ההפגנה בהרצליה, צילום מטה המאבק הדמוקרטי
ההפגנה בהרצליה, צילום מטה המאבק הדמוקרטי

"אין מחילה לממשלת החורבן והחידלון"

תחת הכותרת בחירות עכשיו חזרו ההפגנות להרצליה: "אתם, אנשי האתמול, שחירבתם לנו את העבר והווה, לא תהיו שותפים בשום צורה לעתידנו. שש אחרי המלחמה הגיע, נשטוף את הרחובות עד שתלכו"

פורסם בתאריך: 17.3.24 09:54

כשברקע המלחמה ברצועת עזה ובצפון, והמצוקה הגדולה של החטופות , החטופים ומשפחותיהם, חזרו ההפגנות הפוליטיות לחלק מערי השרון, זאת לצד ההפגנות בקפלן בתל אביב. ההפגנות נגד הממשלה הן בקריאה לבחירות עכשיו. בכפר סבא התחדשו ההפגנות לפני מספר שבועות ואילו בהרצליה בשבוע שעבר.

בהרצליה נכחו מאות אנשים בהפגנה של מטה המאבק הדמוקרטי בכיכר מול בניין העירייה בשער העיר. המפגינים, שחלקם צעד מעצרת התמיכה במשפחות החטופים, שמתקיימת מתחילת המלחמה ב"כיכר הרוקדים" בהרצליה הצעירה, הגיעו טעונים בכעס רב. זאת לאחר שבוע בו הרב הראשי יעקב יוסף איים בירידה מהארץ בתגובה לחוק הגיוס, שר החינוך השאיר על כנו את ביטול פרס ישראל בשל הענקתו ליזם ולאב השכול אייל ולדמן ורגע לפני השבת הקבינט עצר דיון קריטי על הסכם לשחרור החטופים בשל כניסת השבת.

בהפגנה נאמו הדס פטרנק ששי, אם לארבעה שפונתה מקיבוץ מפלסים ב- 7 באוקטובר, ומאז בנה ובן זוגה בלחימה, צור אלון, אב לשתיים, סא"ל ששירת כעת שלושה חודשי מילואים וחבר בתנועת "אחים לנשק", קרא לשוויון בנטל. את הערב הנחתה השחקנית והפעילה החברתית רוני הדר.

הדס פטרנק ששי, מקיבוץ מפלסים, אמרה: "בשבעה באוקטובר ב-6:29 נפתחו שערי הגיהנום. ביליתי 22 שעות בממ"ד עם הילדים, בעל שיצא לריצה באשקלון, נקלע למארב מחבלים, ניצל והציל אנשים בדרכו, ובן חייל, שהוקפץ מהבסיס להילחם בקיבוץ נירים. לפנות בוקר הצלחנו לנוס על חיינו מהקיבוץ באזור שורץ מחבלים. ניסיתי שהילדים לא יסתכלו על הדרך. לאורכה היו מוטלות גופות, רכבים שרופים ומלאך המוות מרחף מעלינו. מראות שהנפש וגם הגוף לעולם לא יישכחו. היום שילווה אותנו עד אחרון ימינו".

הדס פטרנק ששי בהפגנה בהרצליה, צילום מטה המאבק הדמוקרטי

הדס פטרנק ששי בהפגנה בהרצליה, צילום מטה המאבק הדמוקרטי

הדס הוסיפה: "לשבעה באוקטובר קדמו 20 שנים, בהן שכנעו אותנו שירי זה טפטוף וחיים מסבב לסבב הם חיים נורמליים. מאז הטבח ההלם הפך לעצב, הפך לזעם על ממשלת החורבן והחידלון ואין מחילה על האסון שהיא הביאה עלינו. חמישה חודשים שקהילת מפלסים חיה בהרצליה, ומחפשת את עתידה. חמישה חודשים, ואף אחד ממשלת ישראל לא לקח אחריות. לא התנצל. אתם, אנשי האתמול, שחירבתם לנו את העבר והווה לא תהיו שותפים בשום צורה לעתידנו. שש אחרי המלחמה הגיע, ואנחנו נשטוף את הרחובות עד שתלכו".

סא"ל במיל' צור אלון מ"אחים לנשק" אמר: "הבנתי משהו משלושה חודשים במילואים ומיותר מדי לוויות. אחרי ה-7 באוקטובר, אין לנו יותר יכולת לסחוב לבד את האלונקה הזו. לא בטחונית, לא כלכלית ולא חברתית. איך אני מסביר לבנות שלי, שגדלו על בג״ץ אליס מילר, שפחות מ-50% מכל מחזור מתגייסים לצבא. איך אני מביט בעיניים של אשתי שמזה 24 שנים אני נעלם לה שוב ושוב ושוב למילואים, כשפחות מחצי מהציבור נושאים בנטל, ואחוזים בודדים בנטל המילואים. אנחנו צריכים את כולם וכולן יחד, והציבורים שמשרתים כיום פשוט לא מספיקים. זה צו השעה. אנו בשעת כושר לתקן עוול היסטורי. שוויון בנטל הוא לא נגד התורה, הישיבות, או מגזר כזה או אחר. שוויון בנטל הוא בעד אחדות, סולידריות, צדק".

ולא רק בהרצליה: כאלפיים איש הפגינו אמש (מוצ"ש) בהפגנת "בחירות עכשיו" שהתקיימה בכיכר העיר כפר סבא. בזה אחר זה עלו לנאום: רון שרפ מאחים לנשק, האם השכולה ויתומת צה"ל יעל אלון, תת אלוף במיל' אמיר השכל, עו"ס ופעיל החברתי מעוזיה סגל וח"כ לשעבר עו"ד גבי לסקי.

רון שרפ מאחים לנשק אמר: "אלפי אזרחים יוצאים לרחובות עם תקווה בלב. הם יביאו עוד אנשים שיביאו עוד אנשים. והנחשול ילך ויתגבר עד אשר נביא מיליון אנשים לכנסת, וזה יקרה. עלינו להחליף את ההנהגה ואת המנהיג. זו הנהגה שאיבדה את אמון העם, אף אחד לא מאמין לנתניהו יותר. אתם ומיליון אנשים יגידו למנהיגים חסרי הבושה וחסרי היכולת: זמנכם עבר! לצה"ל חסרים עשרת אלפים חיילים. אנחנו קוראים לאחינו החרדים: היכנסו מתחת לאלונקה, תתגייסו לצה"ל. שירות חובה אינו חובה – זוהי זכות! ילדינו לא יסלחו לנו אם לא נעשה זאת עכשיו".

יעל אלון, אם שכולה: "אני כאן כי אני מרגישה שאין לי ברירה אחרת. אני מאוד דואגת לילדים של כולם. אני כאן כי יש לנו ממשלה שדואגת לאינטרסים הפרטיים שלה ושל כל אחד מחבריה, ממשלה שלא אכפת לה מאזרחיה. לי אין אמון בממשלה הזאת. הממשלה מנצלת כל הזדמנות להעמיק את השסע בחברה, הורסת את היחסים עם ארה"ב בעלת בריתנו. אין שוויון בנטל. ילדנו ממשיכים להיהרג ולהרוג למען מטרות לא ברורות. ממשלה שלא יודעת לקחת אחריות – כולם אשמים, רק הם לא". בהמשך דבריה התייחסה יעל למגעים בעניין חוק הגיוס, "אני שילמתי את המחיר פעמיים. יש כאלה שלא רוצים לשלם וגם לא ישלמו. איך זה שיש להם פטור משכול?"

תת אלוף במיל' אמיר השכל: "העובדה שלמעלה מחמישה חודשים אחרי השבת השחורה נתניהו וממשלתו עדיין בשלטון היא תעודת עניות למדינת ישראל. כל חברה נורמלית חפצת חיים הייתה זורקת אותם כבר מזמן. הייתי שמח לשמוע יותר על אנשים שמוכנים לסכן את עצמם במאבק ברחובות, במאבק על המדינה ודמותה. הבית השלישי יציין בקרוב 76 שנות עצמאות, ואנו בצומת דרכים. הקמנו מאפס מדינה לתפארת, אבל בשנים האחרונות אנחנו במדרון חלקלק. כל תיקון לא יהיה אפשרי כל עוד עומד בפנינו מכשול שקוראים לו בנימין נתניהו. נתניהו אינו גולדה מאיר שהלכה הביתה חמישה חודשים אחרי ניצחון בבחירות. גם בגין הלך הביתה. את המחיר כולנו משלמים, בראש ובראשונה משפחות החטופים, שאינם משוחררים מסיבות פוליטיות, ומשפחות הנופלים והפצועים היות ונתניהו לא מתכנן את היום שאחרי. חייבים לעלות מדרגה, להפגין יותר אגרסיביות ונחישות".

מעוזיה סגל: "אני פונה לבנימין נתניהו: שחרר אותנו מעולה של משפחת נתניהו, מהשיסוי, ההסתה והפילוג שהמתתם עלינו. 'ביחד ננצח', איזו קלישאה עלובה. 'שמאלני בוגד', עוד קלישאה שהבאת לעולם. אני, נכה צה"ל קטוע רגליים ויד גאה להיות יהודי ציוני ושמאלי. לי מכונת הרעל קוראת בוגד. אתה ביבי שכחת מה זה להיות יהודי. הערך הכי חשוב ביהדות הוא פדיון שבויים. אתה האשם העיקרי בכך שהם שם. בזמן שמתקנים את הבריכה בביתך בקיסריה, הם מורעבים, נאנסות ונאנסים וחיים בפחד מפלצתי שמחבל ירצח אותם. החזר אותם הביתה עכשיו!"

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר