאילו היינו אנחנו, ולא חמאס, איראן וחיזבאללה, אויביה המרים ביותר של מדינת ישראל וצוררי העם היהודי. בחסות מעלליה הנפשעים של ממשלת נתניהו פלש החמאס לתוך שיטחה הריבוני של מדינת ישראל והנחיל לנו את התבוסה המשפילה ביותר בתולדותינו. הממשלה הזו כשלה בחובתה הכי יסודית כלפי אזרחיה – היא הפקירה אותם למלתעות המפלצת שהיא עצמה גידלה. שהיא עצמה שקדה על טיפוחהּ. הממשלה הכושלת הזו, ונתניהו בראשה, נושאים באחריות מלאה ובאשמה ישירה, לשואה שהתרחשה באוקטובר. בחירות עכשיו למרות ובגלל המלחמה, ובכדי להציל את ישראל".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר